اخبار اقتصاد ایران

بازار ۷۰میلیارد دلاری محصولات کشاورزی ایران در تجارت با اوراسیا

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق همکاری ایران گفت: اجرای توافقنامه اوراسیا دسترسی ایران به بازار ۷۰ میلیارد دلاری را تسهیل می کند. ارسلان قاسمی با اشاره به امضای قرارداد تجاری بین ایران و اوراسیا گفت: محدودیت یا نبود تجارت آزاد بین ایران و کشورهای اوراسیا یکی از کمبودهای ما در حوزه تجارت با کشورهای هدف است. […]

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق همکاری ایران گفت: اجرای توافقنامه اوراسیا دسترسی ایران به بازار ۷۰ میلیارد دلاری را تسهیل می کند.
ارسلان قاسمی با اشاره به امضای قرارداد تجاری بین ایران و اوراسیا گفت: محدودیت یا نبود تجارت آزاد بین ایران و کشورهای اوراسیا یکی از کمبودهای ما در حوزه تجارت با کشورهای هدف بود که از آن رنج می بردیم. پس از تحریم های ظالمانه غرب، بازار صادرات و واردات ایران محدود شد.
وی افزود: کشورهای منطقه اوراسیا به صورت مستقیم و غیرمستقیم همسایه کشور ما هستند و با ارمنستان مرز زمینی، با کشورهای قزاقستان و روسیه مرز زمینی و با قرقیزستان و بلاروس مرز دریایی داریم. این کشورها بازار بسیار گسترده ای برای کشور ما هستند و خوشبختانه در دولت سیزدهم با این کشورها قرارداد تجارت آزاد منعقد کردیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران ادامه داد: بیش از یک سال پیش بود که دولت سیزدهم تلاش کرد و توافقنامه موقتی داشتیم که معایب و مزایا و تعرفه های آن را روشن کرد و اکنون تجارت بین ایران و ایران را تسهیل می کند. کشورهای هدف .

قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا
فرصتی برای رشد تولید
وی با بیان اینکه تجارت آزاد امری مطلوب و اجتناب ناپذیر است، گفت: برای کشور ما که هنوز تحریم ها وجود دارد، این توافق فرصتی است در راستای منافع ملی و تولید کشور برای دور زدن تحریم ها.
قاسمی تاکید کرد: همچنین از سوی مسئولان اعلام شده که شرایط ال سی بین ایران و روسیه (نظام بانکی) به تازگی برقرار شده است که در حوزه تجارت آزاد نیز اتفاق خوبی است.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق همکاری ایران با تاکید بر اینکه اجرای توافقنامه تجاری اوراسیا مستلزم فراهم شدن زیرساخت ها است، گفت: تحریم های داخلی از جمله قیمت گذاری دستوری و دستورالعمل های یک شبه که در دولت های گذشته وجود داشت، باید برداشته شود. که می توان شاهد تسهیل این قرارداد و از بازار هدف و استفاده گسترده کشورهای همسایه بود.

تجارت با کشورهای عضو بریکس و اکو در دستور کار قرار دارد
به گزارش برنا؛ وی بیان کرد: یکی از سیاست های کلی کشور در دولت سیزدهم توجه به کشورهای همسایه است که باید از سایر ظرفیت ها و بازارهای جهانی استفاده کنیم. همچنین تجارت با کشورهای عضو بریکس و کشورهای عضو اکو نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. تجربه استفاده از این قرارداد ما را به سایر بازارهای تجاری سوق خواهد داد. تا بتوانیم یک بازی برد-برد با کشورهای دیگر داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا