فرهنگ و هنر

بازتاب اعتراف تلخ رئیس صدا و سیما، فردوسی پور حذف شد چون مدیریت بلد نبود

ایران تحلیل – گروه شبکه: پیمان جبلی رئیس صداوسیما روز دوشنبه با حضور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان به بررسی دلایل جدایی عادل فردوسی پور از تلویزیون پرداخت. وی در خصوص دلایل محرومیت عادل فردوسی پور از تلویزیون گفت: اسم نمی برم چون نمی خواهم به مردم وزن بدهم، کجا فکر می کنیم این چهره است. […]

ایران تحلیل – گروه شبکه: پیمان جبلی رئیس صداوسیما روز دوشنبه با حضور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان به بررسی دلایل جدایی عادل فردوسی پور از تلویزیون پرداخت. وی در خصوص دلایل محرومیت عادل فردوسی پور از تلویزیون گفت: اسم نمی برم چون نمی خواهم به مردم وزن بدهم، جایی که فکر می کنیم این چهره قابل مدیریت نیست، او را جایگزین می کنیم. اظهارات جبلی با واکنش های بسیاری همراه بوده است. عصر ایران در این خصوص در یادداشتی به قلم مصطفی دانسته آورده است: «رئیس صداوسیما به نکته جالبی اشاره کرد که بیشتر شبیه به یک اعتراف بزرگ بود؛ اعتراف به عدم توانایی مدیریت چهره های شناخته شده صدا و سیما. حضور یک جوان کم سابقه در راس شبکه سه سیما باعث تنش فردوسی پور و صداسیما شد، همین عادل در زمان مدیریت علی پورمحمدی شب های درخشانی برای تلویزیون و رادیو ایجاد کرده بود اما حضور فروغی و عدم کنترل او. مدیریت بیش از حد باعث شد تلویزیون مهمترین سرمایه خود را از دست بدهد، نود از آن برنامه هایی بود که حتی جدی ترین مخالفان جمهوری اسلامی دوشنبه شب ها پای صدا و سیمای جمهوری اسلامی می نشستند و این برنامه را تماشا می کردند. وقتی مدیران باشگاه ها می خواهند ستاره های دنیای فوتبال را در تیم خود جمع کنند، ابتدا سراغ مربی ای می روند که به اندازه ستاره ها باشد و بتواند آنها را مدیریت کند، مشخص است که یک جوان جویای نام که نماینده است جریان خاصی نمی تواند با عادل و امثال او برخورد کند. بخشی دیگر از صحبت های جبلی که حائز اهمیت است این است که رئیس صداوسیما فکر می کند عادل فردوسی پور، مهران مدیری، سروش صحت و … جایگزین دارند و افراد دیگری می توانند جای آنها را پر کنند. برنامه برتر فوتبال را ببینید. با تمام حمایت هایی که می تواند داشته باشد، هنوز نتوانسته به ۹۰ نزدیک شود چه برسد به اینکه جای آن برنامه را بگیرد. اگر اینطور بود، شک نکنید که میثاقی هر دوشنبه یک نظرسنجی مثل نظرسنجی نود راه اندازی می کرد. سقوط عجیب صدا و سیما در این سال ها هم دلیلی است که ستارگانی که تلویزیون را ترک کردند، جایگزینی نداشتند. سیدخندان که خنده دار نیست، مثل مردم، بهترین فوتبال نود نیست. قسمت ویژه صحبت های جبلی وقتی بود که گفت من اسم فردوسی پور را نمی گویم چون به او وزن می دهم! می توانید از اینجا تا قطب جنوب روی این جمله علامت تعجب بگذارید. به عادل فردوسی پور وزن می دهید؟ یا می تواند از برنامه هایش اعتبار تلویزیون را بگیرد. همین الان سایت عادل ۳۶۰ بدون کمک تلویزیون و رادیو توانسته به وزن مناسبی در بین اهالی فوتبال دست پیدا کند. پیشنهاد می کنم آقای جبلی به همراه فروغی مدیر شبکه سه به بازار تهران یا هر شهری که دوست دارند بروند و ببینند کدام یک وزن بیشتری دارد و به دیگری اعتبار می دهد. متاسفانه رئیس صداوسیما نه توانایی تصمیم گیری درست را دارد و نه خوب صحبت می کند. انتظار این است که مدیر صدا و سیما حداقل بتواند خوب صحبت کند و از سازمان و تصمیماتی که می گیرد دفاع کند. هر چه صحبت های جبلی بیشتر شود، ضعف های صدا و سیما بیشتر آشکار می شود. مثل گلایه اش از رسانه ای شدن تغییر تیم سازنده برنامه «افق فلسطین».

واکنش کاربر
در این میان بسیاری از کاربران نسبت به اظهارات جبلی واکنش نشان داده اند. به عنوان مثال برخی از کاربران نوشته اند: «چرا باید همه چیز را به قول خودت مدیریت کنی!» از نظر شما مدیریت افراد به چه معناست؟ عادل فردوسی پور سیاسی حرف می زند؟! آیا او بی اخلاق و بی ادبانه صحبت می کند؟! حرفش بی اساس بود؟! بنابراین تمام بهانه های شما برای حذف امثال او برای ۹۶ درصد افراد غیر از ۴ درصد قابل قبول نیست! حتی جنبش دانشجویی هم این را فهمیده است»، «اگر اسمی باقی مانده، نام فردوسی پور است نه جبلی، همانطور که از عسگری و قبل از او نامی باقی نمانده است»، «مشکل دقیقا همین است آقای جبلی که شما سعی می کنید مردم را مدیریت کنید و آن را در چارچوب ذهنی خود قرار دهید که اصلاً مشخص نیست. نکته بعدی این است که جامعه وزن افراد را تعیین می کند نه حرف شما. به هر حال با یک نظرسنجی ساده همه مسائل مشخص می شود که شما وزن بیشتری دارید یا آقای فردوسی پور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا