اخبار اقتصاد ایران

بازدهی بیش از ۷۷ هزار درصدی نماد «فولاد» در بورس اوراق بهادار :: ایران تحلیل

سهام فولاد مبارکه از زمان عرضه اولیه تاکنون بیش از ۷۷ هزار درصد بازدهی را برای سهامداران به ثبت رسانده است که در مقایسه با بازدهی سایر بازارهای رقیب مانند سکه امامی که تنها به بازدهی ۲۱ هزار درصدی رسیده است، بسیار متفاوت است. بنابراین همواره خرید و حفظ نماد فولاد در سبد سهامداران توصیه می شود

به گزارش ایران تحلیل، هفتم اسفندماه ۱۳۹۳ یکی از خاطره انگیزترین روزهای تاریخ تقویم شرکت فولاد مبارکه است. در این روز نماد «فولاد» به عنوان چهارصد و پنجمین نماد بورسی در تابلوی معاملات بورس تهران حاضر شد و بورس تهران پذیرای یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور بود.

از آن زمان نماد فولاد به دلیل نقش موثر در شاخص‌سازی بازار سرمایه و ایجاد بازدهی بالا در بلندمدت مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفت و اغلب بر این باورند که فولاد یکی از نمادهای اساسی بازار سرمایه است. . به عنوان مثال، سهام فولاد مبارکه از زمان عرضه اولیه تاکنون بیش از ۷۷ هزار درصد بازدهی را برای سهامداران خود به ثبت رسانده است که در مقایسه با بازدهی سایر بازارهای رقیب مانند سکه امامی که تنها به بازدهی ۲۱ هزار درصدی رسیده، تفاوت زیادی دارد. بنابراین همواره خرید و حفظ نماد فولاد در سبد سهامداران توصیه می شود.

ایجاد ارزش و بازدهی بالا برای سهامداران فولاد امری شانسی نیست، زیرا فولاد با اتخاذ رویکرد مدیریتی سیستماتیک، همواره برنامه ریزی و سرمایه گذاری دقیق و هدفمند را از مجموعه تولیدی با ظرفیت ۲.۴ میلیون تن فولاد خام انجام داده است. به یک گروه بزرگ معدنی و فولادی. این کشور با ظرفیت تولید بیش از ۱۰.۳ میلیون تن فولاد خام، به بزرگترین فولادساز در خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل شده است.

از دیگر نکات بارز، روند افزایش سرمایه گذاری های انجام شده طی سال های اخیر به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح های توسعه و سرمایه گذاری های بلندمدت بوده است. در واقع سهامداران فولاد با رویکرد عدم تقسیم سود بالا و جلوگیری از خروج نقدینگی ضمن تامین منابع مالی پایدار برای طرح های عمرانی کمک زیادی به کسب بازدهی سرمایه گذاری های انجام شده از این محل کرده اند. در واقع درخشش شرکت در تعریف و اجرای موفق طرح های توسعه و حمایت از سهامداران در مسیر افزایش سرمایه (عمدتاً از محل سود انباشته)، باعث شد سرمایه شرکت از ۱۵۸۰۰ میلیارد ریال (با ورود به بورس) به ۱۰۸۰۰۰۰ میلیارد افزایش یابد. ریال (شامل آخرین افزایش سرمایه مصوب مجمع فوق العاده صاحبان سهام) و هم اکنون دومین شرکت بزرگ بورسی ایران از نظر ارزش اسمی سرمایه می باشد.

نماد فولاد علیرغم همه نکات مثبت، پیشرفت و سربلندی، از بدو ورود به بورس تا به امروز شاهد فراز و نشیب هایی بوده و برای اکثر اهالی بازار سرمایه نمادی برجسته بوده و هست.

در راستای حفظ و ارتقای این جایگاه، تیم مدیریتی و تمامی کارکنان فولاد مبارکه در تلاش هستند تا شعار «فولاد مبارک؛ راهی ماندگار برای خلق آینده ای بهتر» قله های بعدی را برای این نماد پرافتخار پایتخت فتح کند. به خواست خدا بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا