اخبار اقتصاد ایران

بازدید نماینده جمهوری داغستان از پایانه مرزی آستارا و ملاقات مرزی با آذربایجان با هدف تسهیل در تردد کامیون ها

ظرفیت های مرز آستارا بیش از پذیرش کامیون های فعلی است

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری گفت: ظرفیت های مرز آستارا به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی فراتر از پذیرش فعلی کامیون است.

افق میهن نماینده جمهوری داغستان و کنسول روسیه در ایران از پایانه مرزی آستارا بازدید کردند و طی شبانه روز گذشته ۲ نشست مرزی ایران و آذربایجان با هدف تسهیل تردد کامیون ها از مرز آستارا برگزار شد.

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری کشور در این بازدید گفت: یکی از راهکارهای رفع کمبود ترافیک در شهرستان آستارا نوبت دهی آنلاین بود که خوشبختانه راه اندازی شد.

به گفته هدایتی، این امر باعث شد رانندگانی که از نقاط دوردست مانند بندرعباس به سمت مرز آستارا در حرکت بودند، بتوانند با مدیریت صحیح در زمان مناسب وارد شهرستان آستارا شده و مدت توقف خود را کاهش دهند.

وی افزود: تصمیم گرفتیم سامانه مربوط به درب ورودی گمرک وصل شود و اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات برطرف می شود و مدیریت داده و اطلاعات مورد نیاز را خواهیم داشت و به رانندگانی که از سامانه نوبت گرفته اند خدمات ارائه می شود و خدماتی خارج از نوبت به آنها ارائه نمی شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری کشور تصریح کرد: شب گذشته و امشب با مسئولان مربوطه جمهوری آذربایجان بحث و تبادل نظر شد. مصمم هستیم زیرساخت های خود را تکمیل و ایرادات را رفع کنیم تا تردد روزانه به ۳۵۰ کامیون افزایش یابد تا مشکل تردد و رکود برطرف شود.

اما داداشی نماینده مردم آستارا در شورای اسلامی ادامه داد: تکمیل نشدن پل جدید و پایانه مرزی جدید باعث ایجاد مشکلاتی در شهر آستارا برای عبور ترولی ها شده است.

داداشی تصریح کرد: عدم پذیرش کامیون از سوی جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر مهم ترین دلیل ایجاد تردد در مرز آستارا است و تذکراتی از طریق مجلس به گمرک ایران و مسئولان ذیربط برای کشف و اجرای راهکارهای برون رفت از آن داده شده است که یکی از آنها افزایش تعاملات بین المللی است.

وی گفت: جمهوری آذربایجان طبق قرارداد باید روزانه حدود ۴۰۰ کامیون از ایران بپذیرد و این امر مستلزم پیگیری های بین المللی از طریق مقامات ارشد کشور است و گمرک ایران، سازمان راهداری کشور و همچنین کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان باید پیگیری های لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا