اخبار اقتصاد ایران

بازسازی بهتر است یا ساخت؟

اینکه بهتر است ابتدا بازسازی کنید یا بسازید بستگی به بودجه و زمان شما دارد

بازسازی بهتر است یا ساخت: معمولاً در مقوله ملک و ساختمان و بازسازی آن فضا دو انتخاب داریم. این موضوع همیشه این سوال را در ذهن ما ایجاد می کند که بازسازی خانه بهتر است که هر کدام از این گزینه ها عوامل و شرایط خاص خود را می طلبد. بودجه، زمان یکی از مهم ترین عواملی است که بر این روند تأثیر می گذارد. اما به طور کلی برآورد یک سری عوامل باعث می شود بفهمیم کدام یک با شرایط ما سازگارتر است. در ادامه به بررسی کلی این عوامل می پردازیم.

بررسی بودجه و هزینه های بازسازی و ساخت

در این قسمت لازم است با یک مشاور یا شرکت های نوسازی یا اجرا همکاری کنید و از آنها بخواهید که تخمین قیمت را به شما بدهند تا ببینید کدام گزینه به صرفه تر است. اگر قصد ساخت و ساز دارید اما قبل از آن می خواهید ملک قدیمی را تخریب کنید و در همان محل یک ملک جدید بسازید، طبیعتا میزان هزینه ها برای شما بیشتر خواهد بود. ساخت یک ملک جدید به مصالح و نیروی انسانی جدید نیاز دارد و این بدان معناست که هر قسمت هزینه جداگانه خود را دارد. اما در بازسازی نیازی به تهیه تمامی مصالح و امکانات از فونداسیون نیست و از نیروی انسانی و مصالح کمتری استفاده می شود.

بررسی زمان در بازسازی و ساخت و ساز

بازسازی و ساخت نیز در مدت زمان کار متفاوت است. فرآیند ساخت و ساز یک فرآیند پیچیده و طولانی است که ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. اما مدت زمان بازسازی معمولا کمتر است و بستگی به میزان بازسازی دارد. (اینکه نوسازی شامل جلوه و ایجاد تنوع می شود و یا زیرساخت ها را نیز شامل می شود).

بررسی تغییر کاربری در نوسازی یا ساخت و ساز

مورد دیگری که ممکن است در زمینه تغییر کاربری از شما سوال شود این است که آیا بازسازی بهتر است یا ساخت. در چنین مواردی معمولاً بازسازی واحد اداری یکی از رایج ترین تغییرات کاربری است که برای واحدهای اداری استفاده می شود. شاید بارها تعدادی واحد اداری را در ساختمان های مسکونی دیده باشید. بنابراین برای تغییر کاربری، بازسازی می تواند گزینه مناسب تری نسبت به ساخت و ساز باشد و هم در زمان و هم در هزینه ها صرفه جویی شود.

بررسی ارزش ملک در نوسازی یا ساخت

قیمت خانه های قدیمی و نوساز در هر منطقه متفاوت است. وقتی یک ملک قدیمی را بازسازی می کنید و از امکانات آن مراقبت می کنید، ارزش آن را افزایش می دهید و این بیشتر در مورد خانه های نوساز صدق می کند. بنابراین در مقوله فروش بهتر یا با قیمت بالاتر، خانه نوساز ارزش بیشتری دارد. این موضوع در بازسازی خانه و نوسازی ویلا بسیار موثر است و می تواند ارزش ملک شما را افزایش دهد. بسیاری از کسانی که در زمینه خرید و فروش باغ فعالیت می کنند، ممکن است تنها یک باغ خالی بخرند و با ساختن ویلا و درختکاری و اضافه کردن فضای سبز و فروش آن، ارزش آن را افزایش دهند.

طراحی و ساخت

از نظر طراحی، ملکی که در حال ساخت آن هستید انعطاف بیشتری دارد زیرا شما از همان مراحل اولیه ساخت و ساز حضور دارید و در حال ساخت آن ملک هستید، اما ملکی که قصد بازسازی آن را دارید تا حدودی مجاز است تغییر کند. ، نمی توانید طرح آن را بدون کسب مجوز تغییر دهید. ايجاد كردن. تخلف از این موارد می تواند برای شما دردسر و جریمه به همراه داشته باشد. بنابراین از نظر نحوه ساخت، نقشه ملک و … شما در حین ساخت آزادی عمل دارید در صورتی که در مقوله نوسازی اینگونه نیست.

تاسیسات و زیرساخت ها

همچنین ممکن است بخواهید زیرساخت را در حین بازسازی تعویض کنید. به عنوان مثال، لوله هایی که پوسیده شده اند یا به دلیل قدیمی بودن ممکن است به زودی مشکل ایجاد کنند. باید در نظر داشته باشید که در حین بازسازی به زیرساخت ها دسترسی دارید. اما در ساخت و ساز تمام امکانات و زیرساخت ها را از ابتدا نصب می کنید.

اینکه بهتر است ابتدا بازسازی کنید یا بسازید بستگی به بودجه و زمان شما دارد. یعنی در گام اول باید با کمک مهندسین و مشاوران این حوزه هزینه را برآورد کرد و سپس اقدام کرد. در رابطه با زمان نیز باید گفت که بازسازی اقدام سریع تری است، اما ساخت و ساز فرآیندی طولانی و پیچیده است که به مصالح و نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد و هزینه بیشتری نیز صرف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا