اخبار اقتصاد ایران

بازنشستگان گوش به زنگ باشند

مشکلات متعدد مربوط به قانون تناسب مدت هاست که باعث نگرانی جدی بازنشستگان شده است. با رسیدن به پایان شهریور ماه، روند پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو به پایان است. با این حال هنوز از پرداخت مبلغ همسان سازی حقوق در این ماه خبری نیست.

پس از ورود نمایندگان مجلس به موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان، جلسه ای با تعدادی از بازنشستگان کارگری تشکیل شد. در این جلسه دولت و مجلس مشکلات و نیازهای این قشر را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه چند موضوع کلیدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جناب آقای دکتر عزیزی به عنوان نماینده مجلس در مواردی با مسئولین ذیربط تماس تلفنی برای پیگیری مسائل داشتند.

علی اصغر بیات، دبیر کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور، تاخیر و تغییر در روند پرداخت حقوق بازنشستگان را اولین موضوع مطرح شده عنوان کرد. وی تاکید کرد: این موضوع به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست، گفت: بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان ما حداقل دستمزد هستند و از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده ایم ۱۳۰ حمت مصوب مجلس را به عنوان به تامین اجتماعی واریز کنند. در اسرع وقت.”

موضوع دومی که بیات به آن اشاره کرد پرداخت یک میلیون تومان بابت تناسب حقوق به بازنشستگان تامین اجتماعی بود. وی گفت: بیش از ۲۵ روز از پرداخت این مبلغ به بازنشستگان کشوری و ارتش می گذرد و قرار بود این مبلغ به بازنشستگان تامین اجتماعی نیز پرداخت شود. بیات از نماینده تهران خواست در این زمینه پیگیری جدی تری انجام دهد.

نماینده از واریز مبلغ علی الحساب خبر داد

در این بین یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد به زودی یک میلیون تومان به حساب مستمری بگیران تامین اجتماعی واریز می شود. این وعده باعث ایجاد امید در بین بازنشستگان شده است.

علی بابایی کارنامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در دیدار با نمایندگان بازنشستگان اعلام کرد: پس از رایزنی های انجام شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، به زودی مبلغ یک میلیون تومان به حساب اجتماعی واریز می شود. بازنشستگان حراست وی همچنین ابراز امیدواری کرد با تصویب نمایندگان مجلس حداقل حقوق بگیران نیز مشمول تناسب شوند.

اما سوال اصلی و مهم بازنشستگان کارگری مربوط به زمان واریز مبلغ سه ماهه تابستان است. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که مستمری بگیران کشوری قبلاً این مبلغ را دریافت کرده اند و اکنون مستمری بگیران تامین اجتماعی منتظر دریافت این تسهیلات هستند.

حرف پایانی

با توجه به نیاز مالی بازنشستگان و فاصله زمانی دریافت تسهیلات بین اقشار مختلف، انتظار می رود نمایندگان مجلس به این موضوع توجه ویژه داشته و زمان دقیق واریز مبلغ تعدیل را مشخص کنند. این اقدام می تواند به بهبود وضعیت مالی و روحی بازنشستگان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا