ارزهای دیجیتال

بازگشت غیرمنتظره نیکی / یک بازار پرهرج و مرج



به گزارش افق میهن،

در یک چرخش ناگهانی، هم شاخص Nikkei 225 و هم بازار ارزهای دیجیتال بازگشت قابل توجهی داشته اند. این افزایش ناگهانی پس از کاهش قابل توجه رخ می دهد که منعکس کننده نوسانات بازارهای مالی جهانی است. بیایید به عوامل پشت سر این افزایش غیرمنتظره و معنای آن برای سرمایه گذاران نگاه کنیم.

بازگشت بازار سهام ژاپن

نیکی پس از یک افت تاریخی به ۲۲۵ جهش کرد

شاخص Nikkei 225، شاخص اصلی سهام ژاپن، با ۱۰.۲۳ درصد یا ۳۲۱۷ واحد افزایش بازدهی چشمگیر داشت. این بازده بزرگترین جهش یک روزه در تاریخ این شاخص است. این افزایش پس از کاهش شدید ۱۲ درصدی در روز قبل، ناشی از تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای افزایش نرخ بهره برای دومین بار در ۱۷ سال گذشته، رخ داد. افزایش نرخ بهره ین را در برابر دلار قوی‌تر کرد و باعث شد سهام و صادرات ژاپن برای سرمایه‌گذاران خارجی گران‌تر شود و به فروش زودهنگام منجر شود.

بی ثباتی بازارهای جهانی

نوسانات در بازار سهام ژاپن منعکس کننده نوسانات عمومی در بازارهای جهانی است. در همان روزی که Nikkei سقوط کرد، بازارهای سهام در ایالات متحده، بریتانیا و اروپا نیز به دلیل نگرانی در مورد کندی احتمالی اقتصاد ایالات متحده سقوط کردند. این عدم اطمینان گسترده نه تنها بر سهام، بلکه بر بازار ارزهای دیجیتال نیز تأثیر گذاشت و منعکس کننده پیوستگی سیستم های مالی جهانی است.

بازیابی بیت کوین

همزمان با بازگشت Nikkei 225، بازگشت بیت کوین، رهبر بازار در میان ارزهای دیجیتال، نیز با مقاومت بسیار زیادی روبرو شد. بر اساس داده های Bitstamp، بیت کوین روز پنجشنبه پس از سقوط به پایین ترین سطح خود یعنی ۴۹۵۵۷ دلار، به بالاترین حد روزانه ۵۶۲۷۷ دلار رسید. این نشان دهنده بهبودی بیش از ۱۳٪ است که بیت کوین بخش قابل توجهی از ضررهای اخیر خود را جبران می کند. افزایش بیت کوین نشان دهنده بهبود گسترده تر در بازارهای سهام جهانی، به ویژه Nikkei 225 ژاپن است.

احساسات سرمایه گذار و جریان پول در ETF

آشفتگی اخیر در بازار ارزهای دیجیتال باعث شد که شاخص ترس و طمع کریپتو برای اولین بار در دو سال گذشته وارد منطقه ترس شدید شود. ETF های بیت کوین نقدی ایالات متحده ۱۶۸.۴ میلیون دلار خروجی ثبت کردند. با این حال، سرمایه‌گذاران بلندمدت کاهش بازار را فرصتی برای خرید با قیمت‌های پایین‌تر می‌دانستند. داده‌های زنجیره‌ای نشان داد که هم بیت‌کوین و هم ETF‌های اتریوم دارای جریان خالص ورودی بودند که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به بهبود بازار اعتماد دارند. مت هوگان، مدیر ارشد سرمایه گذاری Bitwise، با تایید این احساس، در یک پست رسانه اجتماعی گفت که سرمایه گذاران ETF فعالانه خرید می کنند زیرا قیمت کاهش می یابد.

محافظه کاران هنوز آنجا هستند

عدم قطعیت اقتصاد کلان و فدرال رزرو

بهبود بازارهای ارزهای رمزپایه و ارزهای دیجیتال در برابر پس‌زمینه‌ای از عدم قطعیت اقتصاد کلان ادامه دارد. عامل اصلی تأثیرگذار بر احساسات بازار، گمانه زنی ها در مورد حرکت بعدی فدرال رزرو است. بسیاری از تحلیلگران کاهش ۲۵ واحدی نرخ در سپتامبر را پیش‌بینی می‌کنند و برخی حتی کاهش ۵۰ واحدی را پیش‌بینی می‌کنند. داده‌های شغلی آینده برای تصمیم‌گیری فدرال رزرو بسیار مهم خواهد بود، که به نوبه خود می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر بازارهای سنتی و ارزهای دیجیتال داشته باشد.

پیامدها برای سرمایه گذاران

سرمایه گذاران در محیط پیچیده ای فعالیت می کنند که با نوسانات و عدم قطعیت مشخص می شود. صعودهای اخیر در Nikkei 225 و بیت کوین پتانسیل بازار را برای بازدهی سریع نشان می دهد، اما همچنین خطرات مرتبط با تغییرات سریع در احساسات سرمایه گذار و سیاست بانک مرکزی را برجسته می کند.

جهش های اخیر در بازارهای Nikkei 225 و ارزهای دیجیتال، نوسانات بازارهای مالی جهانی را نشان می دهد. این بازده همراه با اقدامات بانک مرکزی، احساسات سرمایه‌گذاران و سفته‌بازی‌های کلان اقتصادی، تأثیر متقابل پیچیده‌ای از عوامل مؤثر بر پویایی بازار را نشان می‌دهد. سرمایه گذاران باید از نوسانات بالقوه آگاه باشند و با ادامه تحول چشم انداز اقتصاد جهانی آماده شوند.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال افق میهن بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که برای همه روشن است، تجارت در بازارها از هر نوعی نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. این گزارش افق میهن صرفا جهت تحلیل داده ها و اخبار مربوطه می باشد و این مجموعه هیچ گونه پیشنهادی برای هیچ نوع معامله ای به خوانندگان محترم ارائه نمی دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا