فرهنگ و هنر

بازگشت مدیری به سینما پس از ۸ سال/ مصائب شیرین اینبار بدون رضا :: افق میهن

از امروز که مهران مدیری دومین فیلم سینمایی خود با نام «ساعت ۶ صبح» را اکران می کند، دو فیلم دیگر نیز اکران می شود که در هر دوی آنها پسرها جلوی دوربین پدرشان به ایفای نقش پرداخته اند. هم مرحوم رضا داودنژاد که اکران «رنج های شیرین ۲» را ندید و هم ساعد سهیلی که در «پول و پارتی» جلوی دوربین پدرش غلت زد.

به گزارش افق میهن، سه فیلم جدید از امروز چهارشنبه سوم مرداد در راه غربالگری هستند. سه فیلم که هر سه در بخش خصوصی تولید شده اند. پس از گذشت چند هفته از انتشار ملودرام های اجتماعی ارگانیک مانند معطر، آبی روشن، شور عشق و… و با نزدیک شدن به اواسط فصل تابستان، اکران سینما میزبان سه فیلم خواهد بود که هر سه آنها تهیه کننده خصوصی دارند (البته رنج شیرین است بخشی از سرمایه فارابی را در اختیار دارد) و از قضا کارگردانان مشهور نیز پشت دوربینشان ایستاده اند.

دو درام و یک کمدی سهم سینمای ایران در این هفته است که از امروز تا زمان حضور مخاطب به آن تزریق می شود.صائب شیرین ۲ حتی پس از یادآوری زنجیره، با حافظه قسمت اول آن همراه شود گشتبا یک کمدی جدید سعید سهیلی لبخند بزن و بعد از ۸ سال فیلم دوم مهران مدیری به تماشای

“پول و مهمانی”؛ نفس کشیدن سهیلی پس از سه «گشت ارشاد»

سعید سهیلی بیشتر با سه نفر گشت ارشاد ما میدانیم. فیلمساز منتخبی از آثاری را ساخت که از قضا بعد از هر بار ساخت گشت، به سراغ تولید فیلمی با حال و هوای متفاوت رفت تا دیگر توانایی های خود را به نمایش بگذارد. او دو سال بعد گشتارشاد۱، کلاشینکف و دو سال بعد گشت ارشاد ۲، ژن خوک به سینماها فرستاده می شود. حالا بعد از ۴ سال گشت ارشاد ۳، کمدی دیگری را روی پرده می فرستد که مضمونی طنز دارد و شبیه کمدی های غالب این روزهای سینمای ایران است.

در این فیلم نیز در چارچوب سه گانه گشت، ساعد سهیلی نقش بازی می کند و این بار نقش اصلی را دارد. پردیس احمدیه روبه روی اوست و اولین بار است که با سعید سهیلی کار می کند. حضور او در کنار ساعد سهیلی هم برای اولین بار است. احمدیه پیشتر با نوید محمدزاده، میر سعید مولویان، مهرداد صدیکیان و سینا مهراد کیمیایی خوب او با مهرداد صدیقیان در سریال همبازی شده است پوست شیر در نظر گرفته شد.

پول و مهمانی داستان یک کمدی عاشقانه است و داستان دو دوست صمیمی را روایت می کند که به طور تصادفی یک تراشه فوتبال پر از پول نقد پیدا می کنند. این دو دوست به اشتباه معتقدند این پول حاصل قاچاق است و تصمیم به استفاده از آن می گیرند. اما در این بین گروه خطرناکی که به دنبال این پول هستند متوجه آنها می شوند و به دنبال آنها می آیند.

آنچه از خلاصه منتشر شده توسط عوامل بدست می آید، پول و مهمانی قرار است این یک داستان عاشقانه در دنیایی باشد که بر پایه پول و ثروت ساخته شده است. عشقی که از قضا پول در اولویت نیست و باید دید سازندگان چقدر به دور از کلیشه ها تقابل عشق و ثروت یا تعامل آنها را روایت می کنند.

“ساعت ۶ صبح”؛ مشابه کار قبلی کارگردان اما با بازیگران زیاد

نام این فیلم یادآور اولین فیلم بلند سینمایی مهران مدیری است ساعت ۵ بعد از ظهر است. با این تفاوت که در این اثر نامی از سیامک انصاری قابل مشاهده نیست. انصاری که از گذشته تقریباً حضوری ثابت در آثار مدیری داشته، چند سالی است که نه در سریال ها و نه در برنامه های تولیدی مدیری در تریبون ها حضور نداشته است.

مدیری این بار به سراغ دو بازیگری رفت که برای اولین بار با آنها به عنوان کارگردان همکاری می کند. سمیرا حسن پور و مهرداد صدیقیان اگرچه حسن پور در تابستان همان سال کارگردانی شده توسط محمود کلاری او با مهران مدیری همبازی بود اما این اولین بار است که مقابل دوربین او ایفای نقش می کند.

مدیری که ساعت ۵ بعد از ظهر این نشان می دهد که او علاقه دارد در سینما مسیری متفاوت از برنامه ها، نشریات و سریال هایش را طی کند، این بار داستان خود را در قالب ملودرام اجتماعی روایت می کند که به نظر می رسد مهم ترین تفاوتش با اثر قبلی باشد. بازیگران زیادی دارد

علیرغم اینکه ساعت ۵ بعد از ظهر تمام داستان به زندگی سیامک انصاری می پردازد. به نظر می رسد با توجه به تعداد بازیگران، اتفاق متفاوتی در این فیلم رخ دهد.

خلاصه داستان اصلی این فیلم یک مهمانی شبانه است که با ورود نیروهای امنیتی روبرو می شود. آنچه تاکنون منتشر شده داستانی تکراری است که در بسیاری از فیلم ها و سریال ها هم به عنوان منبع طنز و هم منبع درام مورد استفاده قرار گرفته است. ۶ صبح او در جشنواره سال گذشته حضور نداشت و حالا معیار خوبی برای سنجش فعالیت مهران مدیری به عنوان یک هنرمند پرکار این روزها، ساخت سریال و برنامه طنز وی برای تریبون ها است.

بازگشت مدیری به سینما بعد از 8 سال/ وقتی پسرها جلوی دوربین پدرانشان می آیند

«رنج های شیرین» اما این بار بدون رضا

اگرچه انتشار هر فیلمی که آن مرحوم رضا داوودنژاد درد غیبت او را کم نمی کند، اما می تواند برای پدر، خانواده و مخاطبانی که در سال ۱۳۵۶ و در قسمت اول از ذوق و بازی دلنشین او لذت بردند، تسکینی باشد. رنج شیرین آنها به یاد میآورند

رنج شیرین ساخت دستان خانواده داودنژاد و کاملا به توانایی آنها گره خورده است. سری جدید در پایان شب تمام شد و هر مخاطبی که آن سریال را دنبال کرده باشد، این بازی را دوست خواهد داشت علیرضا داوودنژاد هم در رضا و هم در برادرش متعجب بود و همین توانایی محمدرضا داوودنژاد قابل مشاهده است.

تجربه تلخ اکران فرار کن اما داودنژاد را متقاعد کرده بود که با وجود تولید سال ۱۳۷۶، از اکران آن در سال ۱۳۹۷ خودداری کند و به گفته خودش، آن را در فیلم‌ها و سالن‌های شلوغ پس از کرونا قرار ندهد. اگرچه این فیلم اکران خاصی مانند نوروز، پاییز یا عید فطر ندارد، اما شرایط بسیار بهتر از اکران محدود است. فرار کن نوروز ۹۷ می شود.

در این فیلم مرحوم داودنژاد نقش اصلی را ایفا می کند و این بار با پروانه ترلانی همبازی است رنج شیرین است داستان دختری را روایت می کند که برای تولد ۱۸ سالگی والدینش را به مکانی ناآشنا دعوت می کند. والدین برای رسیدن به آنجا سفری را از منچستر به لندن آغاز می کنند و در این سفر زندگی گذشته خود را مرور می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا