فرهنگ و هنر

بازگشت مهران مدیری و فرصتی برای چالش‌های مفرح! :: ایران تحلیل

اولین قسمت از فصل اول مسابقه «اسکار» توسط مهران مدیری از فیلمو پخش شد.

به گزارش ایران تحلیل، نکته مهمی که در همان ابتدا و تماشای قسمت اول این مسابقه به ذهن خطور می کند، صمیمیت و شادابی برنامه در همه ابعاد آن است. مهران مدیری که پیش از این با مسابقه دورهمی سعی در تجربه ایده های خلاقانه در مسابقات سرگرمی با نمایش بازی اسکار داشت، سبک جدیدی در اجرای چالش های مختلف با سلبریتی ها دارد که در نوع خود جذاب است.

فضای داخل استودیوی برنامه اسکار با دکور ساده و مینیمال و حضور دو مجسمه بزرگ اسکار حال و هوای سینمایی دارد و مخاطب در همان ابتدا فکر می کند که قرار است مسابقه فیلمی را با آن تماشا کند. حضور بازیگران به عنوان شرکت کننده اما تنها جایی که ردی از بازیگری وجود دارد که می تواند ارتباط معناداری با برنامه اسکار پیدا کند، سکانس های ترکیبی فیلم های خاطره انگیز تاریخ سینما است که یکی از شرکت کنندگان در آن حضور دارد. مثلاً در همان قسمت اول، غلامرضا نیکخواه مقابل مارلون براندو می نشیند و صحنه ای از فیلم پدرخوانده را بازی می کند. قسمت خنده دار و جالبی که قرار است در قسمت های بعدی برای دیگر شرکت کنندگان این فصل بیفتد.

اما رقابت اسکار بیشتر بر اساس چالش هایی است که در فضایی متفاوت توسط نیما شعبان نژاد و با ایده ها و اندیشه های گروه نویسندگان ایجاد شده است. چالش هایی که در هر قسمت متفاوت است و هیچ چالشی دو بار در برنامه تکرار نمی شود و همین ویژگی باعث شده تا بر اساس واکنش هنرمندان در هر چالش اتفاقات خنده داری بیفتد.

به عنوان مثال در قسمت اول به دلیل حضور یک شهروند چینی که در ایران زندگی می کند، پرسیدن و پاسخ به سوالات شرکت کنندگان به زبان چینی چالش های جالبی را ایجاد می کند. یا در چالش دوم و تماس گرفتن با نزدیکان هر یک از هنرمندان و پاسخ هایی که دریافت کردند بسیار خنده دار و بدیع بود.

در عصری که پلتفرم‌ها با اجرای برنامه‌های تکراری و مسابقه‌های غیرجذاب فرصت تفریح ​​و خندیدن را برای مردم فراهم نمی‌کنند، ساخت و پخش برنامه اسکار که نیاز افراد جامعه به خندیدن را به طور جدی برآورده می‌کند، یکی از خوبی‌های این برنامه است. نمایش خانگی با توجه به اینکه مخاطب امروزی بیش از هر زمان دیگری به خنده، آرامش و شادی نیاز دارد، پخش اسکار فرصت خوبی برای آرامش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا