بانک و بیمه

بازگشت هیجان به بازار طلا و ارز| دلار آزاد درآستانه ۶۰ هزار تومان!؛ حراج سکه، نرخ آن را کاهشی کرد!

بازار؛ گروه بانک و بیمه: قیمت ها در بازار طلا و ارز مدتی است که در نوسان بوده و به همین دلیل نرخ ها مانند ماه های گذشته ثابت و ثابت نیست. بازار این گونه کالاها آشفته است. دلالان و دلالان سودجو نیز با اخاذی قیمت و کار به نفع خود از وضعیت موجود سوء استفاده می کنند. همچنین برخی از سرمایه گذاران این روزها برای خرید ارز و سکه به این بازارها می روند تا با تبدیل سرمایه خود به این گونه کالاها، ارزش سرمایه خود را حفظ کنند.

تصمیم و اقدامی که البته از آنجایی که مشخص نیست اجرای برنامه و دستورالعمل بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و طلا چه تاثیری بر قیمت ها در روزها و هفته های آینده خواهد داشت، با ریسک بالایی همراه است. به عنوان مثال، ماه گذشته بانک مرکزی به دلیل افزایش غیرمنطقی نرخ ارز، اوراق گواهی سپرده ویژه صادر کرد که در بازار به هر دلار حدود ۶۰ هزار تومان رسید. رویکردی که منجر به جذب نقدینگی از بازار و هدایت آن به سیستم بانکی شد و خیلی سریع تاثیر خود را در جلوگیری از تداوم قیمت ها در بازار ارز و طلا گذاشت.

قیمت ها در این بازار طلا و ارز به صورت غیرمنطقی و حباب گونه افزایش یافته است. قیمت این کالاها در ماه های اخیر با نوسانات اندک ثابت بوده است، اما هم اکنون علاوه بر رشد در روزهای پایانی سال رو به افزایش است و تقاضا برای خرید طلا و ارز در بازار افزایش یافته است. مشکلات سیاسی و بین المللی نیز بر افزایش قیمت این کالاها اثر گذاشته است

افزایش قیمت به دلیل افزایش تقاضا برای خرید ارز و سکه است

اکنون که قیمت ها در بازار ارز، طلا و سکه حباب و هیجان دارد، تقاضا برای این کالاها نیز بالاست. ورودی کانال ۶۰۰۰۰ تومان. با افزایش نرخ دلار آزاد در بازار، قیمت طلا و سکه نیز روند صعودی به خود گرفت و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز به حدود ۳۵ میلیون تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به فروش رسید. ۳ میلیون تومان .

قیمت ها در این بازارها به صورت غیرمنطقی و حباب وار افزایش یافته است، در حالی که در ماه های اخیر قیمت این کالاها با نوسانات جزئی ثابت بوده است، اما اکنون در روزهای پایانی سال علاوه بر افزایش تقاضا برای طلا. خرید، شرایط ارز و ارز نیز رو به افزایش است بازار، مشکلات سیاسی و بازار بین المللی تاثیر خود را بر افزایش قیمت این کالاها گذاشته است و بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل رکود و رکود در تلاش برای تبدیل سرمایه خود به سکه و طلا هستند. سردی سایر بازارهای سرمایه گذاری مانند بازار سرمایه، مسکن و … و ارز برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه خود، رویکردی که به دلیل اجرای سیاست های متوالی بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز قابل اعتماد نیست. ، و غیره.

یکی از عوامل اصلی افزایش نرخ در بازار طلا و ارز، رشد تقاضا برای عرضه این کالاها است که شامل تقاضای نادرست است، علاوه بر این، تغییرات نرخ بین المللی طلا و دلار نیز می تواند عامل دیگری است که منجر به افزایش قیمت طلا شده است. سکه ها و ارزها نیز در داخل تحت تاثیر قرار می گیرند

چرا دلار در بازار آزاد دوباره گران شد؟

دکتر. علی قنبری، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری “بازار” وی در خصوص دلایل بازگشت افزایش قیمت در بازار طلا و ارز در روزهای اخیر گفت: یکی از عوامل اصلی افزایش نرخ در این گونه بازارها رشد تقاضا برای عرضه این کالاهاست البته ، می توان گفت که بخشی از آن نیز ادعاهای کذب است. علاوه بر تاثیر افزایش تقاضا برای خرید ارز یا طلا در پایان سال، تغییرات نرخ بین المللی طلا و دلار نیز ممکن است عامل دیگری باشد که باعث افزایش قیمت طلا شده است. سکه ها و ارزها در داخل تحت تاثیر قرار می گیرند و قیمت ها روند صعودی را نشان می دهند.

علاوه بر این، تضعیف پول ملی در برابر سایر ارزها و تورم که روز به روز ارزش پول ملی را کاهش می دهد، مشکل دیگری است و به همین دلیل بسیاری از مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود در برابر ارزهای خارجی اقدام به خرید ارز می کنند. یا طلا یا سکه می خرند. به گفته قنبری؛ نوسانات قیمت ارز ممکن است تا پایان سال ادامه داشته باشد مگر اینکه بانک مرکزی اقدامات موقتی برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت ارز یا طلا در بازار اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: شرایط تحریم و قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF در کنار نامشخص بودن موضوع برجام و همچنین انتخابات پیش رو در آمریکا و احتمال بازگشت ترامپ، نگرانی‌هایی را در میان برخی از افراد نسبت به این موضوع ایجاد کرده است. ارزش سرمایه او نباید به ارز یا طلا تبدیل شود، از بین می رود، افزود: اما افزایش قیمت ارز و سکه این روزها علاوه بر مشکلات داخلی و بین المللی، دستخوش برخی مسائل و مشکلات سیاسی خارجی و خارجی است. مشکلات در چنین شرایطی وجود دارد که خریداران ارز و طلا چه کسانی هستند. امروزه با ورود به چنین بازارهایی تقاضا افزایش یافته و سپس قیمت ها مانند حباب رشد کرده است.

حراج سکه طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران از امروز آغاز شد و عموم مردم می توانند از طریق سامانه معاملات طلای مرکز مبادلات ایران در حراج سکه طلا شرکت کنند، اقدامی که منجر به رسیدن قیمت سکه به ۳۵ شد. میلیون تومان دیروز. اکنون به ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش می یابد

کاهش قیمت سکه پس از حراج آن در بازار ارز

دکتر. اظهارات قنبری درباره دلایل افزایش نرخ همزمان در بازار سکه و ارز این فرض را بر این می گذارد که بانک مرکزی با اجرای اقدامات درستی مانند انتشار اوراق گواهی سپرده و حراج سکه در بازار، درصدد افزایش نقدینگی است. در طبقه بازار، بازارهای رسمی تغییر مسیر می دهند. . به عنوان مثال حراج سکه طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران امروز از ساعت ۱۲ آغاز می شود و عموم مردم می توانند از طریق سامانه معاملات طلای مرکز مبادلات ایران در حراج سکه طلا شرکت کنند. اقدامی که موجب شد قیمت سکه که روز گذشته به مرز ۳۵ میلیون تومان رسیده بود، اکنون به ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سقوط کند.

همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد هم اکنون گرمی ۲ میلیون و ۹۸۸ تومان است، همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی قیمت دارد. ۶,۱۰۰. ۰۰۰ تومان. هر مثقال طلا در بازار داخلی ۱۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان ارزش گذاری شده است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۰۸۳ دلار است. در معاملات امروز مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلاری با نرخ ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان معامله می شود. به گفته کارشناسان، این روزها که بازار مبادلات ارز و طلا داغ است، خرید این گونه کالاها با گرانی ریسک بسیار بالایی دارد و مردم نباید فریب برخی پیش بینی های مردمی را بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا