ترندهای روز

بازگشت یاسمین مقبلی به زمین: هرآنچه باید در مورد مأموریت Crew-7 بدانید

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

سوم سپتامبر ۱۴۰۲ آغاز مأموریت Crew-7 بود که در آن چهار فضانورد از جمله یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی الاصل ناسا، با موشک فالکون ۹ به مدار زمین رفتند تا در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) مستقر شوند. ).

آندریاس موگنسن، ساتوشی فوروکاوا و کنستانتین بوریسوف از دیگر فضانوردان این ماموریت بودند.

یاسمین مقبلی که مسئولیت ماموریت Crew-7 را برعهده داشت پس از ورود به ایستگاه فضایی به ماموریت کنترل گفت: بسیار متشکرم. باید به خودم یادآوری کنم که این یک رویا نیست.”

ماموریت ۷ را شروع کنید

حدود ۳۰ ساعت طول کشید تا فضانوردان به ایستگاه فضایی برسند. پس از ورود، آنها به هفت فضانورد ماموریت قبلی (خدمه ۶) در ایستگاه فضایی پیوستند. حالا نوبت فضانوردان Crew 6 بود که به زمین بازگردند و فعالیت فضانوردان Crew 7 را آغاز کنند.

فضانوردان خدمه ۶ از یاسمین مقبلی و تیمش استقبال کردند و پس از چند روز به زمین بازگشتند تا ایستگاه در اختیار فضانوردان خدمه ۷ قرار گیرد.

ماموریت Crew 7 با آندریاس موگنسن دانمارکی، کنستانتین بوریسوف روسی، ساتوشی فوروکاوا ژاپنی و در نهایت یاسمین مقبلی ایرانی-آمریکایی یک ماموریت بین المللی با همکاری سازمان های فضایی کشورهای مختلف بود.

عملکرد و اقدامات فضانوردان

خدمه ۷ تحقیقات علمی نوآورانه ای را در فضا راه اندازی کرد تا به پیشرفت دانش بشر کمک کند. این آزمایش ها شامل زمینه های مختلف علوم، حتی زیست شناسی و پزشکی می شد.

برخی از آزمایش‌ها شامل جمع‌آوری نمونه‌های میکروبی از فضای بیرونی ایستگاه فضایی و مطالعه آن‌ها، مطالعه واکنش انسان به مدت‌های مختلف پرواز فضایی، بررسی جنبه‌های فیزیولوژیکی خواب فضانوردان و غشای تصفیه آب حاوی پروتئین‌هایی به نام آکواپورین بود. فضا. مطالعه خون فضانوردان که در ایستگاه فضایی جمع آوری شده بود از دیگر فعالیت ها بود. دانشمندان بر این باورند که جمع آوری نمونه خون در ایستگاه فضایی دقت آزمایش ها را افزایش می دهد. اینها تنها بخشی از آزمایش های علمی و نمایش های فناوری است که در طول ماموریت انجام شد.

اقدامات دیگر شامل کاشت گوجه فرنگی در فضا برای بررسی مقاومت کاشت گیاهان در محیطی با گرانش ناچیز و استقرار دو CubeSat در ایستگاه فضایی است. CubeSats ماهواره های مینیاتوری با ابعاد یک سانتی متر مکعب و وزن حدود یک کیلوگرم هستند که می توانند داده های صوتی و تصویری را به زمین منتقل کنند. این ماهواره ها توسط دانش آموزان ژاپنی ساخته شده است. در حال حاضر دو CubeSat در ایستگاه فضایی نصب شده است.

عکاسی از پدیده های جو زمین مانند پدیده «روح سرخ» از دیگر فعالیت های فضانوردان بود. شبح سرخ یک پدیده جوی است که از زمین قابل مشاهده نیست. فضانوردان همچنین از چین‌های صفحات تکتونیکی زمین برای مطالعه تکامل آن در طول میلیون‌ها سال تصویربرداری کردند.

یاسمین مقبلی در این ماموریت سعی کرد همکاران خود را با فرهنگ و غذاهای ایرانی آشنا کند. فضانوردان یک شب برای شام سبزیجات سیاه خوردند! او همچنین با نمایش نقاشی های کودکان ایرانی با موضوع فضا لحظات خاطره انگیزی را خلق کرد.

پایان یک ماموریت شش ماهه

این ماموریت نه تنها به پیشرفت علم بشر کمک می کند، بلکه می تواند مهارت های انسان را در زندگی در فضا افزایش دهد و او را برای سفرهای طولانی تر و حتی سفرهای فراتر از مدار زمین آماده کند.

اکنون با ورود فضانوردان Crew 8 به ایستگاه فضایی، نوبت یاسمین و تیمش است که به زمین بازگردند. با توجه به شرایط جوی، فضاپیمای آنها به ۲۱ می رود اسفند برای شروع سفر به خانه، ایستگاه فضایی را ترک کنید. جالب است بدانید کپسول اژدها حاوی این چهار فضانورد در هنگام عبور از جو زمین دمایی تا ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد. طبق پیش بینی ها، فضانوردان در ظهر اسفند آنها در سواحل فلوریدا فرود خواهند آمد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا