ترندهای روز

بازیگران مشهور هالیوودی که برای نقش‌های خاصی نواختن آلات موسیقی را یاد گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ما اغلب در مورد بازیگرانی می شنویم که برای نقش خود دچار دگرگونی های فیزیکی بزرگی می شوند، بازیگرانی که اغلب در مدت زمان کوتاهی ظاهر خود را به شدت تغییر می دهند تا بتوانند نقش خود را بهتر بازی کنند یا تکنیک های بازیگری را انجام دهند. آنها به اصطلاح از روش بازیگری استفاده می کنند که در آن کاملاً در نقش خود غوطه ور می شوند و در مراحل تولید نقش خود را رها نمی کنند. چالش بازیگری اغلب می تواند به تنهایی بدون لایه های اضافی آماده سازی دشوار باشد.

گاهی اوقات وقتی یک فیلم ذاتاً موزیکال است، بازیگرانی که هیچ دانش قبلی از نواختن یک ساز ندارند، باید نواختن یک یا چند ساز خاص را در مدت زمان کوتاهی بیاموزند، سازهایی که معمولاً سال ها طول می کشد تا تسلط پیدا کنند. سلطه رسید. این یک شاهکار بسیار چشمگیر است، بنابراین بیایید نگاهی به ده بازیگری بیندازیم که نواختن آلات موسیقی را برای فیلم های خود آموخته اند.

۱- جیمی فاکس در The Soloist

بازیگران مشهور هالیوود که نواختن آلات موسیقی را برای نقش های خاصی آموختند

جیمی فاکس با دنیای موسیقی غریبه نیست. این بازیگر با کانیه وست، اسطوره هیپ هاپ جنجالی، در آهنگ های محبوب همکاری کرده است و همچنین با پنج آلبوم خود در صنعت موسیقی نامی برای خود دست و پا کرده است. در حالی که فاکس می‌توانست پیش از امضای قرارداد برای به تصویر کشیدن ری چارلز در فیلم زندگی‌نامه‌ای ری در سال ۲۰۰۴، پیانو بنوازد، پنج سال بعد برای بازی در فیلم تک‌نواز مجبور شد نواختن انفرادی را یاد بگیرد.

در جریان تور مطبوعاتی این فیلم که فاکس در آن نقش ناتانیل آیرز، نوازنده بی خانمان را به تصویر می کشد، این بازیگر درباره تاثیرات روانی منفی این نقش برای خودش صحبت کرد. فاکس داستان این شخصیت را وارد زندگی خودش کرد، زیرا آیرز قبل از اینکه سلامت روانی اش بدتر شود و سرانجام به اسکیزوفرنی مبتلا شد، به تنهایی در جویلیارد تحصیل کرد. فاکس بارها در طول فیلمبرداری در مورد ترسش از تبدیل شدن به آیر با نماینده خود صحبت کرده بود، تا حدی به دلیل ارتباط مشترک آنها با موسیقی و ترس کودکی فاکس از دیوانه شدن.

۲- راشل وایز در برادران بلوم

بازیگران مشهور هالیوود که نواختن آلات موسیقی را برای نقش های خاصی آموختند

زمانی که ریچل وایز نقش پنه لوپه استامپ را در فیلم برادران بلوم ریان جانسون ایفا کرد، به خوبی برای این نقش آماده بود. این فیلم یک کمدی درام است که در آن شخصیت ویز درگیر یک رابطه عاشقانه با استفن (مارک روفالو) است. فیلم ذاتاً موزیکال نیست. اما شخصیت ویز دارای استعدادهای مختلفی از جمله توانایی نواختن چند ساز است که ماه ها وقت صرف این نقش کرد.

شخصیت وایز تنها به یک ساز محدود نمی شد و در نتیجه بازیگر باید چهار ساز مختلف را برای این نقش یاد می گرفت. در Bloom Brothers، وایز را می توان در حال نواختن گیتار، بانجو، پیانو و حتی آکاردئون در طول فیلم دید. . به گفته ویز، یادگیری آکاردئون سخت ترین بخش بود، به خصوص با توجه به اینکه معلم صرب او حتی یک کلمه انگلیسی صحبت نمی کرد.

۳- ریز احمد در آوای فلز

بازیگران مشهور هالیوود که نواختن آلات موسیقی را برای نقش های خاصی آموختند

در درام صوتی متال ۲۰۱۹، ریز احمد، ستاره بریتانیایی، بزرگترین ترس نوازندگان در سراسر جهان را تجسم کرد: ناشنوا شدن. در این فیلم برنده اسکار، احمد یک درامر در یک گروه هوی متال رو به رشد را به تصویر می کشد تا اینکه با پاره شدن پرده گوشش ناگهان زندگی اش زیر و رو می شود. احمد برای به تصویر کشیدن درامر با استعداد، هفت ماه را با کمک نوازندگانی مانند گای لیکاتا و شان پاول به یادگیری درامز اختصاص داد و نامزد بهترین بازیگر مرد در جوایز اسکار شد.

شاید برخی ندانند که صدای متال کاملا بر اساس یک داستان واقعی است. گروه داستانی این فیلم از زندگی واقعی زوج زن و شوهر ژوزفین الهام گرفته شده است. این زوج در واقع شروع به تولید فیلمی به نام Metalhead کرده بودند که این دو نسخه تخیلی خود را نشان می داد و داستان بسیار شبیه به صدای متال بود. با این حال، توسعه پروژه Metalhead در نهایت شکست خورد و الهام بخش فیلم Darius the Marauder شد.

۴- کایرا نایتلی در Begin Again

بازیگران مشهور هالیوود که نواختن آلات موسیقی را برای نقش های خاصی آموختند

کایرا نایتلی بیشتر به خاطر نقش های درام تاریخی اش شناخته می شود. او پس از به دست آوردن شهرت اولیه برای بازی در دزدان دریایی کارائیب، به راحتی با زیبایی شناسی درام های تاریخی سازگار شد و این نقش ها را بدون نقص اجرا کرد. او در سال ۲۰۱۴ در فیلم Start Again ساخته جان کارنی ایفای نقش کرد که برای او به عنوان بازیگر مسیر متفاوتی بود زیرا این نقش شامل آواز خواندن و نواختن ساز بود. نایتلی باید آواز خواندن و نواختن گیتار را یاد می گرفت، که به گفته او این امر به طور طبیعی به وجود نمی آمد.

در حالی که بسیاری از بازیگران به دنبال نوازندگان درجه یک جهانی هستند تا به آنها کمک کنند تا برای نقش‌هایشان ساز بیاموزند، کایرا نایتلی مجبور نبود به دنبال معلم خصوصی باشد. نایتلی بیش از ده سال است که با جیمز ریتون – خواننده، گیتاریست و نوازنده کیبورد گروه بریتانیایی The Klaxxons – ازدواج کرده است. همسرش برای این نقش به او یاد داد که گیتار بزند. اما این تجربه باعث شد نایتلی حضور در نقش های موسیقایی را به کلی کنار بگذارد.

۵- خواکین فینیکس و ریس ویترسپون در Walk the Line

بازیگران مشهور هالیوود که نواختن آلات موسیقی را برای نقش های خاصی آموختند

Walk the Line اثر جیمز منگولد حول محور جانی کش می چرخد. شخصیتی موسیقایی که موسیقی آمریکایی را تعریف کرد و حرفه ای و زندگی شخصی پر فراز و نشیب داشت. در این فیلم خواکین فینیکس نقش جانی کش را بازی می کند و بازی فوق العاده ای دارد. ریس ویترسپون همچنین در کنار فینیکس در نقش جون کارتر، خواننده ای که با او توری را آغاز کرد که تأثیر منفی بر زندگی شخصی و ازدواج او گذاشت، بازی می کند. هم ویترسپون و هم فینیکس مجبور بودند چندین ماه آموزش خوانندگی و گیتار را بگذرانند تا نقش های خود را به خوبی ایفا کنند، تلاش هایی که منجر به اجراهای متقاعد کننده ای شد که مورد تحسین گسترده قرار گرفت.

یک روش معمول در فیلم‌های بیوگرافی موزیکال این است که بازیگران موسیقی اصلی اجراهای شخصیت خود را لب‌خوانی کنند تا اطمینان حاصل کنند که صحنه‌های موسیقی کاملاً مطابقت دارند. با این حال، فینیکس و ویترسپون هر دو عکس از این سوژه را ایران تحلیل کردند. در Walk the Line، هر اجرای زنده با حضور فینیکس و ویترسپون شامل آوازهای نمادین جانی کش در کنار نواختن گیتار و چنگ است. هر دو بازیگر به ترتیب در جوایز اسکار نامزد بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن شدند، جایی که ویترسپون برای Walk the Line برنده شد.

۶- Taron Egerton در Rocketman

بازیگران مشهور هالیوود که نواختن آلات موسیقی را برای نقش های خاصی آموختند

دکستر فلچر کارگردان فیلم Rocketman است که زندگی التون جان را به تصویر می کشد. التون جان یکی از مشهورترین چهره های دنیای موسیقی است و ایران تحلیل بازیگر و بازی در نقش او باید بی نقص باشد. تارون اگرتون برای به تصویر کشیدن این ستاره در پرده بزرگ ایران تحلیل شد، تا حدی به دلیل صدای تاثیرگذار او در انیمیشن Sing در سال ۲۰۱۶، که در آن ترانه “I'm Still Standing” اثر التون جان را خواند. اگرتون همچنین در Kingsman: The Golden Circle در کنار التون جان در سال ۲۰۱۷ ظاهر شد.

اگرتون برای آماده شدن برای این نقش، ماه ها به آموزش آواز و پیانو پرداخت که مورد تایید خود التون جان قرار گرفت. مانند خواکین فینیکس و ریس ویترسپون که در بالا ذکر شد، اگرتون از صدای خود برای سکانس های موزیکال فیلم استفاده کرد. Rocketman هم موفقیت منتقدانه و هم تجاری بود، اما اگرتون متأسفانه در اسکار نادیده گرفته شد و نتوانست نامزدی دریافت کند، که بسیاری آن را یک ناامیدی بزرگ در آن سال، به ویژه پس از برنده شدن او می دانند. جنجالی رامی ملیک در نقش فردی مرکوری برای Bohemian Rhapsody.

۷- آدرین برودی در پیانیست

بازیگران مشهور هالیوود که نواختن آلات موسیقی را برای نقش های خاصی آموختند

فیلم پیانیست در سال ۲۰۰۲ اکران شد و با استقبال گسترده منتقدان و موفقیت تجاری روبرو شد. این فیلم داستان ولادیسلاو اشپیلمن در لهستان در زمان آلمان نازی و چگونگی جان سالم به در بردن او از هولوکاست و تخریب گتوی ورشو را روایت می کند. کارگردانی این فیلم بر عهده رومن پولانسکی بود که می خواست این روایت فراموش نشدنی از جنگ جهانی دوم را تا حد امکان واقعی کند. فیلم نگاهی دلخراش به جنایات هولوکاست دارد و بازی آدرین برودی به میراث اسپیلمن احترام می گذارد.

همانطور که از عنوان فیلم پیداست، برودی باید نواختن پیانو را یاد می گرفت تا بتواند نقش خود را در فیلم به درستی به تصویر بکشد. با این حال، هیچ صدای ضبط شده ای از برودی در حال نواختن ساز به نسخه نهایی فیلم راه پیدا نکرد. در عوض، درس های برودی صرفاً درک حرکت بدن پیانیست بود تا بتواند حرکات را مطابق با اجراهای از پیش ضبط شده شبیه سازی کند. برودی بعدها برنده بهترین بازیگر مرد در جوایز اسکار شد و جوانترین بازیگری شد که در آن زمان برنده بهترین بازیگر مرد شد.

۸- رایان گاسلینگ در لالا لند

بازیگران مشهور هالیوود که نواختن آلات موسیقی را برای نقش های خاصی آموختند

La La Land زمانی که در سال ۲۰۱۶ اکران شد موفقیت زیادی کسب کرد. این فیلم موزیکال محبوب و موفق به کارگردانی دیمین شزل و با بازی اما استون و رایان گاسلینگ ساخته شد. هر دوی آنها باید آموزش های موسیقایی قابل توجهی برای این فیلم داشته باشند، زیرا فیلم چندین آهنگ خوش ساخت دارد. در مورد شخصیت گاسلینگ، او پیانو می‌نوازد و بخشی جدایی‌ناپذیر از شخصیت او بود، بنابراین گاسلینگ مجبور شد آموزش‌های موسیقی زیادی را پشت سر بگذارد تا مطمئن شود که با نقش هماهنگ است.

چیزی که ممکن است برای بسیاری تعجب آور باشد این است که گاسلینگ در واقع سابقه طولانی در دنیای موسیقی دارد. او به همراه تهیه‌کننده فیلم، زک شیلد، گروه Dead Mans Bones را تشکیل داد که از سال ۲۰۰۷ با هم هستند. گاسلینگ بیشتر به خاطر نواختن گیتار در گروه شناخته می‌شود، اما این پیشینه موسیقی باعث می‌شود که پیانو برای کانادایی‌ها غریبه نباشد. ستاره. گاسلینگ در نواختن پیانو عالی بود و حتی برخی از این مهارت های کیبورد را برای باربی به ارمغان آورد. مانند بسیاری از بازیگران این فهرست، گاسلینگ برای بازی در فیلم La La Land نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

۹- بردلی کوپر در A Star Is Born

بازیگران مشهور هالیوود که نواختن آلات موسیقی را برای نقش های خاصی آموختند

بردلی کوپر در سال ۲۰۱۸ در بازسازی فیلم A Star Is Born نقش مهمی ایفا کرد. او نه تنها کارگردانی و همبازی در فیلم پرفروش برنده اسکار بود، بلکه مجبور شد برای ایفای نقش ستاره راک جکسون، مین، دوره های مختلف موسیقی را نیز بگذراند. کوپر به مدت شش ماه در کلاس های گیتار و پیانو شرکت کرد و سرانجام در سال ۲۰۱۷ با لیدی گاگا روی صحنه رفت تا برای اکران فیلم آماده شود. این تلاش ها نتیجه داد زیرا A Star Is Born بسیار موفقیت آمیز بود و چندین تک آهنگ موفق را تولید کرد.

ما در حال حاضر در عصر بازسازی و راه اندازی مجدد زندگی می کنیم و نسخه های جدید اغلب با نسخه های قبلی خود مقایسه می شوند و A Star Is Born یکی از بهترین نمونه های آن است. نسخه کوپر در واقع چهارمین بازسازی این داستان در پرده بزرگ است. در نتیجه، بازی‌های آن‌ها، همراه با کلیت فیلم، دائماً با نسخه‌های قدیمی‌تر، به‌ویژه نسخه تحسین‌شده ۱۹۵۴ مقایسه می‌شود. کوپر بار دیگر با فیلم موزیکال بعدی خود، استاد، که در آن برای ایفای نقش اصلی باید رهبری ارکستر را یاد می گرفت، خود را برای کسب دانش موسیقی تحت فشار قرار داد. در حالی که چنین مهارتی با یادگیری نواختن یک ساز یکسان نیست، هدایت یک ارکستر کامل به همان اندازه چشمگیر است.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا