فرهنگ و هنر

بازیگر «راکی» درگذشت :: افق میهن

کارل ودرز بازیگر نقش آپولو کرید در فیلم های راکی ​​در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

کارل ودرز، بازیگر نقش آپولو کرید در چهار فیلم اول راکی ​​در کنار سیلوستر استالونه روز پنجشنبه درگذشت. او ۷۶ سال داشت.

ورز بازیگر فیلم های دیگری بود و در سال ۱۹۸۷ در غارتگر بازی کرد و در فیلم گیلمور شاد آدام سندلر نقشی به یاد ماندنی داشت. او برای بازی در فیلم The Mandalorian نامزد دریافت جایزه Primetime Emmy برای بازیگر مهمان برجسته در یک سریال درام شد.

این بازیگر در «داستان اسباب بازی ۴» صداپیشگی شخصیت کارل را بر عهده داشته است. از دیگر نقش های او می توان به سریال های تلویزیونی «عدالت خیابانی»، «مستعمره»، «سپر»، «عدالت شیکاگو» و «برادران» و فیلم های «برخورد نزدیک از نوع سوم»، «شکار مرگ» با چارلز برانسون و “بازگشت” اشاره کرد. ورز در نقش سرهنگ آل دیلون در مقابل آرنولد شوارتزنگر در غارتگر بازی کرد.

ورز در ۱۴ ژانویه ۱۹۴۸ در نیواورلئان متولد شد و در طول زندگی خود به ورزش های مختلفی از جمله بوکس، فوتبال، فوتبال آمریکایی، کشتی و ژیمناستیک پرداخت. او همچنین در رشته هنرهای تئاتر تحصیل کرد، اما در سال ۱۹۷۰ به عنوان بازیکن آزاد با تیم اوکلند رایدرز قرارداد بست و به مدت دو فصل به عنوان مدافع خط بازی کرد. پس از آن به شکل جدی تری به بازیگری روی آورد و با ایفای نقش های کوچک در «باک تاون» و «فردی فاستر» آرتور مارکس و همچنین سریال های تلویزیونی «وقت بخیر»، «کونگ فو»، «کونان» در این مسیر. . تلاش کرد

هنگامی که استالونه در سال ۲۰۰۶ از ودرز خواست تا اجازه استفاده از فیلم های قبلی راکی ​​را در راکی ​​بالبوآ، ششمین فیلم این مجموعه را بگیرد، ودرز نپذیرفت و علیرغم مرگ شخصیت او، آپولو کرید، سعی کرد در این فیلم نقش آفرینی کند. استالونه همچنین بازیگری شبیه خودش را برای فیلمبرداری سکانس های فلش بک استخدام کرد. این دو در نهایت آشتی کردند و ودرز بعداً به استالونه اجازه داد تا از فیلم‌های او در «کرید» استفاده کند، جایی که مایکل بی جردن نقش کرید پسر آپولو را بازی می‌کند.

این بازیگر اولین نامزدی امی خود را در سال ۲۰۲۱ برای ایفای نقش گریف کارگا در فیلم Mandalorian دیزنی به دست آورد، جایی که او در ۹ قسمت در سه فصل ظاهر شد. او همچنین ساخت قسمت های ۱۲ و ۲۰ اسپین آف «جنگ ستارگان» از جمله آنها را کارگردانی کرد.

سیلوستر استالونه در گرامیداشت یاد و خاطره وی گفت: بسیار خوش شانس بودم که بخشی از زندگی او بودم. آپولو، به مشت زدن ادامه بده

وی با انتشار ویدئویی که عصر جمعه در اینستاگرامش منتشر کرد به همکاری طولانی مدت خود با ورز در سریال راکی ​​و دوستی چند دهه ای آنها اشاره کرد و گفت: کارل ودرز جزء جدایی ناپذیر زندگی من بود، موفقیت من. و همه چیز. که به این مسیر مرتبط است… وقتی او وارد آن اتاق شد و من برای اولین بار او را دیدم، عظمت را دیدم. من هرگز نمی توانستم بدون او راکی ​​را به موفقیت برسانم.

او در ادامه گفت: او کاملاً درخشان بود – صدایش، قدش، حضورش، توانایی های ورزشی اش، اما مهمتر از همه، قلب و روحش. این یک ضرر وحشتناک است. او یک شعبده باز بود. من خیلی خوش شانس بودم که بخشی از زندگی او بودم. آپولو، به مشت زدن ادامه بده

دیگر چهره‌هایی که در طول سال‌ها با وترز کار کردند، از جمله آدام سندلر و پدرو پاسکال، در شبکه‌های اجتماعی به این بازیگر فقید ادای احترام کردند.

پاسکال که در فیلم The Mandalorian از دیزنی پلاس در مقابل وترز ایفای نقش کرده بود، عکسی از این بازیگر فقید در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «کلمات مرا شکست می‌دهند». رابرت رودریگز که کارگردانی وترز را در مجموعه اسپین آف جنگ ستارگان بر عهده داشت، نوشت: «دلم برای کارل وترز بزرگ تنگ خواهد شد، خیلی خوش شانس بودم که بارها با او کار کردم. فردی بسیار مهربان و سخاوتمند. بازی های او همیشه درخشان بود.»

جسی ونتورا یکی از بازیگران فیلم Weathers در «غارتگر» نوشت: «ما یک نماد را از دست دادیم. کارل وترز یک استعداد خارق العاده، یک حرفه ای واقعی و یک دوست عزیز بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا