ترندهای روز

بازیگر زن سرشناس، چهره برتر هوش مصنوعی شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

اسکارلت جوهانسون که یکی از ابرقهرمانان ناجی فیلم است، در دنیای واقعی پا پیش گذاشت تا شرکت هوش مصنوعی “OpenAI” را پاسخگو کند.

اسکارلت جوهانسون به افق میهن مجله تایم یکی از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار در هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ است. دیدن نام چهره هایی مانند سام آلتمن، مارک زاکربرگ و ساندار پیچای در فهرست چهره های تاثیرگذار هوش مصنوعی عجیب نیست، اما هیچ کس انتظار ندارد نام اسکارلت جوهانسون را در فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان ببیند. از هوش مصنوعی

بازیگر مشهور چهره برتر هوش مصنوعی شد

در ماه مه، اسکارلت جوهانسون ادعا کرد که سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI با او تماس گرفته و از او برای استفاده از صدای او در چت بات جدید شرکت درخواست کرده است. اسکارلت جوهانسون صدای دستیار هوشمند مجازی به نام سامانتا در فیلم «او» بود.

جوهانسون درخواست سام آلتمن را رد می کند اما مدتی بعد کمپانی «OpenAI» از صدایی شبیه به صدای این بازیگر در محصول خود استفاده می کند. شباهت صدا به قدری زیاد بود که دوستان نزدیک جوهانسون و رسانه ها را سردرگم کرد.

اقدام غیراخلاقی “OpenAI” با واکنش جوهانسون روبرو شد که در یک کمپین جامع خواستار حفاظت از هویت افراد در هنگام شیوع دیپ فیک شد.

شرکت “OpenAI” در پاسخ ادعا کرد که از صدای جوهانسون در چت ربات هوش مصنوعی خود استفاده نشده است و از بازیگر دیگری استفاده کرده است، اگرچه در نهایت مجبور شد صدای استفاده شده در چت بات خود را تغییر دهد.

کاربران فضای مجازی نیز به شدت به رفتار این شرکت معروف هوش مصنوعی واکنش نشان دادند و سام آلتمن را به رفتار غیراخلاقی و دور زدن کپی رایت متهم کردند.

حتی سیاستمداران وارد میدان شدند و سناتور برایان شاتز خواستار قانونی شدن این حوزه شد و در مورد حق مردم بر صدا و تصویر صحبت کرد. یک ماه بعد، او لایحه‌ای برای آگاهی عمومی و آموزش به همراه چند سناتور دیگر ارائه کرد که بر محافظت از مردم در برابر تصاویر و ویدئوهای جعلی تاکید می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا