فرهنگ و هنر

بازیگر «پدرخوانده» درگذشت :: افق میهن

جان آپرا بازیگر نقش سالواتوره تسیو در قسمت دوم سریال های «پدرخوانده» و «فول هاوس» در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

به گزارش افق میهن، این بازیگر متولد نیوجرسی در فیلم های «گرمای قفس» (۱۹۷۴)، «مامان دیوانه» (۱۹۷۵) و «نامزد منچوری» (۲۰۰۴) و در فیلم «بت ساز» تیلور هاکفورد ظاهر شد. (۱۹۸۰) و “نیویورک سیتی (۱۹۹۱) اثر ماریو ون پیبلز نیز ظاهر شده است.

اپرا همچنین نقش هنرمند کلاهبردار لوکاس کاستیلیانو و همچنین الکساندر نیکوس مولتی میلیونر کشتیرانی را در یک دنیای دیگر شبکه NBC برای یک دهه (۱۹۸۹-۹۸) بازی کرد.

او همچنین در سریال Montefusco شبکه NBC نقش پدرسالار یک خانواده چند نسلی ایتالیایی-آمریکایی را بازی کرد، اما این کمدی که توسط بیل پرسکی و سام دنوو ساخته شد، در سال ۱۹۷۵ تنها ۹ قسمت ادامه داشت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، اپرا در حین کار در لس آنجلس با فرانسیس فورد کاپولا آشنا شد و برای نقش مایکل کورلئونه در فیلم پدرخوانده (۱۹۷۲) تست بازیگری داد. البته آل پاچینو این نقش را بازی می کرد اما اپرا در قسمت دوم فیلم نقش شخصیت شروری به نام تزیو را بازی می کرد که در قسمت اصلی آن ایبه ویگودا بازی می کرد.

از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱، اپرا در نقش پدر نابودگر جسی کاتسوپولیس در سریال فول هاوس شبکه ABC ظاهر شد و این نقش را برای احیای نتفلیکس در سال ۲۰۱۷ ایفا کرد.

جاناتان آپارا در ۴ مارس ۱۹۴۱ در انگلوود نیوجرسی در خانواده ای از مهاجران ایتالیایی به دنیا آمد. پس از اینکه او و خانواده اش چند سال در ایتالیا زندگی کردند، آنها در نیوجرسی ساکن شدند و او در سال ۱۹۵۹ از دبیرستان دوایت مورو فارغ التحصیل شد.

اپرا در اوایل دهه ۱۹۶۰ به نیویورک سیتی نقل مکان کرد تا بازیگری را دنبال کند، سپس به لس آنجلس آمد و در فیلم کلاسیک بولیت در سال ۱۹۶۷ در مقابل استیو مک کوئین نقش یک قاتل را بازی کرد. او سپس در فیلم هایی مانند ملخ (۱۹۷۰) و کشتن شیرین کرتیس هانسون (۱۹۷۲) بازی کرد.

او بعداً در نقش گانگستر آلبرت آناستازیا در مینی سریال تحسین شده «خاطرات یک گانگستر» در سال ۱۹۸۱ NBC ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا