ارزهای دیجیتال

بازی تعرفه‌ای ترامپ بازگشت تولیدکنندگان چینی به جنوب شرق آسیا را تسریع کرد

تعرفه ها در کشورهای جنوب شرقی آسیا هنوز هم کمتر از میانگین کالاهای چینی (از جمله تعرفه های اساسی و تعرفه های با محوریت محصول) است ، اما موج جدید تعرفه های ترامپ ، دیدگاه تجاری منطقه را تغییر داده و باعث کاهش سود تولید کنندگان و انگیزه برای انتقال تولید از چین می شود.

تولید کنندگان چینی می خواهند برنامه ریزی خود را برای سرمایه گذاری در کارخانه های نظارتی بررسی کنند. از آنجا که تعرفه های جدید ایالات متحده در کشورهای جایگزین و “محدودیت های انتقال” جدید (حمل و نقل از چین توسط کشورهای ثالث) منجر به بازتاب گسترده زنجیره تأمین آسیا شده است.

چشم انداز آسیای شرقی تحت سایه تعرفه های ترامپ

در سالهای اخیر ، تولید کنندگان میلیارد ها دلار در جنوب شرقی آسیا سرمایه گذاری کرده اند تا خسارات ناشی از جنگ تجاری دونالد ترامپ با پکن را در قالب چین به علاوه یک کاهش دهند. در حالی که ایالات متحده در طی مذاکرات تجاری با چین تعرفه های اولیه چینی را به ۵ ٪ کاهش داد ، تعرفه های دیگر کشورهای منطقه ۲ ٪ و ۵ ٪ اعمال شد.

به طور کلی ، تعرفه در کشورهای جنوب شرقی آسیا هنوز هم پایین تر از میانگین کالاهای چینی (از جمله تعرفه های اساسی و تعرفه های با محوریت محصول) است ، اما موج جدید تعرفه های ترامپ ، دیدگاه تجاری منطقه ، حاشیه سود تولید کنندگان و انگیزه برای به تعویق انداختن تولید از چین را تغییر داده است.

در جوانترین موج تعرفه ها ، که پنجشنبه گذشته اعلام شد ، تمام مواد اولیه چین به ایالات متحده صادر شد و تعرفه ۵ ٪ توسط کشورهای ثالث اعمال شد. لوئیز لوئیس لوئیس لوئیس ، اقتصاددان آسیایی در موسسه اقتصاد آکسفورد گفت: “استراتژی چین معرفی شده است.” برخی از شرکت ها به دنبال یک پایگاه تولید جدید در خارج از کشور خواهند بود ، اما بسیاری از آنها به چین باز می گردند. هزینه های اولیه برای ورود به بازارهای جدید بسیار زیاد خواهد بود. “

فرصت متولد نشده برای چین

برخی از شرکت های چینی که پس از اجرای تعرفه ۵ ٪ ترامپ برای کالاهای چینی ، کالاهای خارجی را مورد بررسی قرار داده اند ، اکنون در موقعیت ناپایدار قرار دارند. لین CG ، نماینده شرکت کفش مینیوان در استان فوجیان گفت: “سیاست تعرفه داخلی ایالات متحده نامشخص بود و بیشتر مشتریان آمریکایی ما اصرار داشتند که دستورات را به جنوب شرقی آسیا منتقل کنند.”

این شرکت امسال یک کارخانه بزرگتر در کامبوج افتتاح کرد. وی افزود: “اما به دلیل تعرفه های جدید ، مشتریانی که هنوز دستور نداده اند در انتخاب خرید کامبوج تردید کنند.” این نگرانی برای خریداران نیز گسترش یافته است.

ریچارد آزمایشگاه ، مدیرعامل Dragon Sourcing گفت: “در هفته اول ، مشتریان آمریکایی از جستجوی تأمین کنندگان جدید در جنوب شرقی آسیا می ترسیدند ، اما اکنون بسیاری از آنها ترجیح می دهند از چین بخرند تا اوضاع را تعیین کنند.”

وی افزود: “اگر اختلاف تعرفه بین چین و کشورهای جایگزین ناچیز باشد – به عنوان مثال ۵ ٪ برای چین و ۲ ٪ برای مکزیک – هیچ شرکتی حرکت نخواهد کرد.”

ترامپ روز پنجشنبه اعلام کرد که ۵ روز دیگر تعرفه ۵ ٪ موقت را به مکزیک تمدید کرده است. ایالات متحده و چین همچنین هفته گذشته دو روز در استکهلم مذاکره کردند. مشاوره توصیف شده توسط هر دو طرف از سازنده. در جنوب -eaast -asia تعدادی تعرفه متقابل را تحمیل کرده است: از ۲ ٪ برای سنگاپور به ۵ ٪ برای میانمار و لائوس. کامبوج ، اندونزی ، مالزی ، تایلند و فیلیپین در معرض تعرفه ۵ ٪ قرار گرفتند. در مورد ویتنام ، یکی از بزرگترین گروه های ذینفع سرمایه گذاری استراتژیک چین ، از تعرفه ۵ ٪ استفاده شد.

ورا لی ، متخصص فروش برای روشنایی و هدایا در کامبوج و فوجیان گفت: “این تعرفه ۵ ٪ یک مزیت رقابتی کوچک را برای کامبوج حفظ می کند ، اما اکنون رقابت با تولید کنندگان ویتنامی بسیار محکم است.” “اکنون تمرکز ما روی ویتنام است ؛ آنها رقیب ما هستند.”

تعرفه به پایان رسید

برایانت چن ، رئیس اسباب بازی و اسباب بازی الکترونیکی و شرکت الکترونیکی مستقر در هنگ کنگ ، گفت که شرکت وی مذاکره می کند تا بخشی از سفارشات دونگوان را به اندونزی منتقل کند تا زنجیره تأمین خود را از خطرات خارج کند. اما وی هشدار داد که مزایای این انتقال کاهش می یابد. از آنجا که بیشتر بخش های مؤلفه ها هنوز باید از چین ارسال شوند و به دلیل تعرفه ها باید فرآیندهای تولید بیشتری را به اندونزی منتقل کنند و این باعث افزایش چشمگیر هزینه ها می شود. مشتریان انتظار دارند که تولید کننده بخشی از هزینه های تعرفه را بپردازد. وی گفت: “ضرر دو جانبه است ؛” ما هر دو در چین و کشور ضرر داریم. “

در صنایعی مانند منسوجات و مواد پیشرفته ، این تعرفه ها تأثیر چندانی نخواهد داشت ، زیرا نوین جی ، مدیر یکی از شرکت های استان زجیانگ ، در چین غیرقابل مقایسه است. وی گفت: “هیچ کشوری به چین چیزی مشابه ارائه نمی دهد.” برخی از تولید کنندگان چینی که در اولین موج تعرفه ها در زمان ترامپ احساس پیروزی می کنند.

ژائو فن ، صاحب چهار گیاه اسباب بازی در دونگوان ، گفت بسیاری از همکارانش به ویتنام رفتند ، اما “اکنون همه آنها پشیمان شده اند.” افزایش هزینه های املاک و مستغلات ، کارگران کمتر کارآمد و تعرفه های بالاتر باعث افزایش هزینه های تولید در این کشورها شده است.

وی گفت: “در مورد کالاهایی با دلیل کم ، تعرفه های ایالات متحده ناچیز است و تقاضا برای خریداران آمریکایی کاهش نیافته است.” اساساً هیچ افزایش مالیات برای کالاهای ما وجود نداشت. “به نظر می رسد ایالات متحده نسبت به چین دوستانه است.”

آدام فازاکری ، مدیر شرکت آمریکایی Lay N ‘Go ، که امسال سفارشات را به کامبوج منتقل کرد ، اما انعطاف پذیری ، کارآیی و تدارکات را قربانی کرد. “برای سفارش بعدی به تفاوت تعرفه نگاه می کنم.” اگر تفاوت کمی وجود داشته باشد ، ما در چین تولید خواهیم کرد. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا