ارزهای دیجیتال

بازی همستر میتواند به کودکان آسیب برساند

به گزارش افق میهن، تعاملات دیجیتال به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است و فناوری های جدید روز به روز سبک زندگی قبلی را تغییر داده و مفاهیم جدیدی را خلق می کنند. امروزه کودکان زمان زیادی را در اینترنت و محیط دیجیتال برای فعالیت های آموزشی، تفریحی و سرگرمی می گذرانند و در معرض انواع خطرات و تهدیدها هستند.

لازم به ذکر است که بر اساس اکثر اسناد حقوق بشری، اصطلاح کودک در این ماده به فردی اطلاق می شود که به سن ۱۸ سالگی نرسیده باشد. آ

این روزها تب بازی همستر در جامعه ما بسیار داغ شده و تبلیغات گسترده ای از بازی مبارزه همستر در بستر فضای مجازی انجام شده و به دلایلی باعث ایجاد نوعی نگرانی و نگرانی عمومی در جامعه شده است. از یک سو، گزینه های قانونی موجود به اندازه کافی به نیازهای جامعه در فضای مجازی پاسخ نداده و در نتیجه ابهامات در خصوص امکان اعمال ضمانت های اجرایی قانونی برای استفاده از خدمات ارائه شده در پیام رسان ها، اجتماعی افزایش یافته است. شبکه ها و تبلیغات مجازی مختلف در این پلتفرم ها. از سوی دیگر اختیارات اجرایی محدود است. آشنایی کم یا عدم آشنایی با زبان برنامه نویسی، کدهای نرم افزاری رمزگذاری شده یا ناکافی بودن دانش و آگاهی عمومی نسبت به منبع انتشار این نمونه های مجازی، موجب نگرانی حافظان جامعه و حافظان آزادی های شهروندی از منظر حفاظت شده است. حقوق عمومی

مکانیسم این گیم ربات تک نفره بلاک چین به این صورت است که با ضربه زدن ساده بر روی صفحه دستگاه (ضربه به ازای کسب درآمد)، وارد کردن کد مورس و ترکیب روزانه، سکه های مجازی HMSTR برای فرد به دست می آید که احتمالاً منجر به ایردراپ و دراپ می شود. در نهایت یک پول واقعی خواهد آمد. . توکن این گیم بات در حال حاضر باید به پلتفرم بلاک چین TON متصل شود و هنوز در پلتفرم بلاک چین TON ارائه نشده است. با این حال، قول داده شد که این تسهیلات به زودی در دسترس قرار گیرد. اگرچه گسترش توانایی‌های این گیم‌بات برای گنجاندن «کد مورس» و «کارت‌های ترکیبی روزانه» امکان دریافت روزانه یک میلیون و پنج میلیون سکه را فراهم می‌کند. اما با توجه به تحریم های ایالات متحده آمریکا، دسترسی به کیف پول برای کاربران ایرانی اساسا محدود و ممنوع است و کاربران موظفند هر سه ساعت یک بار وارد بازی شده و سکه های خود را پمپاژ کنند که زمان و انرژی زیادی را می گیرد. استفاده کنندگان و اعتیاد، بازی با آن آسیب های اجتماعی و فرهنگی فراوانی را به همراه خواهد داشت و علاوه بر آن محیط اجتماعی و خانوادگی به ویژه کودکان را به عنوان آسیب پذیرترین اقشار جامعه از خود بیگانه می کند.

همسترهای دسترسی سه گانه، فیلترشکن ها و ربات های کد مورس توانایی هک کردن افراد و قربانی کردن هر کاربری را ارائه می دهند. چالش دیگری که توسط Hamster و NatCoin برای سلامت افراد ایجاد می‌شود، در روش ماینینگ نهفته است، زیرا ضربه‌های مکرر انگشت روی صفحه تلفن، سکه‌هایی را ارائه می‌کند که البته هنوز لیست نشده‌اند و فقط وعده هستند.

واضح است که کودکان افراد آسیب پذیری هستند و در طول دوران کودکی خود نیاز به مراقبت و حمایت دارند. حفاظت از حق سلامت و مصونیت آنها در برابر خطرات بسیار مهم است. علاوه بر آسیب پذیری کودکان به دلیل سن، قرار گرفتن آنها در عصر انقلاب دیجیتال گرایی و خطرات مجازی و همچنین توسعه سریع فضای مجازی و سیل غیرقابل کنترل ارتباطات و اطلاعات و همچنین کودکان دسترسی به اینترنت و فناوری در دنیای امروز آشکار شده است، نیاز به حمایت و حمایت از حقوق کودکان توسط خانواده ها، نهادهای دولتی و مدنی بیش از پیش آشکار می شود. بنابراین نباید خطرات این محیط را در تضییع یا تضییع حقوق کودکان نادیده گرفت و سعی کرد حقوق کودکان را در محیط دیجیتال رعایت و حمایت کند. حضور پررنگ کودکان در عصر پدیده های دیجیتال و دسترسی به جریان عظیم اطلاعات و ارتباطات، کارکردهای مثبت و منفی بسیاری دارد. تهدیدها و خطرات احتمالی که کودکان هنوز در محیط دیجیتال با آن روبرو هستند عبارتند از:

نقض داده ها:

کودکان بخش قابل توجهی از داده‌های شخصی خود را در اینترنت در محیط‌هایی مانند اتاق‌های گفتگو در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های بازی آنلاین و مواردی از این دست افشا می‌کنند که جمع‌آوری غیرقانونی آنها تهدیدی جدی برای حریم خصوصی آن‌ها است و می‌تواند منجر به سرقت اطلاعات و منفی آن شود. عواقب. بودن

اعتیاد شدید به بازی های آنلاین:

بازی های رایانه ای و آنلاین سوغاتی از فناوری و مدرنیته هستند که کودکان و جوانان در سراسر جهان بخشی از وقت خود را با آنها می گذرانند. اغلب این بازی ها صحنه های خشن و هیجان انگیزی دارند و همچنان به بازی ادامه می دهند و کودکان و جوانان را به خود وابسته می کنند. طبق آمار کودکان و نوجوانان درصد قابل توجهی از آنها به بازی های رایانه ای معتاد هستند.

تهدیدات ناشی از ماندن در محیط دیجیتال:

امروزه کودکان از شبکه های اجتماعی برای ملاقات با همسالان خود و یادگیری برقراری ارتباط با دیگران استفاده می کنند. بدون شک فراگیر شدن فناوری های فضای مجازی محدودیت دسترسی کودکان و نوجوانان را غیرممکن می کند. پرسه زدن و پرسه زدن بی هدف در شبکه های اجتماعی می تواند منجر به ارتباطات ناسالم و بعضا خطرناک برای کودکان شود، در حالی که ارتباط در شبکه های اجتماعی در شکل گیری هویت کودکان بسیار موثر است. تغییر در رفتار کودکان به معنای تغییر در طرز فکر آنهاست و اگر بنیان های فکری و شخصیتی آنها به درستی شکل نگیرد، راه برای نفوذ کلاهبرداران به حریم شخصی فرد و محیط امن خانواده باز می شود.

در پایان می توان گفت؛ محیط دیجیتال (اینترنت) امروزه یکی از چالش های اصلی حقوق بین المللی کودکان است. به دلیل هیپنوتیزم عصر تکنولوژی، انسان از نوری که جوهره وجودی اوست دور شده است، اما نباید فراموش کرد که تکنولوژی ماهیت اخلاقی، فرهنگی و انسانی دارد و ماهیت تکنولوژیکی ندارد و تکنولوژی فی نفسه است. بد نیست، اما نحوه استفاده از آن بسیار مهم است. فناوری عالی است، اما فقط زمانی که تحت کنترل ما باشد.

حمایت از حقوق کودکان در عصر دیجیتال موضوعی مهم و ارزشمند است که باید از حمایت ویژه دولت ها و سایر نهادهای دولتی و مدنی برخوردار شود. در این زمینه، کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد، نظریه تفسیری شماره (۲۵) مصوب ۲۰۲۱ را تحت عنوان «حقوق کودک در محیط دیجیتال» منتشر کرد و مفاهیم و چارچوبی را در این زمینه ایجاد کرد. در کنوانسیون حقوق کودک مصوب ۱۹۸۹، چهار اصل کلی مهم وجود دارد که شامل اصل عدم تبعیض (ماده ۲)، اصل احترام به بهترین منافع کودک (ماده ۳) و اصل حق حیات، رشد و بقا (ماده ۶) و اصل حق شنیده شدن (ماده ۱۲) به رسمیت شناخته شده است و کلیه حقوق مندرج در کنوانسیون مبتنی بر این چهار اصل کلی است. در تئوری تفسیری شماره ۲۵، چهار اصل ذکر شده در تمامی حقوق کودکان مورد توجه قرار گرفت و باید مورد بررسی ویژه قرار گیرد. چهار اصل کنوانسیون حقوق کودک، یعنی مواد ۲، ۳، ۶ و ۱۲، راهبردهایی هستند که باید در این زمینه با توجه به مواد دیگر کنوانسیون حقوق کودک در دنیای دیجیتال هدف کمیته حقوق کودک، بر اساس این تفسیر کلی، ارائه راهبردی برای قانونگذاری و سیاست در زمینه اجرای تعهدات دولتها بر اساس کنوانسیون حقوق کودک و آن بود. پروتکل های اختیاری، با توجه به فرصت ها، خطرات و چالش های دنیای دیجیتال.

به بیان بهتر: با این تعبیر کلی این کمیته، اکنون حقوق کودک نه تنها در محیط آفلاین، بلکه در محیط دیجیتال و آنلاین نیز تضمین شده است. بر اساس گزارش جدید یونیسف درباره چشم انداز حقوق کودک در سال ۲۰۲۳، استفاده از دستورالعمل های کمیته حقوق کودک به عنوان نهاد تخصصی حقوق کودک در سطح جامعه بین المللی می تواند بسیار موثر و راهگشا باشد. تضمین حقوق این دسته از اعضای خانواده بشری. دوران کودکی یک رویا نیست و کودکان حقوقی دارند. به یاد داشته باشیم که آینده توسط افرادی شکل خواهد گرفت که «امروز» کودک هستند. فرزندان ما «امروز» باید خوب زندگی کنند و حقوقشان رعایت شود. حمایت از رفاه کودکان مهمترین مبنای حقوق کودکان است و حمایت از حقوق کودک یکی از مهمترین اهداف خاص نظام بین المللی حقوق کودک در عصر دیجیتال است.








دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا