اخبار اقتصاد ایران

باغ پرندگان منطقه آزاد انزلی احیا می شود | درخواست ۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در منطقه

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری به منطقه آزاد انزلی وارد شد، گفت: سال گذشته حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۱۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی بوده است. سرمایه گذاری محقق شد.

افق میهن، محمد سجاد سیاهکارزاده شامگاه دوشنبه ۳۱ مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان گیلان که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز در جنگ اقتصادی هستیم، در حال حاضر در این زمینه تلاش می کند، اما این بدان معنا نیست که توجه به حوزه های دیگر مانند فرهنگ، هنر، گردشگری، ورزش نیز حوزه های سازمانی و اداری نیست.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی علاوه بر منطقه تجاری دارای ۵ روستا و ۲ شهرک صنعتی است که کمتر از ۵۰ مگاوات برق مصرف می کنند، اظهار داشت: این منطقه علاوه بر منطقه تجاری دارای ۵ روستا و ۲ شهرک صنعتی است. .

سیاهکارزاده با تاکید بر اینکه محیط زیست برای ما اهمیت فوق العاده ای دارد و علاقه مند به سرمایه گذاری سبز هستیم، افزود: به زودی باغ پرندگان با مدلی جدید در فاز تجاری این منطقه احیا می شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه اولین جامعه گردشگری در این منطقه تشکیل شده و رفع مشکل پارکینگ از اولویت های منطقه است، گفت: گردشگری ورزشی یکی از حوزه های این منطقه است. گردشگری و با مطالعات انجام شده سعی داریم اولین دوره مسابقات کبدی ساحلی را برگزار کنیم. جهان به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

سیاهکارزاده تصریح کرد: این بیمارستان با ۲۱۵ تخت فوق تخصصی سرطان در حوزه گردشگری سلامت در مرحله صدور مجوز است و پس از بهره برداری در ۲ بخش داخلی و بین المللی به ارائه خدمات می پردازد.

وی با اشاره به اتصال خط ریلی سراسری به بندر کاسپین افزود: بهره برداری از خط آهن در منطقه آزاد انزلی تاثیرات بسیار مثبتی در ترانزیت، صادرات و واردات داشت و این ریل کوچک اما پربرکت دارای ۲ خط صادراتی و ترانزیتی است. در همان زمان .

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: در حال برنامه ریزی یک رویداد بین المللی تخصصی به منظور معرفی کریدور شمال به جنوب از منطقه آزاد انزلی هستیم.

سیاهکارزاده در خصوص شهرک صنعتی شماره ۳ که یکی از پروژه های زیربنایی منطقه آزاد انزلی است، گفت: ۳۷ هکتار تملک شده و پروژه تامین زیرساخت های آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به منطقه آزاد انزلی وارد شد، گفت: سال گذشته حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۱۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی محقق شد.

وی افزود: در چهار ماهه امسال ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی محقق شده است که نسبت به مدت مشابه ۱۲۰ درصد رشد سرمایه گذاری خارجی و ۳۵۰ درصد رشد سرمایه گذاری داخلی را نشان می دهد. سال گذشته

سیاهکارزاده با بیان اینکه هدف سرمایه گذاری امسال ۲۰ درصد است، تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی در سال گذشته ۲۴ میلیون دلار صادرات خارجی و ۳۶۶ میلیون دلار صادرات داخلی داشته که امسال این اعداد بسیار بیشتر خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: در چهار ماهه امسال ۹ میلیون دلار صادرات توسط ۱۶۴ شرکت منطقه آزاد انزلی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا