بانک و بیمه

باقی ماندۀ ارز اربعین خود را بفروشید

به گزارش افق میهن، کامیار چگانی کارشناس اداره نظارت بر بازار ارز بانک مرکزی با اشاره به اینکه از آغاز فروش ارز اربعین در سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ارز اربعین را از شبکه بانکی دریافت کرده اند، گفت: و گفت: امسال با توجه به توسعه، حدود ۹۷ درصد زیرساخت های لازم به صورت آنلاین و از طریق سامانه های معرفی شده توسط بانک های عامل در دسترس قرار گرفت.

کامیار چگانی با بیان اینکه در اربعین حسینی سال گذشته حدود یک میلیون نفر ارز دریافت کردند، تصریح کرد: امسال افزایش ۵۰ درصدی ارز از طریق شبکه بانکی را به ثبت رساندیم.

همچنین در سال گذشته نیمی از زائران ارز خود را از طریق اینترنت خریداری کردند که امسال این رقم ۹۷ درصد است.

وی در ادامه تاکید کرد: در استان های منتهی به مبادی کشور تا مقصد عراق، بانک های عملیاتی موظفند در روزهای آتی نسبت به نگهبانی از شعب و تامین ارز مورد نیاز زائران اقدام کنند.

کارشناس اداره نظارت بر بازار ارز بانک مرکزی با بیان اینکه عرضه ارز اربعین به زائران تا یک روز مانده به اربعین حسینی ادامه دارد، گفت: بعد از اربعین حسینی از پنجم تا بیست و یکم شهریور در این ماه به زائران امکان بازگشت ارز داده شد.

روش فروش ارز اربعین

در صورت بازگشت زائران از سفر زیارتی و تمایل به انجام آن، می توانند ارز باقی مانده خود را در همان بانکی که آن را خریداری کرده اند، به نرخ روز مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران بفروشند.

لازم به ذکر است فروش ارز اربعین امسال به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام شد و از این رو ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، در سال ۱۳۸۶ در شعب و باجه های پست بانک به فروش رسید. و ۲۸۰ شعبه بانک ملت زائرین اربعین حسینی (ع) با ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان ارائه می شوند.

لازم به ذکر است اکثر ارزهای اربعین ابتدا توسط بانک ملی و سپس پست بانک و سپس توسط بانک سپه به زائران حسینی ارائه شد.

بانک های صادرات، ملت، تجارت و پارسیان نیز در رتبه های بعدی عرضه ارز اربعین قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا