خودرو

بالاخره زمان فروش خودرو ری را اعلام شد / شرایط فروش خودرو ری را مشخص شد


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن: معاون پژوهش، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو گفت: با توجه به دو مرحله تست تصادف خودروی RA، قاطعانه اعلام می کنیم که خودروی RA ایمن ترین خودروی تولیدی کشور است. شرکت خودرو اعلام کرد از پاییز امسال عرضه رسمی محصول جدید ری را آغاز خواهد کرد. معاون پژوهش، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو اعلام کرد: تا زمستان امسال ظرفیت تولید ری به ۲۰ دستگاه در ساعت افزایش می یابد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال به ۱۰ هزار و ۱۰۰۰ دستگاه از این محصول در سال دوم خواهد رسید. نیمی از سال تولید و به بازار عرضه شده است.

مهدی رادمنش در نشست خبری درباره خودروی رایا گفت: طراحی این خودرو مطابق با استانداردهای امروزی است و با تجهیزات ایمنی و رفاهی بالا و در نسخه مناسب عرضه می شود. نرخ ساخت داخلی این محصول در حال حاضر حدود ۶۸ درصد است که با ادامه تولید انبوه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به مشخصات فنی خودرو ریرا تصریح کرد: این محصول دارای موتور EF7P TC با حجم ۱۶۴۵ سی سی و قدرت ۱۶۰ اسب بخار است. حداکثر گشتاور این خودرو ۲۴۰ نیوتن متر و دارای ۱۶ سوپاپ و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.

رادمنش با بیان اینکه ترمزهای عقب و جلو این خودرو از نوع دیسکی بوده و در نسخه اول دارای چهار کیسه هوا است که در نسخه های بعدی تقویت می شود، توضیح داد: فرمان برقی این محصول در چهار جهت قابل تنظیم است. علاوه بر این، این خودرو دارای دکمه های کنترلی روی فرمان و سیستم تهویه اتوماتیک است.

وی افزود: آینه های الکتروکرومیک و آینه های برقی تاشو، شیشه های ضد نیشگون و برقی، شیشه های عقب خورشیدی و رنگی، مه شکن، چراغ های استقبال و … از دیگر ویژگی های این محصول است. رایرا از نظر تجهیزات در مقایسه با رقبای خود کسری ندارد و مجهزترین خودروی داخلی است.

معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با اشاره به اینکه فضای داخلی این خودرو کاملا جدید و مطابق با خودروهای لوکس دنیا طراحی شده و دارای طراحی چند وجهی است، خاطرنشان کرد: مانیتور یکپارچه با نمایشگر آمپلی فایر جلو و امکانات رفاهی فراوان برای آن. . محصول تعبیه شده است. فضای داخلی خودرو نیز نورگیر بوده و مشتری می تواند با توجه به سلیقه خود رنگ آن را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پیشرانه که یکی از مزیت های بزرگ این محصول است، موتور توربوشارژ EFP برای رایا ساخته شده است. وی گفت: موتور EF7TC در خودرو ایران وجود داشت و در محصولات گنجانده شد. اما برای خودرویی با این مشخصات به قدرت و گشتاور بیشتری نیاز داشتیم. با توجه به استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت، نیاز به کاهش مصرف سوخت نیز داشتیم، به همین دلیل موتور جدید با تلاش IPCO ساخته شد.

رادمنش افزود: یکی از ویژگی های این محصول کاهش دور آرام موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه است که باعث کاهش مصرف سوخت می شود. این موتور که به خودرو شتاب بالایی می دهد در آینده می تواند استاندارد یورو ۶ را نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه در تولید ری را از هزار و ۱۳۰ قطعه استفاده شده است، گفت: ۶۷۹ قطعه از این خودرو نو بوده و بر اساس قیمت بسته محصول، ۶۹ درصد خودکفایی بوده و طرح خودکفایی نیز تهیه شده است. برای ۳۱ درصد باقی مانده.

معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو هزینه اجرای این پروژه را بالغ بر ۴ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: برای صنعتی شدن پروژه ۱۵۰۰ میلیارد تومان و ۴۶.۵ میلیون یورو هزینه شده است.

به گفته وی، ۱۱۰۰ قطعه از محصول ری را داخلی سازی شده است و ما به سمت داخلی سازی بقیه می رویم.

معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو تصریح کرد: IKP2 یک پلت فرم جدید است و به همین دلیل خط بدنه کاملی برای این محصول ایجاد کرده ایم که می تواند هم نسخه بنزینی و هم برقی و شرکت تام ایران خودرو تولید کند. مسئول این فرآیند بود.

وی افزود: برای تولید این محصول هزار تن قالب در داخل کشور ساخته شد و هزار و ۲۳۰ تن قالب در خارج از کشور توسط آیکید و شرکت های تابعه آن سفارش داده شد.

رادمنش با بیان اینکه خطوط رنگ آمیزی خودرو برای تولید رایرا نیز اصلاح شد و خط مونتاژ و تکمیل کامل انجام شد، اظهار داشت: تجهیزات تست نهایی خط رایرا نیز ابتدا توسط شرکت دانش بنیان جهاد دانشگاهی شریف ساخته شد. توسعه زاویه ای که می تواند چرخ ها و چراغ ها را تنظیم کند، این عمل نیز به خوبی انجام و نصب شده است و به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ما آماده تولید انبوه هستیم

اشاره کرد بهمن ماه گذشته ما وارد فاز آفلاین محصول ری شدیم و اکنون آماده شروع تولید انبوه هستیم. از ابتدای تولید این محصول، سیستم برنامه ریزی یکپارچه تولید اجرا شد. برنامه ریزی جامع قطعات و مواد از ابتدا در پروژه اجرا و سیستم جدید کیت و لجستیک در خط مونتاژ که پیشرفته ترین تکنولوژی تولید و صنعتی سازی در دنیا محسوب می شود و در خطوط تولید رایرا مورد استفاده قرار می گیرد، اجرا شده است.

معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز خط تولید RERA استفاده از تپانچه MFDC است، یادآور شد: این سلاح برای اولین بار در خط تولید بدنه محصولات داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این اسلحه ها آخرین تکنولوژی اسلحه های تولید بدنه می باشند که قابلیت کنترل پارامترها را دارند و با استفاده از آنها کیفیت جوش محصولات به میزان قابل توجهی بهبود یافته و مصرف برق کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ تکلیف تست بر روی خودروی رایا انجام شد که همگی با نتیجه مثبت به پایان رسید، گفت: با توجه به دو مرحله تست تصادف بر روی این خودرو، قاطعانه اعلام می شود. بیایید بگوییم که ری را ایمن ترین خودروی کشور است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا