ترندهای روز

باند سارقان میلیاردی خانه‌های شرق تهران متلاشی شد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

از زمستان سال گذشته شکایت هایی مبنی بر سرقت منازل در شرق تهران مطرح شد که با آغاز تحقیقات مشخص شد افرادی با دستکش و دست های نقابدار وارد منازل شاکیان شدند. بیشتر مهمانی یا مسافرت خانواده ها پس از بازگشت به خانه مشاهده کردند که درب ورودی با دیلم تخریب شده، قفل در شکسته و دلار، سکه و طلا به سرقت رفته است.

با آغاز تحقیقات، بازپرس شعبه سوم دادسرایی دستور بررسی فیلم های دوربین های مداربسته محل های سرقت را صادر کرد و بررسی ها نشان داد که چهار سارق که یکی از آنها در حال نگهبانی بود. زمان وقوع سرقت و سه نفر از آنها برای ارتکاب سرقت وارد منازل شدند. اعضای باند پس از مدتی با خودروی پلاک جعلی یا سرقتی متواری شدند.

در بررسی فیلم ها سرنخی به دست آمد که ماموران را به هدف دستگیری مجرمان نزدیک کرد و مشخص شد یکی از سارقان در حال لنگیدن است. تحقیقات برای دستگیری متهمان در چندین شعبه ادامه داشت تا اینکه در آخرین سرقت توسط اعضای این باند که چند روز پیش بود، سارقان پس از سرقت از منزلی در حال فرار بودند که ماموران یکی از واحدهای گشت کلانتری به آنها مشکوک شدند. و دستور توقف داد. سارقان بدون توجه به دستورات پلیس به فرار خود ادامه دادند و بدین ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد. خودروی سارقان در حین فرار با چند خودرو برخورد کرد و منهدم شد. پس از توقف خودرو، دو نفر از متهمان با پای پیاده متواری شدند و سارق که به سختی قادر به راه رفتن بود و یکی از همدستانش دستگیر شدند.

در بازجویی از دو متهم دستگیر شده مشخص شد تمامی اعضای این باند دارای سابقه بوده و چندین بار روانه زندان شدند اما پس از آزادی مجددا اقدام به سرقت کردند. در حال حاضر بر اساس اطلاعاتی که دو متهم دستگیر شده در اختیار ماموران پلیس قرار دادند، دو همدست فراری آنها همچنان تحت تعقیب هستند و مشخص شد اعضای این باند با ورود به هر خانه ۲ تا ۷ میلیارد تومان سرقت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا