بانک و بیمه

بانکداری ویدئویی چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

بانکداری ویدئویی یکی از نوآوری های مهم در صنعت بانکی این است که به مشتریان این امکان را می دهد تا از طریق تماس ویدیویی زنده و بدون مراجعه به شعب بانک ، خدمات مالی زیادی را دریافت کنند. این سرویس باعث شده است که آن را مستقیماً به کارشناسان بانکی متصل کرده و خدماتی مانند انتقال پول ، باز کردن حساب ، مشاوره مالی و حتی احراز هویت غیر ضروری را ارائه دهد.

تجربه بانکداری ویدیویی جهانی

  • ما: بانک هایی مانند Bank of America و Wells Fargo پیشگام استفاده از بانکداری ویدیویی هستند. خدماتی مانند مشاوره مالی ، افتتاح حساب و انتقال پول به مشتریان ارائه می شود.
  • انگلیس: با شیوع کرونا ، بانکهایی مانند بارکلی و HSBC برای حفظ ارتباط با مشتری به بانکداری ویدیویی روی آوردند.
  • استرالیا: بانکهایی مانند بانک مشترک المنافع و ANZ بانکداری ویدیویی ، به ویژه در مناطق دور افتاده را در اختیار مشتریان قرار می دهند.
  • کانادا: بانک هایی مانند Royal Bank of Canada و Toronto-Dominion Bank از این فناوری برای مشاوره مالی و مدیریت حساب استفاده کرده اند.
  • ژاپن: بانکهایی مانند گروه مالی میتسوبیشی UFJ و شرکت بانکی Sumitomo Mitsui از بانکداری ویدیویی برای ارائه خدمات جدید به مشتریان استفاده می کنند.

مزایای بانکداری ویدیویی

  • رابطه مؤثر با مشتریان را حفظ کنید حتی بدون مراجعه به افراد
  • مراجعه به افراد را کاهش دهید به شاخه هایی برای بیشترین سرویس
  • امکان دریافت خدمات از هر نقطهحتی خارج از کشور
  • مشاوره مالی اختصاصی و پاسخ سریع به درخواست ها
  • احراز هویت هویت (E-KYC) برای اطمینان از صحت هویت مشتریان
  • در صورت اختلال در سایر سیستم های بانکی مدرن ، خدمات جایگزین دریافت کنید
  • رضایت مشتری را افزایش دهید با از بین بردن اتلاف وقت و کاهش نیاز به ترافیک شهری

بانکهای بانکی ویدیویی در ایران

خدمات بانکی ویدیویی در ایران حدود ۲ تا ۵ سال قدمت دارد و برخی از بانک ها آن را راه اندازی کرده اند. در حال حاضر ، برخی از این بانک ها همچنان این سرویس را ارائه می دهند:

  • بانک ملت (فعال)
  • بانک Pasargad (VIPAD)
  • Bank of Sepah (در توسعه)
  • بانک ملی ایران (سقف)
  • بانک پارسین (در حال حاضر غیرفعال)
  • بانک حکمت ایرانی (ادغام شده)
  • بانک مسکن (در حال حاضر معلول)

مهمترین خدمات ارائه شده در بانکداری ویدیویی

در حال حاضر ، به دلیل برخی محدودیت ها ، خدمات بانکی ویدئویی محدود است ، اما با استقبال کاربران ، توسعه آن در دستور کار قرار دارد. خدمات اصلی عبارتند از:

  • افتتاح حساب
  • انتقال پول (معمولی ، پایدار ، satna)
  • صورتحساب بانکی
  • مشاوره بانکی
  • احراز هویت غیرقانونی

نکات مهم هنگام استفاده از بانکداری ویدیویی

  • به اندازه کافی نور: حتماً در محیطی با نور مناسب قرار داشته باشید.
  • کیفیت دوربین: دوربین سلفی دستگاه باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.
  • پوشش مناسب: آقایان و زنان با پوشش مناسب (طبق قوانین بانک) در مقابل دوربین ظاهر می شوند.
  • ثبات مجازی: قبل از تماس از تغییر ظاهر خود (به عنوان مثال ، از بین بردن عینک) خودداری کنید.

بانکداری ویدئویی در بانک ملات و پاسارگاد (VIPAD)

بانک ملات

  • ساعات کاری: 1:۳۷ تا ۲
  • خدمات فعال:
    • حواله های سراسر کشور (داخلی)
    • انتقال مداوم
    • انتقال ساتنا
    • افتتاح حساب
  • سقف مجاز بودجه: با توجه به سقف شاخه
  • مراحل استفاده:
    1. نصب و ورود به برنامه “Megabank”
    2. گزینه بانکی ویدیویی را انتخاب کنید
    3. انتخاب سرویس مورد نظر
    4. اصالت سلفی را انجام دهید و متن را بخوانید
    5. انتظار دارید به متخصص متصل شوید
    6. خدمات انتخابی را پر جنب و جوش دریافت کنید

بانک Pasargad (VIPAD)

  • خدمات فعال:
    • انتقال حداکثر ۲ میلیارد دلار
    • احراز هویت غیرقانونی
    • مشاوره بانکی آنلاین
  • مراحل استفاده:
    1. در برنامه VIPAD به بخش “بانکداری ویدیویی” وارد شوید
    2. گزینه “شروع” را انتخاب کنید
    3. تست کیفیت تصویر و صدا
    4. انتخاب یکی از خدمات (مشاوره ، احراز هویت ، انتقال پول)
    5. با متخصص تماس بگیرید
    6. پس از تماس با خدمات دریافت کنید

پایان

بانکداری ویدئویی گام مهمی در جهت تحول دیجیتالی بانکها است و کیفیت خدمات را به مشتریان افزایش می دهد. این فناوری با کاهش نیاز به بازدیدهای در افراد ، سرعت بخشیدن به خدمات ، احراز هویت و ایجاد یک تجربه کاربری بهتر ، محبوب تر می شود. برای به دست آوردن خدمات مالی پیشرفته ، حتما از تسهیلات بانکی ویدیویی بانک خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا