بانکداری ویدئویی چیست و چه خدماتی ارائه میدهد؟
بانکداری ویدئویی یکی از نوآوری های مهم در صنعت بانکی این است که به مشتریان این امکان را می دهد تا از طریق تماس ویدیویی زنده و بدون مراجعه به شعب بانک ، خدمات مالی زیادی را دریافت کنند. این سرویس باعث شده است که آن را مستقیماً به کارشناسان بانکی متصل کرده و خدماتی مانند انتقال پول ، باز کردن حساب ، مشاوره مالی و حتی احراز هویت غیر ضروری را ارائه دهد.
تجربه بانکداری ویدیویی جهانی
- ما: بانک هایی مانند Bank of America و Wells Fargo پیشگام استفاده از بانکداری ویدیویی هستند. خدماتی مانند مشاوره مالی ، افتتاح حساب و انتقال پول به مشتریان ارائه می شود.
- انگلیس: با شیوع کرونا ، بانکهایی مانند بارکلی و HSBC برای حفظ ارتباط با مشتری به بانکداری ویدیویی روی آوردند.
- استرالیا: بانکهایی مانند بانک مشترک المنافع و ANZ بانکداری ویدیویی ، به ویژه در مناطق دور افتاده را در اختیار مشتریان قرار می دهند.
- کانادا: بانک هایی مانند Royal Bank of Canada و Toronto-Dominion Bank از این فناوری برای مشاوره مالی و مدیریت حساب استفاده کرده اند.
- ژاپن: بانکهایی مانند گروه مالی میتسوبیشی UFJ و شرکت بانکی Sumitomo Mitsui از بانکداری ویدیویی برای ارائه خدمات جدید به مشتریان استفاده می کنند.
مزایای بانکداری ویدیویی
- رابطه مؤثر با مشتریان را حفظ کنید حتی بدون مراجعه به افراد
- مراجعه به افراد را کاهش دهید به شاخه هایی برای بیشترین سرویس
- امکان دریافت خدمات از هر نقطهحتی خارج از کشور
- مشاوره مالی اختصاصی و پاسخ سریع به درخواست ها
- احراز هویت هویت (E-KYC) برای اطمینان از صحت هویت مشتریان
- در صورت اختلال در سایر سیستم های بانکی مدرن ، خدمات جایگزین دریافت کنید
- رضایت مشتری را افزایش دهید با از بین بردن اتلاف وقت و کاهش نیاز به ترافیک شهری
بانکهای بانکی ویدیویی در ایران
خدمات بانکی ویدیویی در ایران حدود ۲ تا ۵ سال قدمت دارد و برخی از بانک ها آن را راه اندازی کرده اند. در حال حاضر ، برخی از این بانک ها همچنان این سرویس را ارائه می دهند:
- بانک ملت (فعال)
- بانک Pasargad (VIPAD)
- Bank of Sepah (در توسعه)
- بانک ملی ایران (سقف)
- بانک پارسین (در حال حاضر غیرفعال)
- بانک حکمت ایرانی (ادغام شده)
- بانک مسکن (در حال حاضر معلول)
مهمترین خدمات ارائه شده در بانکداری ویدیویی
در حال حاضر ، به دلیل برخی محدودیت ها ، خدمات بانکی ویدئویی محدود است ، اما با استقبال کاربران ، توسعه آن در دستور کار قرار دارد. خدمات اصلی عبارتند از:
- افتتاح حساب
- انتقال پول (معمولی ، پایدار ، satna)
- صورتحساب بانکی
- مشاوره بانکی
- احراز هویت غیرقانونی
نکات مهم هنگام استفاده از بانکداری ویدیویی
- به اندازه کافی نور: حتماً در محیطی با نور مناسب قرار داشته باشید.
- کیفیت دوربین: دوربین سلفی دستگاه باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.
- پوشش مناسب: آقایان و زنان با پوشش مناسب (طبق قوانین بانک) در مقابل دوربین ظاهر می شوند.
- ثبات مجازی: قبل از تماس از تغییر ظاهر خود (به عنوان مثال ، از بین بردن عینک) خودداری کنید.
بانکداری ویدئویی در بانک ملات و پاسارگاد (VIPAD)
بانک ملات
- ساعات کاری: 1:۳۷ تا ۲
- خدمات فعال:
- حواله های سراسر کشور (داخلی)
- انتقال مداوم
- انتقال ساتنا
- افتتاح حساب
- سقف مجاز بودجه: با توجه به سقف شاخه
- مراحل استفاده:
- نصب و ورود به برنامه “Megabank”
- گزینه بانکی ویدیویی را انتخاب کنید
- انتخاب سرویس مورد نظر
- اصالت سلفی را انجام دهید و متن را بخوانید
- انتظار دارید به متخصص متصل شوید
- خدمات انتخابی را پر جنب و جوش دریافت کنید
بانک Pasargad (VIPAD)
- خدمات فعال:
- انتقال حداکثر ۲ میلیارد دلار
- احراز هویت غیرقانونی
- مشاوره بانکی آنلاین
- مراحل استفاده:
- در برنامه VIPAD به بخش “بانکداری ویدیویی” وارد شوید
- گزینه “شروع” را انتخاب کنید
- تست کیفیت تصویر و صدا
- انتخاب یکی از خدمات (مشاوره ، احراز هویت ، انتقال پول)
- با متخصص تماس بگیرید
- پس از تماس با خدمات دریافت کنید
پایان
بانکداری ویدئویی گام مهمی در جهت تحول دیجیتالی بانکها است و کیفیت خدمات را به مشتریان افزایش می دهد. این فناوری با کاهش نیاز به بازدیدهای در افراد ، سرعت بخشیدن به خدمات ، احراز هویت و ایجاد یک تجربه کاربری بهتر ، محبوب تر می شود. برای به دست آوردن خدمات مالی پیشرفته ، حتما از تسهیلات بانکی ویدیویی بانک خود استفاده کنید.