ارزهای دیجیتال

بانک‌های آمریکایی درخواست تغییر قوانین رمز ارز را دارند

به گزارش ایران تحلیل:






بانک های بزرگ ایالات متحده می خواهند قوانینی را برای کمک به محافظت از دارایی های ارزهای دیجیتال تغییر شکل دهند.



به گزارش ایران تحلیل، بانک های آمریکایی در اقدامی قابل توجه پس از سلب نقش حافظ دارایی های صندوق های قابل معامله در بورس برای صندوق های ETF بیت کوین کش، به دنبال تغییر چارچوب نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) هستند.

ائتلافی از گروه های تجاری بانکی، از جمله انجمن بانکداران آمریکا، انجمن خدمات مالی، موسسه سیاست بانک و انجمن صنعت مالی و بازارهای اوراق بهادار، نگرانی های خود را در نامه ای در ۱۴ فوریه به SEC بیان کردند.

بانک ها بر این باورند که سیاست ارائه شده توسط SAB 121 که اجازه نمی دهد بانک ها به عنوان متولی دارایی های بیت کوین ETF در لیست قرار گیرند، می تواند سوالات مهمی را در مورد امنیت و ثبات این اکوسیستم ایجاد کند.

آنها ادعا می کنند که این وضعیت می تواند ریسک تمرکز را افزایش دهد زیرا یک نهاد غیربانکی اکنون به عنوان متولی اکثر ETP ها عمل می کند. آنها معتقدند که با ورود سازمان های بانکی تحت نظارت به عنوان ارائه دهندگان خدمات نگهداری می توان این ریسک را کاهش داد.

آیا SEC باید تعریف دارایی های رمزنگاری را تغییر دهد؟

پس از این مناظره، ائتلافی از گروه‌های تجاری از SEC خواستند تعریف خود را از آنچه که دارایی ارز دیجیتال است تغییر دهد. این ممکن است در صورت تایید، استثناهایی مانند ETF های بیت کوین و سپرده های ارزهای دیجیتال را حذف کند.

بدون بانک های آمریکایی، وضعیت سیستم مالی بدتر خواهد بود

اگر SEC با خواسته های مطرح شده موافقت کند، بانک های ایالات متحده نقش بیشتری در مدیریت کلی دارایی های دیجیتال ایفا خواهند کرد. در طومارها آمده است که اگر سازمان‌های بانکی تحت نظارت عملاً از ارائه خدمات حفاظت از دارایی‌های دیجیتال منع شوند، سرمایه‌گذاران، مشتریان و در نهایت سیستم مالی در این بازار به ارائه‌دهندگان نامناسب محدود می‌شود و در نتیجه شرایط فعلی بازار را بدتر می‌کند.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا