ارزهای دیجیتال

بانک‌های بزرگ ترکیه وارد فضای ارزهای دیجیتال می‌شوند

به گزارش افق میهن:






در حالی که ترکیه در حال آماده شدن برای قانون گذاری در فضای ارز دیجیتال است، موسسات بانکی بزرگ این کشور فعالیت خود را در فضای دارایی های دیجیتال سرعت بخشیده اند.



به گزارش افق میهن، با آماده شدن ترکیه برای قانون گذاری در این زمینه، پذیرش نهادی ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. با وجود این، و برخلاف ابهامات موجود در مورد محدودیت های احتمالی آینده، پذیرش ارزهای دیجیتال توسط موسسات مختلف در ترکیه رو به افزایش است.

ورود بخش بانکداری به دنیای ارزهای دیجیتال

در هفته های اخیر، تعامل بخش بانکداری ترکیه با ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی تکامل یافته است. آک‌بانک، یکی از بزرگترین گروه‌های بانکی کشور، از خرید شرکت رمزنگاری Stablex از طریق بازوی سرمایه‌گذاری خود خبر داد. به گفته کوین دسک ترکیه، حرکت آنها نشان دهنده تمایل Akbank برای تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در بازار دارایی های دیجیتال است.

در راستای این خبر، یکی دیگر از بانک های بزرگ ترکیه، کیف پول دیجیتال خود را به عنوان اپلیکیشن موبایل عرضه کرده است. این برنامه علاوه بر قابلیت انجام تراکنش، دارای عملکرد کیف پول سرد است و از بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و استیبل کوین های مختلف پشتیبانی می کند.

ترکیه در خط مقدم پذیرش ارزهای دیجیتال است

شاید با وجود تلاش‌های دولت برای کند کردن پذیرش ارزهای دیجیتال، ترکیه همواره در فهرست ۲۰ کشور برتر در فهرست پذیرش جهانی کریپتو آنالیز چین تا سال ۲۰۲۳ قرار دارد.

تعداد سرمایه گذاران ارز دیجیتال در ترکیه نیز همچنان در حال افزایش است، به خصوص که این کشور با تورم ارز فیات خود، لیر دست و پنجه نرم می کند. بر اساس نظرسنجی صرافی بزرگ رمزارز Kocoin در اوایل سال جاری، بیش از نیمی از جمعیت ترکیه در حال حاضر به نوعی در بازار کریپتو فعال هستند.

دیدگاه قانونگذاری ترکیه

همانطور که ترکیه به سمت معرفی قوانین در این زمینه حرکت می کند، مشارکت فزاینده بخش بانکی در دارایی های دیجیتال نشان دهنده روند گسترده تر پذیرش نهادی است. این پیشرفت، در کشوری که استفاده از ارزهای رمزنگاری شده گسترده است، حاکی از تغییر احتمالی در چشم‌انداز قانونی و اقتصادی ترکیه در رابطه با ارزهای دیجیتال است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا