بانک و بیمه

بانک‌های خصوصی ۸ برابر بانک مرکزی نقدینگی تولید می‌کنند

به گزارش ایران تحلیل، علیرضا سلیمی در خصوص راهکارهای جلوگیری از افزایش نقدینگی در کشور توضیح داد: مشکل نقدینگی برای دو بخش مهم است. بنابراین اگر نقدینگی از دو جنبه به درستی تبیین نشود، اول از نظر میزان نقدینگی و دوم از جهت انتخاب مسیر تعریف شده برای مصرف نقدینگی، به نظر من با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پرادش و اسلامشهر در شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بخش بزرگی از موتورهای تولید نقدینگی در اختیار بانک‌های خصوصی است، تصریح کرد: در حال حاضر بانک‌های خصوصی هشت برابر مرکزی تولید می‌کنند بانک، و این در واقع یک منبع است. اینها مشکلاتی است که ما با آن روبرو هستیم.

سلیمی در خصوص عملکرد بانک‌ها در تولید نقدینگی گفت: متاسفانه امروزه بانک‌ها به بنگاه تجاری تبدیل شده‌اند و عملکرد بانک‌ها در راستای عملیات تجاری است نه توسعه‌ای. بنابراین، نظام بانکی بانک‌های این بخش باید اصلاح شود و نقدینگی به سمت امور توسعه هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در بحث نقدینگی تولید و توسعه مشکل داریم، تاکید کرد: چنین مشکلاتی باعث شعله ور شدن آتش تورم شده و روز به روز قوی تر می شود. بنابراین بانک مرکزی باید بانک های خصوصی را با اختیارات لازم در امر افزایش نقدینگی مدیریت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا