اخبار اقتصاد ایران

بانک‌ها ارز مازاد زائران اربعین را می‌خرند+جزئیات :: افق میهن

از امروز پنجم شهریور ماه تا ۲۱ شهریور امکان استرداد ارز اربعین وجود دارد و در صورتی که زائران اربعین پس از بازگشت مقداری از اشیای قیمتی خود باقی مانده باشد، می توانند به همان بانکی که ارز را دریافت کرده اند مراجعه کرده و آن را به نرخ روز مرکز مبادلات طلا و ارز ایران بفروشند.

به گزارش افق میهن، با پایان اربعین حسینی و همزمان با بازگشت زائران به کشور، این امکان از طریق بانک مرکزی فراهم شد تا زائرانی که ارز اربعین دریافت کرده بودند، بتوانند ارز مازاد خود را به همان بانک واریز کنند. که ارز را با نرخ مرکزی خرید. فروش در عوض؛ پس از امروز پنجم شهریور ماه تا ۲۱ شهریور امکان استرداد ارز اربعین وجود دارد و در صورتی که زائران اربعین پس از بازگشت مقداری از اشیای قیمتی خود باقی مانده باشد، می توانند به همان بانکی که ارز را دریافت کرده اند مراجعه کرده و آن را به نرخ روز مرکز مبادلات طلا و ارز ایران بفروشند.

قیمت یکصد دینار عراقی امروز (مانند ایام فروش ارز اربعین) در صرافی ۳۶۷۱۴ ریال است.

فروش ارز اربعین از ۷ مرداد این ماه آغاز شده بود و زائران اربعین تا روز شنبه ۳ شهریور می توانستند پس از ثبت نام در سامانه سماح، ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین را با نرخ مبادلاتی از ۷ بانک عامل دریافت کنند.

از ابتدای فروش ارز اربعین تا شنبه هفته جاری بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر ارز خود را از طریق شبکه بانکی خریداری کرده اند. این در حالی است که سال گذشته حدود یک میلیون نفر توانستند ارز خود را از طریق شبکه بانکی دریافت کنند. اطلاعات دریافتی از بانک های عامل حاکی از آن است که با وجود سقف ۲۰۰ هزار دیناری ارز اربعین، اکثر زائران بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دینار از بانک ها خرید کرده اند. تاکنون ۲۹۰ میلیارد دینار ارز اربعین از طریق ۷ بانک عامل فروخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا