بانک و بیمه

بانک‌ها نقشی حیاتی در پشتیبانی از رشد اقتصادی و کاهش نابرابری دارند

به گزارش ایران تحلیل، متن پیام محمدرضا فرزین مدیرعامل به این شرح است: «روز جهانی بانک» که در تقویم جهانی برای شناخت نقش مهم بانک‌های توسعه‌ای در ارتقای توسعه پایدار و ارتقای استانداردهای زندگی ثبت شده است، فرصتی مغتنم برای برجسته‌سازی است. سیاست‌های بانک‌های مرکزی در حوزه توسعه و بانک‌های تخصصی و برنامه‌های این بانک‌ها برای تحقق شعار «دستیابی به اهداف توسعه پایدار و بهبود معماری مالی جهانی» برای سال ۲۰۲۳.

یکی از مهم‌ترین وظایف بانک‌های مرکزی، ایفای نقش بانکداری در پیشبرد اهداف توسعه پایدار، حمایت از رشد اقتصادی پایدار، به حداقل رساندن عدم تعادل اقتصادی، تسهیل دسترسی به خدمات مالی برای همه و بهبود سیستم‌های پولی است.

پر واضح است که بانک ها به عنوان رکن اصلی اقتصاد و تسهیل کننده ارتباطات مالی، نقش بسیار مهمی در حمایت از رشد اقتصادی پایدار، کاهش نابرابری و بهبود نظام مالی ایفا می کنند و ما به عنوان یک نهاد سیاست گذار مبتنی بر در رویکردهای نظارتی و نظارتی جدید، محیط مساعدی را برای فعالیت های مؤثر بانک ها تحت بانکداری اسلامی فراهم می کنیم.

بانک مرکزی با توانمندی ها و تدابیر ویژه و همچنین حمایت های مردمی می تواند گامی موثر در جهت پیشرفت اقتصادی کشور بردارد و قطعا از تمامی ابزارهای قانونی برای تحقق این هدف ارزشمند استفاده خواهد کرد.

در نهایت از زحمات مجدانه یکایک کارکنان شبکه بانکی کشور قدردانی کرده و امیدواریم با تصمیمات خردمندانه راه برای توسعه پایدار و بهبود معماری مالی هموار شود و شاهد پیشرفت و موفقیت مستمر مطمئن باشیم. اهداف بلند مدت در سراسر حوزه بانکی و ارزی کشورمان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا