اقتصاد جهان

بانک آمریکایی: چین را نمی توان از اقتصاد جهان حذف کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، جورد لینارت، مدیر عامل بخش آسیا و اقیانوسیه بانک آمریکایی جی پی مورگان به نقل از راشاتودی روز پنجشنبه در بیستمین اجلاس جهانی چین در شانگهای تاکید کرد که چین بازیگر اصلی در صحنه اقتصاد جهانی است. که نمی توان نادیده گرفت تبدیل شد.

به گفته این مقام ارشد جی پی مورگان، بسیاری از شرکت های بین المللی با وجود شعارهای سیاسی در این نیروگاه اقتصادی سرمایه گذاری می کنند.

لینارت توضیح داد: “شما نمی توانید این (کشور) را نادیده بگیرید، باید در آنجا تجارت کنید، حتی اگر تصمیم بگیرید که در آنجا تجارت نکنید، باید بفهمید که چه خبر است.

او اضافه کرد که آنچه در چین اتفاق می‌افتد بر هر صنعت در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد.

به گزارش شبکه خبری CNBC، چین در حال حاضر ۱۹ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی و ۴۸ درصد از تولید ناخالص داخلی آسیا را از نظر برابری قدرت خرید به خود اختصاص داده است.

این مقام آمریکایی با تاکید بر اهمیت چین در بخش بانکی و سرمایه گذاری منطقه، مدعی شد: اگر چین کار نکند، بانکداری در آسیا هرگز نمی تواند با سرعت تمام پیشرفت کند.

جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان نیز در اوایل این ماه به اسکای نیوز گفت که از تعامل کامل با چین حمایت می کند و افزود که اگرچه این کشور یک رقیب سرسخت است، اما «دشمن» غرب نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا