اقتصاد جهان

بانک ایتالیایی در روسیه محکوم به پرداخت جریمه سنگین شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، بر اساس اسناد دادگاه در روسیه، بانک UniCredit ایتالیا به دلیل نقض قرارداد خود در جوینت ونچر بین گازپروم روسی و لیند آلمان، به پرداخت ۴۴۸.۲ میلیون یورو (۴۷۹.۴۴ میلیون دلار) محکوم شد. .

از طریق یک سرمایه گذاری مشترک به نام RusChemAlliance، UniCredit یکی از ضامنان ساخت کارخانه فرآوری گاز در منطقه لوگا شرقی در نزدیکی سن پترزبورگ بود.

۵۰ درصد از این سرمایه گذاری مشترک متعلق به گازپروم بود. این پروژه به دلیل تحریم های غرب به دلیل درگیری در اوکراین لغو شد.

RoscomAlliance که دفتر مرکزی آن در سن پترزبورگ قرار دارد، شکایتی را برای جبران خسارت از UniCredit به دلیل عدم انجام تعهدات خود تنظیم کرد.

بر اساس گزارش ۲۰۲۲، شرکت آلمانی صنعتی و مهندسی Linde قراردادی را با اتحاد Roskom برای ساخت این تاسیسات در سال ۲۰۲۱ امضا کرده بود.

با این حال، این شرکت پس از درگیری اوکراین از این قرارداد خارج شد و گفت که این تصمیم بر اساس تحریم های غرب است.

ماه گذشته، دادگاه داوری سن پترزبورگ و منطقه لنینگراد اقدامات موقتی را در مورد شکایت RoscomAlliance علیه UniCredit اتخاذ کردند.

بانک ایتالیایی خواستار ابطال این پرونده شد، اما دادگاه در عوض دستور توقیف دارایی های آن در روسیه به ارزش ۴۶۲.۶۷ میلیون یورو (۴۹۴.۴ میلیون دلار) را صادر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا