بانک و بیمه

بانک خصوصی نمی‌تواند به هر راهی که خود می‌خواهد برود

به گزارش ایران تحلیل، در جلسه ای که در ستاد این وزارتخانه برگزار شد، سید احسان خاندوزی با اشاره به حضور خود در جلسه مشابه با وزیر اقتصاد دولت قبل در ابتدای ورود نمایندگان جدید مجلس یازدهم اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست، آشنایی با منتخبان جدید، تبادل تجربیات هیئت و وزارتخانه با آنان و دستیابی به اجماع اولیه در خصوص مختصات و رویکردهای احتمالی برای همکاری آتی نمایندگان در وزارت اقتصاد است.

وی در سخنان خود در این جلسه با بیان اینکه سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس ریاست جمهوری، خزانه دار کشور، معاون سیاسی وزارت اقتصاد و روسای سازمان های این وزارتخانه از جمله جمهوری اسلامی : البته مهم ترین دغدغه همه ما حل مشکلات معیشتی مردم و همکاری در جهت رفع فساد در اقتصاد ایران است.

تاکید می کند: یکی از اقدامات مرتبط دولت و وزارت اقتصاد برای کاهش فساد، توقف دریافت صورتحساب کاغذی مالیات بر ارزش افزوده از سال آینده است که این موضوع نیز از الزامات قانونی مصوب شورای اسلامی است.

خاندوزی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۳ برای ما تنها ملاک این است که در نظام مالیاتی چه چیزی اخذ شده است و مالیات بر ارزش افزوده از افراد نیز بر همین مبنا اخذ می شود.

وی افزود: اگر این لایحه در سیستم مودیان باشد، امکان انکار یا آسیب رساندن به آن وجود نخواهد داشت و هیچ پیامی مبنی بر احتمال فساد و رشوه وجود نخواهد داشت. زیرا نیروی انسانی کاملا کنار گذاشته شده است .

خاندوزی در ادامه با بیان اینکه به دلیل ماهیت و طرح قانون بودجه، ممکن است تمامی درآمدهای مالیاتی دولت در جداول لحاظ نشود، اعلام کرد: به عنوان مثال امسال ۲۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده به شهرداری ها واریز کردیم. ' در مالیات بر ارزش افزوده حذف شده است، که در جداول گنجانده نشده است.

وی یادآور شد: میزان مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری ها در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان بود اما در دولت سیزدهم تقریباً ده برابر شد.

وی با تاکید بر اینکه ما در وزارت اقتصاد و سایر نهادها بنا به خواست شخص رئیس جمهور درگیر پیشگیری از فساد هستیم، ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز با کمک نمایندگان فعلی و نمایندگان فعلی این امر ادامه داشته باشد. مردم تازه انتخاب شده “مبارزه سیستماتیک با فساد در پارلمان امکان پذیر خواهد بود.” او فساد را به جلو برد. خاندوزی یکی از اقدامات دولت برای ریشه کنی فساد را انتشار شفاف گزارش های مالی شرکت های دولتی دانست که به استثنای چند استثنا از سه شنبه هفته گذشته (۱۵) به دلیل ماهیت استراتژیک انجام شده است. از فعالیت های آنها اسفند ماه)، پروژه تکمیل شد و اطلاعات همه آنها به طور کامل افشا شد.

خاندوزی انتشار ارزش گمرکی تمامی کالاهای موجود در گمرک جمهوری اسلامی را یکی از اقدامات وزارت اقتصاد در جهت رفع منشأ فساد عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که در تمامی مراحل اقتصادی بدون ردیابی موفق باشیم. تصحیح خاندوزی در پاسخ به نگرانی نمایندگان در خصوص عملکرد برخی از بانک های خصوصی به ویژه عدم ایفای تعهدات آنها در زمینه تسهیل فعالیت های تولیدی، تاکید کرد: مسائل مربوط به بانک های غیردولتی در شمول قانون اساسی است. اختیارات بانک مرکزی و تصریح کرد: یک چیز کاملا مشخص است. و اینکه بانک خصوصی نمی تواند هر کاری را که می خواهد انجام دهد، زیرا بانک یکی از ارکان سلامت اقتصاد کشور است.

وزیر امور اقتصادی تاکید کرد: حتی اگر از حدود ۳۰ بانک کشور یک یا دو بانک اشتباهی انجام دهند به کل نظام بانکی و در نتیجه سلامت اقتصاد کشور آسیب وارد می کند و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

وی گفت: جلسات زیادی در دولت در این خصوص داشته‌ایم و دولت سیزدهم بر این عقیده است که دولت و مجلس باید بایستند و با هر بانک متخلف فارغ از اندازه مالک، بدون اغماض و مماشات برخورد کنند. “. بودن

وزیر اقتصاد در پاسخ به سخنان دیگر منتخبان مجلس آتی درباره لغو تحریم ها، با بیان اینکه ما هیچ گاه از تحریم ها استقبال نکردیم و این طرف مقابل بود که عهدش را زیر پا گذاشت، اظهار داشت: الان هم با توجه به تاکید رئیس جمهور. این همان چیزی است که ما برای آن تلاش می کنیم تیم دیپلماسی کشور خواستار رفع تحریم ها شدند و ما از گفت وگو در این زمینه کنار نرفته ایم.

خاندوزی گفت: در عین حال باید به آمریکا نشان دهیم که ملتی قدرتمند هستیم و تا زمانی که تحریم‌ها همچنان پابرجاست، باید در صحنه بین‌المللی به دنبال شریکی باشیم که به آمریکا نشان دهد آیا می‌خواهد به رفتار خود ادامه دهد یا خیر. به عنوان مثال، چین. “، ده سال. ما نه تنها می‌توانیم کشور را مدیریت کنیم، بلکه بدون دخالت آن می‌توانیم رشد ایجاد کنیم و سرمایه‌گذاری را جذب کنیم.

وی گفت: تکلیف تیم دیپلماسی کشور مشخص است و مشغول کار هستند، اما تلاش داریم با کشورهای همپیمان مانند روسیه، چین، ترکیه و… همکاری ها را گسترش دهیم که خوشبختانه در حال حاضر بسیار بیشتر است. سرمایه گذاری خارجی در دهه ۱۹۹۰ ما موفق به جذب سرمایه خارجی شدیم. این گزارش حاکی از آن است که در این جلسه سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس رئیس جمهور نیز با تبریک به منتخبان مجلس دوازدهم، با بیان اینکه دولت سیزدهم یک دولت ولایی است، خواستار هم افزایی بین دولت و پیشبرد امور شد. طرح های تحول دولت در مجلس .

وی مهمترین اولویت منتخبان مجلس آینده را ایجاد توازن بین انتظارات دولت و مردم از خود دانست و خاطرنشان کرد: در عین حال باید کاری کنیم که مردم مجلس و دولت را ببینند. به عنوان یک مجموعه واحد و «مسئول» معیشت و حل مشکلات کشور.

خاندوزی از نمایندگان منتخب ابراز امیدواری کرد. صرف نظر از جهت گیری سیاسی و طیف فکری که دارند، باید با دولت و سایر قوا در خدمت مردم همدل و همدل باشند.

بر اساس این گزارش، سید علی روحانی معاون سیاسی وزارت اقتصاد در این جلسه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور به منتخبان مجلس دوازدهم ارائه کرد.

در بخشی دیگر از این دیدار روسای سازمان های مالیاتی و گمرکی جمهوری اسلامی نیز به سوالات و شبهات نمایندگان جدید منتخب مجلس پاسخ دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا