اخبار اقتصاد ایران

بانک صادرات ایران رتبه سوم بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات مسکن را به خود اختصاص داد :: ایران تحلیل

بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی، بانک صادرات ایران در اعطای تسهیلات مسکن در بین ۲۶ بانک کشور رتبه ششم و در بین بانک های خصوصی کشور رتبه سوم را کسب کرد.

به گزارش ایران تحلیل، این بانک در راستای سیاست های کلان کشور در حوزه مسکن، بر اساس آمارهای موجود از ابتدای تصویب قانون جهش تولید مسکن تا بهمن ماه ۱۴۰۲ نقش ویژه ای در حمایت از سیاست های کلان دولت دارد. سایت بانک مرکزی، بانک صادرات ایران در بین ۲۶ بانک تخصصی، دولتی و خصوصی، از نظر کل تسهیلات پرداختی به بخش مسکن شامل «تسهیلات خودساز»، «مشارکت در نهضت» مسکن ملی، «تسهیلات مسکن شهری»، «مسکن روستایی»، «سپرده وام مسکن» و «حوادث غیر مترقبه در بخش مسکن» در رتبه ششم و همچنین در بین بانک‌های خصوصی بازار سرمایه با پرداخت نزدیک به ۱۰۸ در رتبه سوم قرار گرفتند. هزار میلیارد ریال تسهیلات بخش مسکن و در بین بانک های کشور با پرداخت بیش از ۴۹ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی رتبه نخست را دارد.

بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک تجاری حاضر در بازار سرمایه، علاوه بر حمایت از تامین مالی زیرساخت های مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری و خدماتی کشور، نقش مهمی در تامین مالی و تسهیل خرید، بهسازی و نوسازی داشته است. بخش مسکن در کشور

همچنین بانک صادرات ایران بر اساس آمار ۱۱ ماهه منتهی به ۱۰ اسفندماه سال جاری از محل منابع قرض الحسنه خود مبلغ ۱۳۴۵ میلیارد ریال وام قرض الحسنه و سپرده مسکن فرزند سوم ۹۸۴ میلیارد ریال تامین کرده است. وام ودیعه مسکن طرح جوانان جمعیت و ۱۵ میلیارد ریال برای احداث حمام روستایی و در مجموع ۲ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال برای وام مسکن در مناطق مختلف کشور پرداخت شده است.

همچنین این بانک طی ۱۱ ماهه امسال بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل منابع عادی در قالب تسهیلات نهضت ملی مسکن، بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در قالب سپرده مسکن اقدام ملی، نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد ریال ارائه کرده است. برای ساخت و خرید مسکن ایثارگران بیش از ۳۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی کشور پرداخت کرده است که در ۱۱ ماه مذکور بالغ بر ۶۷ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال بوده و روند حمایت از سیاست های کلان کشور در حوزه مسکن و ایفای مسئولیت های اجتماعی به ادامه دارد.

اجرای ۳۵۴ پروژه عمرانی توسط خیرین بانک صادرات ایران در ۴ دهه

همچنین کارنامه درخشان بانک صادرات ایران در حمایت از مردم آسیب دیده از حوادث غیر مترقبه کشور در سال های گذشته کارنامه قابل توجهی است به گونه ای که مجمع خیرین مدرسه ساز بانک صادرات ایران در چهار دهه فعالیت، در وی در ساخت، بازسازی و مرمت ۳۵۴ مدرسه، مسجد، در اماکن فرهنگی، مراکز بهداشتی و درمانی و پروژه های عمرانی در مناطق محروم و حادثه دیده شرکت کرد.

این بانک از سال ۱۳۶۰ تاکنون ۳۵۴ پروژه عمرانی از جمله مدرسه، کمک به ساخت و بازسازی امامزاده های دبیرستان، شهدا گلزار، منازل مسکونی (مناطق زلزله زده)، فرهنگسراها، توانبخشی و خوابگاه، سالن های ورزشی و اجتماعات، احداث و تکمیل کرده است. مدارس حوزه علمیه، خانه بهداشت، کتابخانه، مسجد، فاضلاب و آبرسانی در مناطق کم برخوردار، زلزله و سیل زده کشور سهم بسزایی در کمک به مردم و کاهش مشکلات سیل زدگان و زلزله زدگان داشته است.

ساخت و نوسازی ۵۰ مدرسه، کمک به نوسازی و نوسازی ۲۷ پروژه عتبات عالیات و گلزار شهدا، ساخت و نوسازی ۲۵۲ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده، ساخت ۵ فرهنگسرا، توانبخشی و خوابگاه، ۴ سالن ورزشی و اجتماعی ، یک حوزه علمیه، ۸ خانه بهداشت، ۳ کتابخانه، ۲ مسجد و مشارکت در ساخت و تکمیل دو پروژه فاضلاب و آبرسانی در منطقه زلزله زده غرب کشور و استان های سیل زده در سال های اخیر از جمله موارد است. مهمترین اقدامات این مجمع که با مشارکت کارکنان بانک و کمک های مردمی تامین شد. بوده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا