بانک و بیمه

بانک مرکزی از بازار سرمایه پشتیبانی قاعده مند کند

بازار؛ گروه تبادل: رئیس اداره تحلیل و ریسک اقتصادی سازمان بورس در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه بانک های مرکزی نقش مهمی در حمایت مستمر از بازار سرمایه دارند، گفت: سیاست های پولی، مالی و معاملات ارزی تاثیرگذار است. تولید و در نتیجه فعالیت های سرمایه ای. در بازارهای پرریسک سرمایه گذاری کنید. برخی تصمیم‌گیری‌ها در وزارتخانه‌ها ممکن است منجر به تغییراتی در عوامل اساسی مانند دسترسی به نهاده‌ها، درآمد و سودآوری صنایع شود. در نهایت، سرمایه‌گذاری که منطقی رفتار می‌کند، با محاسبه و تحلیل بازده، ریسک و توجیه سرمایه‌گذاری در سهام یا سایر دارایی‌های رقیب، تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: لازم است مولفه هایی مانند جریان نقدینگی بازار سرمایه، رونق کسب و کار و استرس مالی ناشی از ریسک های مختلف نیز ملاک سیاست گذاران باشد. همچنین تاثیر بلندمدت عدم تعادل مالی، تورم، قیمت‌های اجباری و نهایی بخش‌های انرژی بر تولید و در نتیجه بر فعالیت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه غیرقابل انکار است.

آزادسازی و رونق بیشتر معاملات اوراق بهادار از جمله اوراق قرضه دولتی به توسعه بازار بدهی کمک می کند، در حالی که در شرایط سیاست گذار این روش برخلاف روش هایی که منجر به رشد می شود، غیرتورمی و منطبق با سیاست های کلان اقتصادی است. پایه پولی

پاشا امیری تاکید کرد: همچنین در زمینه افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران، اصول حاکمیت شرکتی، رفع معایب سهامداران و بنگاه‌های تجاری و کنترل برخی ریسک‌ها از جمله خطر بی‌ثباتی قوانین و مقررات کلیدی است.
به گفته پاشا امیری، با توجه به تبعات منفی بلندمدت و میان مدت تورم بر تقاضای اقتصاد و همچنین سهم پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در بودجه خانوار، مهار آن نیز از دغدغه‌ها و مطالبه سرمایه است. بازار. بنابراین، برای در نظر گرفتن الزامات اساسی مانند ثبات مالی و توسعه بازار مالی و گرفتار نشدن در دام رکود، اقدامات در این زمینه باید به عنوان یک بسته سیاستی کامل تلقی شود.

پاشا امیری تاکید کرد: اگر قرار است به عنوان مثال یک یا چند اقدام انقباضی به هدف مهار تورم برسد، باید با حمایت هایی همراه باشد که بخشی از منابع مالی را به بازار سرمایه هدایت کند. تجربه کشورها نشان داده است که مقامات پولی نباید با تمرکز بر تغییر نرخ بهره در اقتصاد برای مهار تورم، از مدیریت تأثیر و پیامدهای آن بر بخش‌های اقتصادی و بازارهای مالی غافل شوند.
و
رئیس اداره تحلیل و ریسک اقتصادی سازمان بورسوی ادامه داد: آزادسازی و رونق معاملات اوراق بهادار از جمله اوراق دولتی به توسعه بازار بدهی کمک می کند، در حالی که در شرایط خاص برای سیاست گذار این روش غیرتورمی و منطبق با سیاست پایه پولی زیاد است. در این زمینه توجه به نکات مهمی نیز ضروری است از جمله: مانند رفع موانع تقویت منابع تحت کنترل موسسات مالی تخصصی، توسعه سامانه سنجش و ارزیابی کیفیت اعتبار، مداخله منظم ناشر در بازار و … در موضوع رفع بدهی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا