بانک و بیمه

بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه شماره ۰۳۷۲۲ مورخ ۱۵ اسفند فروردین در ماه ۱۴۰۳ چنین اعلام کرد:

بند «ز» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به شرح زیر ابلاغ می‌شود:

ز- بانک های عملیاتی موظفند از سود، کارمزد و جرایم حق پرداخت تا سقف دو میلیارد (۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با سررسید تا پایان سال ۱۴۰۲ برای کلیه مشمولان بخش کشاورزی که در اثر حوادث غیر مترقبه خسارت دیده اند، معاف کنند. سیل های خاص یخبندان و خشکسالی با اولویت (متناسب با مبلغ وام و به صورت فصلی) و بر اساس آئین نامه اجرائی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد، اقدامات و اصولی را اتخاذ نمایند. موسسه به مدت یک سال

بار مالی ناشی از این بند تا مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد (۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از بند «م» ماده (۲۸) قانون الحاقیه. مواد معینی از قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تضمین و پرداخت می شود.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است هر شش ماه یکبار گزارش تفصیلی عملکرد این بند و همچنین برنامه، بودجه و محاسبات بانک مرکزی را به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست ارائه کند. .

همچنین در این بخشنامه آمده است: ضمانت نامه و دستورالعمل اجرای بند قانونی مذکور متعاقبا ارسال خواهد شد. لطفا از اطلاع رسانی این موضوع به مراجع ذیربط اطمینان حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا