بانک و بیمه

بانک مرکزی مکلف به بازنگری سیاست تسهیلات اعتباری تولید شد

طبق گزارش بازار، قطعنامه ۲۶ فروردین معاون اول رئیس جمهور برنامه عملیاتی دستگاه های اجرایی برای اجرای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» را به هیئت وزیران ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه کلیه دستگاه های اجرایی موظفند در راستای فرهنگ سازی، ترویج و توسعه مشارکت و توانمندسازی مردم و ایجاد برنامه عملیاتی برای ارتقای مشارکت مردم در عرصه های تولیدی مرتبط با این دستگاه تهیه کنند. فرصت‌های برابر برای آنها در شرکت در تولید با در نظر گرفتن روش‌های زیر از جمله، حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این تصمیم تصویبی با مشارکت مؤسسات مشارکت‌کننده و در چارچوب مراجع قانونی تهیه و ابلاغ می‌شود:

– توسعه بنگاه های متوسط، کوچک و خرد برای انجام وظایف تولیدی یا خدماتی در چارچوب این دستگاه

– ارائه انواع مشوق ها (اعم از تخفیف، تسهیل در صدور مجوز، مشوق های مالی و …) در حوزه قضایی و در چارچوب قوانین و مقررات برای تشویق مشارکت مردم.

– افزایش سهم بخش تعاونی در ادارات تابعه سازمان با تکیه بر ظرفیت قانونی در خصوص ورود تعاونی ها به اقتصاد و سند توسعه بخش تعاون.

-استفاده از توانایی های افراد برای اولویت بندی و نظارت بر طرح های جذب سرمایه گذاری.

– استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه و تکمیل طرح های تملک سرمایه گذاری.

– توسعه، تقویت و استفاده حداکثری از شرکت های دانش بنیان مرتبط با حوزه های ماموریتی سازمان.

– حداکثر استفاده از ظرفیت های دریایی در چارچوب سیاست های کلی دریا محور.

– انکشاف موافقتنامه های مشارکت عمومی و خصوصی برای تکمیل و اجرای پروژه های مشترک با سکتور خصوصی.

-استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای جلب مشارکت مردم در تامین مالی تولید

-استفاده از روش های مختلف جمع سپاری برای تامین مالی و اجرای طرح های تولیدی و تملک دارایی های سرمایه ای.

– نقل و انتقال سهام منوط به واگذاری طبق قانون مجری رهنمودهای کلی اصل ۴۴ (۴۴) قانون اساسی است.

– واگذاری مدیریت شرکتهایی که دولت در آنها سهام غیر کنترلی دارد به مردم و بخش خصوصی

-استفاده از ظرفیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای حمایت از تولید داخلی و پرهیز از مصرف محصولات خارجی با الگوهای مشابه و کیفیت داخلی.

– همکاری با استانداری ها برای تدوین برش های استانی و تفویض اختیارات لازم به مسئولان استانی برای تسریع در پیشرفت امور و اجرای شعار سال.

به منظور بسیج ظرفیت های جمعیتی در سطح منطقه و تامین انسجام بخشی، همگرایی و هم افزایی ظرفیت های استانی در این حوزه، تمامی استانداران موظف به مدیریت متمرکز وزارت کشور و همکاری با دستگاه های اجرایی استانی و در چارچوب می باشند. چارچوب قوانین:

– با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، کاهش برنامه موضوعی سالانه بر اساس مولفه‌های مندرج در این تصویب‌نامه از جمله جذب سرمایه‌گذاری خارجی (طبق توافق با وزارت اقتصاد) انجام می‌شود. . امور و دارایی) و اولویت های مشخص سرمایه گذاری و تولید و استفاده از ظرفیت های نخبگان یک ماه پس از ابلاغ این تصویب نامه.

– برای ساماندهی استفاده از زیرساخت‌های موجود، ابتکارات مردمی، فعالان اقتصادی، جوانان تحصیلکرده، اتحادیه‌های صنفی، انجمن‌ها و سایر اقوام و بنگاه‌های دانش‌بنیان، اقداماتی برای دستیابی به جهش در تولید با مشارکت مردم انجام شود. .

روش ها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان از نظر فرهنگ قومی و منطقه ای و ظرفیت های اشتغال زایی در استان از جمله در حوزه صنایع دستی و گردشگری برای حمایت و تامین مالی بنگاه های خرد با هدف: بنگاه ها برای بهبود محیط زیست باید به سازوکار جهش تولید با مشارکت جمعیت استان توجه ویژه داشته باشند.

– بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت کشور موظفند توانایی بانک‌ها و شرکت‌های بیمه تجاری خصوصی و مؤسسات عمومی غیردولتی را برای گسترش سرمایه‌گذاری در بخش‌های خصوصی و تعاونی در استان‌ها و چگونگی و نحوه مشارکت در آن. پیش بینی برنامه استان و ارائه گزارش مقایسه ای رشد سرمایه گذاری در مناطق مذکور هر سه ماه یکبار به دولت.

– بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی بسته پیشنهادی برای بازنگری در سیاست اعطای تسهیلات جهت هدایت اعتبار به سمت تولید تهیه و به سازمان برنامه و بودجه ارائه کند. شورای پول و اعتبار برای تصویب. اعضای دولت شورای مذکور موظفند برای پیشبرد این هدف همکاری لازم را به عمل آورند.

به گزارش تسنیم، در بخشی دیگر از این بخشنامه نیز آمده است: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی موظف است با مشارکت مردم، شرایط لازم را برای شروع تولید ایجاد کند. در توسعه صادرات و همچنین مشارکت مردم در تقویت تقاضای کالا و خدمات در بازار داخلی از روش هایی مانند ارائه تسهیلات خرید اعتباری به مردم برای خرید کالاهای مازاد تولید تا ارائه تسهیلات مبتنی بر فناوری بر اساس مقررات مربوطه.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، راه اندازی بازار امتیاز صادرات را تا پایان بررسی می کند. خرداد در این ماه اقدام کنید. همچنین به منظور تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی، بر صادرات مواد اولیه و نیمه خام طبق تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، کاهش تعرفه اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا