بانک و بیمه

بانک مرکزی گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی را منتشر کرد

به گزارش افق میهن، بر اساس اعلام بانک مرکزی، پس از پیش بینی وضعیت نقدینگی بانک در بازار بین بانکی، جایگاه بانک مرکزی در هفته جاری توافق بازخرید بود، بنابراین بانک مرکزی عملیات بازار آزاد را در قالب بازخرید انجام خواهد داد. قرارداد ۲۵۴۸.۸ میلیارد ریال.

بر اساس این گزارش، عملیات عملیاتی سیاست پولی (۲۵ مهر ۱۴۰۳) به شرح زیر است:

بانک مرکزی به عنوان بخشی از مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین بانکی ریالی، عملیات بازار آزاد را به صورت هفتگی و موردی انجام می دهد. وضعیت عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود)، بر اساس پیش بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ سود بازار بین بانکی حول نرخ سود هدف اعلام می شود. انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین بانکی (تابا). پیرو اطلاعیه فوق، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در بازه زمانی تعیین‌شده از طریق سامانه بازار بین بانکی (تابا) سفارش‌های خود را برای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین بانکی ارسال کنند.

بانک مرکزی گزارش اجرای سیاست های پولی را منتشر کرد

بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی می توانند از روز شنبه تا چهارشنبه از وام عادی (وام اخذ شده با وثیقه از بانک مرکزی با رعایت ضوابط تعیین شده) مشروط به تملک اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب قرارداد بازخرید استفاده کنند. با حداکثر نرخ بهره کریدور نرخ بهره (۲۴ درصد).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا