بانک و بیمه

بانک مرکزی ۳۰ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین کرد

بر اساس گزارش بازار بانک مرکزی، در این مدت ۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۱۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار برای کالاهای تجاری، ۷۴۷ میلیون دلار برای خدمات و ۶ میلیارد و ۶۰۷ میلیون دلار برای واردات در مقابل صادرات هزینه شده است. میلیون ها دلار ارز در دسترس قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی ۵ میلیارد و ۲ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و یک میلیارد و ۴۶۳ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داد.

گفتنی است، بانک مرکزی در مجموع ۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای اساسی با قیمت ارزان تر اختصاص داده است.

این گزارش نشان می دهد در این مدت ۱۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار به تجارت و کالاهای تجاری و ۶ میلیارد و ۶۰۷ میلیون دلار به واردات و صادرات و در مجموع ۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون دلار به صنعت اختصاص یافته است. است

بر اساس این گزارش، میانگین موزون نرخ ارز برای یک ماه منتهی به ۱۳ شهریور برای ماه، دلار ۴۲۰۰۰ ۱۷۲ تومان، یورو ۴۶۰۰۰ ۶۸۰ تومان، درهم ۱۱۰۰۰ ۴۸۳ تومان، یوان ۵۰۰۰ ۹۲۵ تومان، روبل ترکیه ۴۶۹ تومان و روبل ۴،۳۰۰ تومان، ۱،۳۰۰ تومان محاسبه می شود.

لازم به ذکر است امروز (سه شنبه ۲۲ اسفند) شهریور (ماه ۱۴۰۳) در صرافی مرکز مبادلات ایران، دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۳۳۱ تومان، یورو با نرخ ۵۴ هزار و ۶۰۳ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۴۳۲ تومان مبادله می شد.

همچنین دلار در صرافی با نرخ ۴۵,۰۰۰,۵۹۲ تومان، یورو با نرخ ۵۰,۰۰۰,۴۶۵ و درهم با نرخ ۱۲,۰۰۰,۴۱۴ تومان مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا