بانک و بیمه

بانک ها برای تسهیلات تولیدی خساست به خرج می دهند| نرخ بالای سود در بازار سرمایه

سید مجتبی رضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این مراسم به منظور تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان برگزار می شود، درباره احیای واحدهای صنعتی در استان گفت: با حرکتی که دولت ایجاد کرده است، بیش از بیش از پیش فعالیت می شود. ۲۰۰. واحدهای صنعتی در استان احیا شد.

وی با اشاره به موانع قانونی احیای واحدهای تولیدی گفت: برخی واحدها دارای مجوز و مدرک هستند و به راحتی نمی توان آنها را در دست گرفت و به دیگران واگذار کرد.

رئیس خانه مازندران با بیان اینکه بحث زمین در استان حائز اهمیت است، افزود: احیای زمین های راکد و در دست بنگاه های راکد نیز مشکل است.

رضوی با بیان اینکه برای برخی از نواحی صنعتی سند مالکیت صادر شده و حذف این اسناد مشکلات خود را به همراه دارد، اضافه کرد: برای احیای واحدهای تولیدی باید مصادره و به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار شود.

وی با اشاره به بحث گردش سرمایه افزود: در حال حاضر با تورم بالای ۴۰ درصد مواجه هستیم در حالی که واحدهای تولیدی باید بخشی از فاینانس را از بازار سرمایه و منابع ملی و … تامین کنند.

رئیس خانه سمت مازندران گفت: از آنجایی که پول در بازار سرمایه با نرخ سود گران تری جابه جا می شود، اما نرخ تامین مالی در بازار سرمایه بیش از ۳۴ درصد است، بنابراین بانک ها تمایل دارند به جای ارائه تسهیلات به صندوق ها، پول را به صندوق ها منتقل کنند. مشتریان و عرضه در بازار سرمایه.

وی گفت: متأسفانه بانک از ارائه تسهیلات در گردش و سرمایه ثابت خسته شده است و باید از هفت خوان عبور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا