بانک و بیمه

بانک کارآفرین ۵۰هزار میلیاردی شد

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک کارباران، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک کارباران صبح روز سه شنبه مورخ ۱۷/۳/۱۴۰۲ جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و اصلاح ماده مربوطه در اساسنامه با حضور بیش از ۷۱ نفر تشکیل شد. درصد از سهامداران نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده بازرس و حسابرس بازداشت شدند.

پس از قرائت دستور جلسه و مصوبات قانونی، با افزایش ۹ درصدی سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته موافقت شد.
در این جلسه پس از ارائه گزارش توسط رضاعزی زاده معاون مالی و امور عمومی بانک و قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی، سهامداران به افزایش سرمایه بانک کارآفرین از ۴۶۰۰۰ میلیارد ریال رای دادند. ۵۰۰۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته. این مرحله از افزایش سرمایه بانک بدون نیاز به وجه نقد سهامداران و به مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال صورت گرفت.

احمد بهاروندی، مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به گزارش فعالیت های این بانک در سال گذشته، گفت: در این مدت تمرکز بانک بر اصلاح زیرساخت های لازم بوده که توسعه زیرساخت ها مهم ترین آنهاست. بخش فناوری اطلاعات بانک.»

وی ادامه داد: این امر به طور کامل در حوزه فناوری اطلاعات، منابع انسانی و در نهایت در هسته بانکی در زمان بسیار کوتاه و بدون تناقض اجرا شد.

به گفته وی تغییر هسته اصلی بانک نیازی بود که در سال های اخیر احساس می شد اما در سال پایانی به دلیل ریسک بالا عملی نشد. این امر با تکیه بر کارکنان شایسته این بانک محقق شد.

بهاروندی در خصوص تحولات حوزه ارز و امور بین الملل نیز خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته این بخش با ارائه خدمات ارزی به اوج خود بازگشته و توانسته ایم سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهیم. این بخش در ۵ ماه گذشته
وی همچنین از جمله به ایجاد انبار اسناد بانک، پروژه مرکز داده بانک و اقدامات زیربنایی و سخت افزاری در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد که قرار است تا قبل از مجمع عادی سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

مدیرعامل بانک کارآفرینان؛ وی نیروی انسانی را مهمترین سرمایه بانک خواند و درباره منبع افزایش سرمایه بانک گفت: بر اساس قانون، بانک ها می توانند هر پنج سال یکبار از محل تجدید ارزیابی دارایی های خود، سرمایه خود را افزایش دهند و این اتفاق برای بانک کارآفرینان در سال ۱۳۹۸ رخ داد. .
به گفته بهاروندی، در این سال ها امکان افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها وجود نداشت. پس از تایید سهامداران برای تقویت صورت های مالی، بحث افزایش سرمایه از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل بانک در بیانیه خود افزود: افزایش سرمایه بدون شک با هدف بهبود و ارتقای معیارهای عملیاتی، افزایش توان و ظرفیت بانک، جذب منابع، اعطای تسهیلات و افزایش سودآوری و رقابت پذیری سهم بازار و همچنین بهبود انجام خواهد شد. در ساختار مالی و کاهش ریسک نتیجه آن خواهد بود.

در جریان برگزاری این مجمع، رضا رضی زاده، دبیر مجمع و معاون مالی و امور مجمع، با اشاره به روند تغییرات سهام این بانک در ۲۴ سال گذشته، گفت: بحث افزایش سرمایه این بانک در سال های اخیر همواره مورد تاکید بوده و این روند پس از افزایش سرمایه در سال ۱۳۹۸ هر ساله به طور مستمر تکرار شده است تا به مزایای مهمی از جمله معافیت مالیاتی بانک در این زمینه دست یابد.
به گفته وی، بانک کارآفرین در حال حاضر ششمین بانک خصوصی در شبکه بانکی کشور است و پس از افزایش سرمایه به ۵۰ هزار میلیارد ریال به رتبه چهارم در بین بانک های خصوصی خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا