بانک و بیمه

بانک کشاورزی ضامن مشمولان طرح کشاورزی قراردادی می‌شود

به گزارش افق میهن، این بانک پس از معرفی کشت پیمانی در بخش زعفران، با بسیج شعب خود در سراسر کشور، در حال معرفی کشاورزی قراردادی در بخش سایر محصولات کشاورزی به ویژه محصولات استراتژیک مانند گندم، جو و دانه های روغنی است.

این کار با مشارکت بانک کشاورزی و اجرای دولتی این طرح از جمله سازمان بازرگانی کشور، سازمان تعاون روستایی و جامعه پشتیبانی امور دام انجام شد. در چند روز گذشته (و حتی در روزهای تعطیل) شعب بانک ها فرآیند اعتبارسنجی تعداد زیادی از کشاورزان را انجام داده اند. .

پیش از این کشاورزان با مراجعه حضوری به شعب بانک ها مراحل اعتبار سنجی را طی می کردند. اما با فعال‌سازی سامانه جامع کشاورزی قراردادی با همین موضوع، این فرآیند به‌صورت آفلاین قابل اجرا بوده و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده تسریع شود.

بانک کشاورزی به عنوان ضامن کشاورزان در قالب طرح کشاورزی قراردادی بستری را فراهم کرده است که مبلغ بیمه تنها پس از برداشت و فروش محصول با ۲۰ درصد تخفیف به بیمه گر پرداخت شود. . کشاورزان نیز با شرکت در این طرح می توانند به ازای هر تن محصول یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به صورت رایگان در قالب هزینه حمل از حامیان دولتی این طرح دریافت کنند.

این گزارش می افزاید: تامین مالی زنجیره تامین نیازمند اجرای مقدماتی است که با استفاده از ابزار تعهدی انجام می شود و توسعه و تسهیل آن بر اساس بستر مدیریت زنجیره تامین است که تمامی مراحل از تولید تا میز مردم را در بر می گیرد.

با طراحی و اجرای این سرویس، بانک کشاورزی اولین بانکی است که تامین مالی زنجیره‌ها را در زمینه ارتقای امنیت غذایی و کنترل قیمت در فرآیند عرضه و تقاضا در این بخش به‌طور کامل اجرا می‌کند.

به گفته کارشناسان، با ورود روش کشاورزی پیمانی در تامین مالی زنجیره تامین، انتظار می رود که شاهد بهبود اشتغال روستایی، ارتقای امنیت غذایی کشور، افزایش کارایی تخصیص منابع و… باشیم. و کاهش فشار بر ترازنامه بانک ها در حوزه تامین مالی کشاورزی و اشتغال در روستاها.

پیش بینی می شود با ورود به کشاورزی پیمانی، علاوه بر اصلاح و همسوسازی الگوی کشت، شاهد تولید پایدار و کنترل قیمت محصولات کشاورزی در کشور نیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا