ترندهای روز

باگ عجیب چت‌بات گوگل؛ جمینای با جملاتی بی‌معنا به برخی کاربران پاسخ می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

چت ربات‌های هوش مصنوعی ویژگی‌های شگفت‌انگیزی دارند، اما گاهی اوقات با مشکلات و باگ‌هایی نیز مواجه می‌شوند. اخیراً برخی از کاربران متوجه شده اند که گوگل جمینا در برخی از پاسخ های خود متن های تکراری، حروف عجیب و بی معنی ایجاد می کند.

با توجه به پست های کاربران در Reddit، در برخی موارد، Jaminay با یک سری کلمات یا عبارات تکراری که معنی ندارد یا با حروف عجیب پاسخ می دهد. این باگ در واقع در جملات طولانی خود را نشان می دهد و در برخی موارد پاسخ ها ربطی به درخواست کاربر ندارد. البته برخی از کلمات معنادار هستند، اما قالب بندی اشتباه این چت بات باعث می شود که پاسخ خوانده نشود.

باگ عجیب چت ربات هوش مصنوعی گوگل جمینا

چت ربات جمینا گوگل ابزاری مفید برای دریافت پاسخ های سریع یا انجام کارهای پیچیده است. اما مانند هر هوش مصنوعی دیگری، این چت بات مستعد توهم است. با این حال، ممکن است آخرین باگ عجیب بیش از یک خطای ساده باشد.

علت این مشکل هنوز مشخص نیست، اما پست کاربران مختلف در Reddit و همچنین گزارش ۹to5Google نشان می دهد که این باگ نسبتاً گسترده و عمومی است و ممکن است منشا این مشکل از خود گوگل باشد.

اگرچه پاسخ های عجیب جمینا برای کاربران مختلف متفاوت است، اما به نظر می رسد که در بیشتر این پاسخ های عجیب و غریب در ابتدا کلمه Full و در پایان عبارت Full bor وجود دارد. همچنین این مشکل هم در نسخه تحت وب و هم در اپلیکیشن اندروید جمینا دیده شده است.

با این حال، در بیشتر موارد، این پاسخ ها به طور اتفاقی رخ می دهد، پس از آن جمینا به عملکرد طبیعی باز می گردد.

لازم به ذکر است که در جریان رویداد I/O 2024، اشتباه گوگل در دموی رسمی قابلیت های جدید جمینا خبرساز شد. در بخشی از دمو، کاربر از جمینا می‌پرسد که چرا اهرم برداشت فیلم تا آخر حرکت نمی‌کند. جمینا نیز پاسخ های عجیبی به او می دهد. پیش از این، گوگل چنین اشتباهی را در دمو رسمی چت بات Bard مرتکب شده بود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا