اقتصاد جهان

بایدن ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را تخلیه کرده است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، تیم استوارت، رئیس انجمن نفت و گاز آمریکا به نقل از راشاتودی با انتقاد شدید از دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن به دلیل استفاده مکرر از ذخایر استراتژیک نفت (SPR) گفت: این ذخایر سطح ملی را به سطح مطلوب رسانده است. پایین ترین سطح در بیش از ۳۰ سال گذشته است.

استوارت در مصاحبه ای با فاکس نیوز در روز یکشنبه در مورد رویکرد دولت بایدن در سیاست داخلی انرژی فاش کرد که کاخ سفید بیش از ۴۰ درصد از ذخایر استراتژیک نفت (۱۸۰ میلیون بشکه) را در سال ۲۰۲۲ فروخت تا به افزایش ذخایر نفتی و کاهش قیمت سوخت رسیدگی کند. .

وی گفت: ذخایر استراتژیک نفت در اصل برای جلوگیری از اختلال در عرضه نفت خام طراحی شده بود و لزوما برای گرانی ایجاد نمی شد.

استوارت ادامه داد که تا سال گذشته، بیشترین توزیع این ذخایر ۳۱ میلیون بشکه بوده است، در عملیات نظامی آمریکا در خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ موسوم به “طوفان صحرا” و فاجعه طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵، ۳۰ میلیون بشکه فروخته شد. .

این مقام آمریکایی افزود: اما ۱۲ ماه پیش دولت بزرگترین برداشت (ذخایر) تاریخ را آغاز کرد زیرا باید یک چرخه انتخاباتی را پشت سر می گذاشت…

استوارت گفت که پالایشگاه های ایالات متحده به نفت خام سنگین و ترش نیاز دارند که این کشور برای دهه ها به آن متکی بوده است، اما اکنون این کشور عمدتاً نفت خام سبک و شیرین تولید می کند، بنابراین نیاز به صادرات زیادی دارد.

او درباره برنامه های واشنگتن برای تکمیل ذخایر اضطراری گفت: «شما فقط به ۱۶۸ میلیون بشکه نفت بیشتر برای رسیدن به سطح ۲۰۲۱ و حدود ۳۰۰ میلیون بشکه بیشتر برای تکمیل آن نیاز دارید. بنابراین، هزینه زیادی خواهد داشت و زمان زیادی را صرف می کند.

این کارشناس هشدار داد: کاهش گسترده ذخایر استراتژیک آمریکا امنیت ملی کشور را به خطر می اندازد.

SPR یا ذخایر نفت اضطراری وزارت انرژی ایالات متحده، پس از تحریم نفتی ۱۹۷۳-۱۹۷۴ توسط اعضای عرب گروه اوپک ایجاد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا