اقتصاد جهان

بایدن عوارض واردات خودرو برقی از چین را افزایش می دهد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، دولت بایدن با استناد به قیمت نفت، در حال آماده شدن برای افزایش تعرفه های وارداتی بر فناوری انرژی پاک و برخی کالاها از جمله خودروهای الکتریکی، مواد معدنی حساس و باتری ها از چین برای حمایت از صنعت و مشاغل آمریکا است.

بر اساس گزارش‌های مختلف از منابع متعدد، کاخ سفید قصد دارد تعرفه‌های واردات خودروهای الکتریکی از چین را در هفته جاری چهار برابر کند. این اقدام در پی تشدید مناقشه تجاری بین دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان است که هر یک می خواهند در رقابت برای انرژی پاک در برابر یکدیگر پیروز شوند.

چین هفته گذشته اعلام کرد که از حقوق خود دفاع خواهد کرد و هشدار داد که تعرفه های بالای ایالات متحده با افزایش قیمت ها برای مصرف کنندگان به خود آمریکایی ها آسیب می رساند.

این هفته ایالات متحده تعرفه های واردات خودروهای الکتریکی چینی و سایر فناوری های مرتبط با انتقال انرژی پاک را افزایش خواهد داد. دولت بایدن در تلاش است تا از بخش تولید کشور در برابر محصولات ارزان انرژی پاک چینی که به بازارهای ایالات متحده و اتحادیه اروپا سرازیر شده است، محافظت کند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ایالات متحده تعرفه واردات خودروهای برقی چینی را از ۲۵ درصد فعلی به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داد. تمامی خودروهای چینی که وارد بازار آمریکا می شوند مشمول تعرفه واردات اضافی ۲.۵ درصدی هستند. کل تعرفه خودروهای برقی چینی ۱۰۲.۵ درصد است.

البته دولت آمریکا صنعت خورشیدی را از این افزایش تعرفه معاف کرد زیرا بسیاری از تولیدکنندگان آمریکایی اعلام کرده اند که به این واردات نیاز دارند. با این حال هنوز مشخص نیست چه کالاهایی از این طرح خارج می شوند.

انتهای پیام/۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا