ترندهای روز

بایدن نمی‌تواند از زیرزمین در مقابل ترامپ پیروز شود!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

فرارو: اعداد و ارقام برای جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده و حزبش بسیار بد به نظر می رسد. با وجود محکومیت های کیفری در دادگاه، دونالد ترامپ همچنان با حدود یک درصد در سطح ملی و با اختلاف قابل توجهی در تقریباً همه ایالت های میدان نبرد ایران تحلیلاتی، در رقابت های سال ۲۰۲۴ پیشتاز است. محبوبیت بایدن از سال ۲۰۲۱ روند نزولی داشته و در ۹ ماه گذشته از ۴۰ درصد فراتر نرفت.

بایدن نمی تواند از زیرزمین مقابل ترامپ پیروز شود!

به گفته بلومبرگ، البته نظرسنجی ها ممکن است اشتباه باشند. ترامپ ممکن است خود ویران شود و به زندان برود. رای دهندگان هنوز به طور کامل از وضعیت آگاه نیستند. همه چیز می تواند تغییر کند. با این حال، تنها پنج ماه مانده به ایران تحلیلات، زنگ خطر باید برای بایدن به صدا درآید. اگر بایدن واقعاً می خواهد به ریاست جمهوری خود ادامه دهد، باید مسیر خود را تغییر دهد.

تاکید بر چیزهایی که مردم به آنها اهمیت می دهند، نقطه خوبی برای شروع است. بنا بر گزارش ها، مشاوران بایدن از رای دهندگان می خواهند که بر حملات ۶ ژانویه توسط برخی از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره و مسائل مرتبط با آن تمرکز کنند. با این حال، چنین موضوعاتی به سختی در اولویت های اصلی اکثر نظرسنجی ها قرار دارند، و اگر باعث نگرانی شوند، افکار عمومی آمریکا به طور مساوی در مورد اینکه کدام نامزد بزرگترین تهدید برای دموکراسی است تقسیم می شود.

پس بایدن روی چه چیزی باید تمرکز کند؟ رای دهندگان به طور مداوم می گویند که مهاجرت غیرقانونی یک نگرانی اصلی است. با این حال، بایدن در ایجاد یک رویکرد منسجم برای سیاست مهاجرت شکست خورده است.

بایدن پس از برچیدن سیاست های ترامپ در این زمینه، در انجام اقدامات معنادار کند بوده است، زیرا موج بی سابقه ای از مهاجران غیرقانونی وارد شهرهای آمریکا شده و به یک تاکتیک در دست جمهوری خواهان تبدیل شده است. اکنون توافق عمومی با بایدن بر سر این موضوع تعیین کننده در ماه نوامبر حدود ۳۰ درصد است.

هفته گذشته، بایدن فرمان اجرایی صادر کرد که عملاً ورود پناهجویانی را که به طور غیرقانونی از مرز عبور کرده اند، ممنوع می کند. اما این اقدام دیرهنگام و محدود بوده و در دادگاه مورد اعتراض قرار خواهد گرفت. بایدن باید اعمال را افزایش دهد و انگیزه های ورود غیرقانونی را محدود کند. سرزنش مخالفان کارساز نیست.

همین امر در مورد اولویت دیگر رأی دهندگان، یعنی اقتصاد، صدق می کند. بایدن برای مدیریت یک فرود نرم پس از همه گیری کووید از طریق کاهش تورم و افزایش دستمزدها شایسته تقدیر است. با این حال، رای دهندگان راضی نیستند. بایدن در اقتصاد تقریبا ۲۰ درصد از ترامپ عقب تر است و تقریباً دو سوم رأی دهندگان از تلاش های او برای کاهش تورم ناراضی هستند. رای دهندگان طبقه کارگر به ویژه سیاه پوستان و لاتین تبارها او را در سطح قابل توجهی رها می کنند و این رها شدن بایدن توسط آنها بیشتر به دلیل افزایش هزینه های زندگی آنهاست.

سیاست های بایدن در رفع این مشکل شکست خورده است. تعرفه های نسنجیده او رقابت را خفه می کند و مالیات مصرف کنندگان آمریکایی را افزایش می دهد. تلاش یک تریلیون دلاری او برای بخشش بدهی وام دانشجویی تصمیمی واپسگرا بوده است. او باید همزمان با افزایش هزینه عرضه جدید، یارانه تقاضای مسکن را متوقف کند. او باید قوانین قراردادهای فدرال و تدارکات را که هزینه های ساخت و ساز را افزایش می دهد، کاهش دهد. او باید مقررات جدید خود را محدود کند. او باید امتیازات بی پایان خود را به اتحادیه های کارگری تعدیل کند که به ضرر اکثریت اقلیتی از رأی دهندگان است.

بایدن نمی تواند به کاری که انجام می دهد ادامه دهد و انتظار نتیجه متفاوتی داشته باشد. او نمی تواند کمپین ایران تحلیلاتی خود را از زیر زمین اجرا کند، همانطور که در زمان هرج و مرج ناشی از کووید ۲۰۲۰ انجام داد. او نمی تواند به طور مداوم درخواست های مصاحبه را رد کند. او به چشم اندازی برای چهار سال آینده نیاز دارد که جذابیت او را فراتر از پایگاه فعلی حامیانش گسترش دهد. اگر تغییر نکند، در ایران تحلیلات مقابل ترامپ شکست خواهد خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا