فناوری

باید اوضاع اینترنت به وضعیت قبل از بحران فعلی برگردد / پزشکیان از این فرصت طلایی و پشتوانه رأی مردم استفاده کند تا فیلترینگ را بردارد / نهاد قدرت هم پذیرفته که فیلترینگ در موارد متعدد باعث تنش‌های بی حاصل شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

رفع فیلترینگ و افزایش سرعت اینترنت دو انتظار جدی جامعه از رئیس جمهور است. رئیس جمهور که وعده هایی در مورد فیلترینگ و اینترنت و زمان اقدام داده بود ماه آینده می رسد. برخی کارشناسان مدعی هستند که پزشکان برای نشان دادن حسن نیت خود باید اقدام به رفع فیلتر برخی سایت ها مانند یوتیوب کنند.

علیرضا بزرگ مهری، کارشناس تحول دیجیتال و اینترنت درباره اولین قدم های پزشکان در حوزه اینترنت به «طلسم» گفت: آقای رئیس جمهور باید به کل صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان دهد که نباید بترسد. . در قدم اول باید به جامعه بگوید از ایران نروید. آنها باید وضعیت اینترنت را به وضعیت قبل از بحران برگردانند، همانطور که در وعده های افق میهناتی آنها بود. ترکیب شورای عالی فضای مجازی و ۶ وزیر این امکان را فراهم می کند. دومین قدمی که پزشکان باید بردارند این است که وزیر ارتباطاتی را افق میهن کنند که به کلام ارتباطات معتقد باشد و متخصص قطع ارتباط نباشد. این دو اثر می توانند یک هیجان عمومی در صنعت IT و کل جامعه ایجاد کنند. موضوعات مرتبط با دانش بنیان ها، مشارکت بخش خصوصی در قانون گذاری و کاهش تصدی در بخش خصوصی و دولتی می تواند از مهمترین برنامه های آنها باشد که با نگرش آنها همخوانی دارد.

وی در ادامه درباره رفع گام به گام فیلترینگ توسط دولت اظهار داشت: اگر می خواهیم بعد از این همه محدودیت به اقتصاد دیجیتال و صنعت جامعه رونق بدهیم باید فیلترینگ را به قبل از بحران برگردانند. محدودیت های دولت نه مؤثر بوده، نه موفقیت آمیز و نه مناسب. الان بچه ما هم روی موبایلش است. پ. دارد. حداقل از این فرصت طلایی استفاده کنید و از حمایت رای مردم برای رفع کلی این فیلترینگ استفاده کنید نه جزئی.

بزرگمهری درباره انتظار جامعه برای پیشبرد وضعیت اینترنت گفت: وقتی دولت بپذیرد که روش محدودیت نه درست بوده و نه مفید بوده است، دیگر به حالت قبل برنمی گردیم، اما دولت می پذیرد که این روش ها باعث ایجاد تنش های بی ثمر شده است. بسیاری از موارد.” این بار جزوه می گیریم. این دستاورد نشان می دهد که جامعه بر اساس منطق گامی رو به جلو برداشته است. ما کسانی که در ایران مانده‌ایم قطعا کشورمان را دوست داریم و قطعاً می‌خواهیم ثبات و رشد داشته باشد، از طرفی راه اشتباه را هم قبول نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا