فناوری

با آغاز آزمایشی گوگل؛ گوشی‌های اندروید ضد سرقت می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: گوگل در حال آزمایش ویژگی ضد سرقت مبتنی بر هوش مصنوعی برای گوشی های اندرویدی در برزیل است. تحت این قابلیت، گوشی های اندرویدی از هوش مصنوعی برای تشخیص دزدیده شدن گوشی و قفل صفحه نمایش گوشی استفاده می کنند.

سه نوع قفل در مرحله آزمایش اولیه در دسترس خواهد بود. در یکی از این موارد، گوگل از هوش مصنوعی توسعه یافته برای کمک به شناسایی سیگنال های حرکتی رایج مرتبط با سرقت و قفل کردن صفحه نمایش گوشی استفاده خواهد کرد.

قابلیت دوم به کاربر این امکان را می دهد که با وارد کردن شماره تلفن و تکمیل فرآیند امنیتی از دستگاه دیگری، صفحه گوشی را از راه دور قفل کند. ویژگی سوم شامل قفل خودکار صفحه نمایش گوشی است که برای مدت طولانی بدون دسترسی به اینترنت رها شده است.

گوگل اعلام کرد که این قابلیت از ماه جولای برای کاربران برزیلی گوشی های اندرویدی نسخه ۱۰ یا بالاتر در دسترس خواهد بود. برزیل اولین کشوری خواهد بود که این ویژگی در آن آزمایش خواهد شد. این قابلیت به تدریج برای کاربران سایر کشورها عرضه خواهد شد.

دزدی تلفن یک مشکل رو به رشد در برزیل است. بر اساس آمار رسمی، تعداد گوشی های سرقتی در این کشور که بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین است، در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۱۶.۶ درصد افزایش یافته و به حدود یک میلیون دستگاه رسیده است.

در ماه دسامبر، دولت برزیل اپلیکیشنی به نام Seguro Cellular را راه اندازی کرد که به کاربران اجازه می دهد تلفن دزدیده شده را گزارش کنند و با استفاده از دستگاه دیگری که متعلق به یک شخص مورد اعتماد است، دسترسی به آن را مسدود کنند.

به گزارش رویترز، وزارت دادگستری برزیل اعلام کرد که تا ماه گذشته حدود دو میلیون نفر در این اپلیکیشن ثبت نام کرده و ۵۰ هزار گوشی نیز مسدود شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا