ترندهای روز

با این ترفند ساده، شب‌ها راحت به خواب می‌روید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

خواب ضعیف با طیف وسیعی از پیامدهای منفی سلامتی مرتبط است. اهمیت خواب برای سلامتی با تلاش ها و مداخلاتی برای ارتقای خواب به طور فزاینده ای به عنوان یک اولویت بهداشت عمومی شناخته شده است.

با این ترفند ساده شب ها به راحتی می خوابید

افرادی که زود بیدار می شوند و دیر بیدار می شوند به طور یکسان آرزوی یک خواب خوب را دارند، اما با وجود تمام تلاش های ما، خواب با کیفیت می تواند از ما دور شود و بر سلامت و رفاه ما تأثیر بگذارد.

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی پیوند شگفت انگیزی را نشان داده اند. آنها دریافتند که نحوه ساختار روزمان به طور قابل توجهی بر کیفیت خواب ما تأثیر می گذارد و ورزش نقش مهمی ایفا می کند.

خواب برای سلامتی و تندرستی ضروری است. در حالی که اهمیت اساسی خواب در تمام سنین ثابت است، عوامل موثر بر آن و همچنین الگوها و پیامدهای آن می تواند بین کودکان و بزرگسالان متفاوت باشد.

خواب ضعیف با طیف گسترده ای از پیامدهای منفی سلامتی مرتبط است. با تلاش‌ها و مداخلات برای ارتقای خواب، اهمیت خواب برای سلامتی به طور فزاینده‌ای به عنوان یک اولویت بهداشت عمومی شناخته شده است.

کارشناسان بررسی کردند که چگونه فعالیت های روزانه بر کیفیت خواب بیش از ۲۵۰۰ شرکت کننده استرالیایی از جمله کودکان و بزرگسالان تأثیر می گذارد. محققان برنامه روزانه ۲۴ ساعته شرکت کنندگان را بررسی کردند و الگوهای فعالیت آنها را با جنبه های مختلف کیفیت خواب مقایسه کردند.

این تحقیق بر روی چندین فعالیت روزانه از جمله خواب، نشستن، ورزش سبک و ورزش متوسط ​​تا شدید متمرکز شد. محققان ارتباط قوی بین نحوه گذراندن روز و میزان خواب افراد پیدا کرده اند. این هم در مورد مدت زمان خواب و هم برای احساسات آنها پس از خواب صدق می کند.

نتایج نشان داد که روشی که افراد برای گذراندن وقت خود در طول روز افق میهن می کنند می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت خواب آنها تأثیر بگذارد. محققان بیان کردند که اگر کودکان و بزرگسالان فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید را افزایش دهند، کمتر احساس خستگی می کنند، مشکلات خواب کمتری خواهند داشت و خواب با کیفیت تری خواهند داشت.

برای کودکان میزان خواب و مدت زمانی که در حالت نشسته می گذرانند برای خواب موثر بسیار مهم است. ورزش سبک نیز در کارایی و ثبات خواب آنها نقش دارد، اما لزوماً بر زمان خواب تأثیر نمی گذارد. برای بزرگسالان، ورزش متوسط ​​تا شدید تنها فعالیتی بود که به طور قابل توجهی با خواب رضایت بخش مرتبط بود، که نشان می دهد فعالیت بدنی به ویژه برای سلامت خواب در بزرگسالان مهم است. فعالیت هایی مانند پیاده روی سریع، دویدن، شنا یا دوچرخه سواری که ضربان قلب شما را افزایش می دهد. ، می تواند کیفیت خواب را به خصوص برای بزرگسالان بهبود بخشد.

مطمئن شوید که هر شب به اندازه کافی بخوابید، اما از پرخوابی خودداری کنید. به برنامه خواب خود پایبند باشید و بدانید که فعالیت بدنی سبک در طول روز، مانند بالا رفتن از پله ها یا حرکات کششی نیز می تواند به خواب بهتر شما کمک کند.

این مطالعه در مجله Sleep Health منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا