اخبار اقتصاد ایران

با این نکته ها امتحانات را 20 بگیر!

گرفتن نمره ۲۰ همیشه خوب است و مهم نیست در چه مرحله ای هستید، در هر صورت این نمره نشان می دهد که شما تمام اطلاعات دوره را به طور کامل یاد گرفته اید. این موضوع باعث شده تا افراد زیادی به دنبال نمره ۲۰ باشند. ۲۰ گرفتن در امتحانات کار ساده ای نیست و نیاز به در نظر گرفتن و رعایت نکات زیادی دارد اما به این معنی نیست که کار غیر ممکنی است.

در این مقاله سعی شده است بهترین راه های کسب نمره ۲۰ در امتحانات مطرح شود. به ما بپیوند.

آماده شدن برای مطالعه

قبل از اینکه نکات مهم مطالعه را به شما بگوییم، بهتر است با مواردی که قبل از شروع مطالعه باید در نظر بگیرید آشنا شوید. در ادامه به طور کامل به این مراحل اشاره خواهیم کرد.

نکات قبل از مطالعه و در حین مطالعه – آماده سازی ذهن

قبل از شروع مطالعه بهتر است این نکات را مد نظر داشته باشید و همیشه آنها را انجام دهید تا بازده مطالعه شما بیش از هر زمان دیگری باشد.

مدیتیشن – آماده کردن ذهن برای مطالعه

اولین کار انجام مدیتیشن برای آرامش ذهن و آماده شدن برای مطالعه است. قبل از شروع درس، سعی کنید ۵-۱۰ دقیقه به هیچ چیز فکر نکنید و ذهن خود را از همه مشغله ها و درگیری ها رها کنید.

استراحت بعد از مطالعه

پس از هر دوره مطالعه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ای بهتر است ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کنید. این به شما این امکان را می دهد که مواردی را که مطالعه کرده اید دسته بندی کنید و همچنین به ذهن خود زمان کافی برای جمع بندی و آماده سازی می دهد. همچنین خستگی از ذهن شما خارج می شود و اطلاعات جدید را راحتتر دریافت خواهید کرد.

موسیقی گوش کن

موسیقی آرامش بخش و بی کلام می تواند یکی از بهترین ابزارها برای پاکسازی ذهن و رهاسازی باشد. تحقیقات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی قبل و بعد از انجام فعالیت های ذهنی سنگین به بیدار شدن مغز و افزایش آگاهی کمک می کند.

از حافظه خود استفاده کنید

مغز انسان ارتباط بسیار عمیقی با حافظه حسی دارد و استفاده از آن می تواند به بهبود شما کمک کند. سعی کنید حین مطالعه حسی مانند بینایی یا بویایی را درگیر کنید.

بدن خود را برای مطالعه آماده کنید

مرحله بعدی آماده سازی بدن برای مطالعه است که تاثیر مستقیمی بر بهره وری شما خواهد داشت.

بهترین کار برای حفظ سلامتی بدن، خوردن غذای مناسب، خواب کافی و نوشیدن آب تا حد امکان است. در طول آزمایش، احساس گرسنگی می تواند تمرکز شما را از بین ببرد، اما توجه داشته باشید که بهتر است قبل از انجام آزمایش مقداری غذای غنی از پروتئین مصرف کنید و از غذاهای چرب خودداری کنید، زیرا ممکن است برخی از غذاها انرژی شما را کاهش دهند. همچنین بهتر است شب قبل از امتحان سر وقت بخوابید.

۱۰ تکنیک و روش صحیح مطالعه – چگونه در امتحانات موفق شویم؟

کسب نمره ۲۰ در امتحانات علاوه بر لزوم توجه به مواردی مانند خواب، تغذیه، آمادگی ذهنی و حافظه، نیازمند استفاده از تکنیک های پیشرفته مطالعه است. در ادامه به ۱۰ تکنیک و اصل مطالعه صحیح که باید در نظر داشته باشید اشاره می کنیم.

تند خواندن را فراموش نکنید

یکی از موثرترین و عالی ترین راه ها برای کسب امتیاز بالا در مدت زمان محدود استفاده از روش تندخوانی است. به این ترتیب مطالب درسی را با سرعت بالایی طی می کنید. این روش مطالعه مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی خواندن حجم زیادی از مطالب در مدت زمان محدود
  • تمرکز بر مطالب درسی و حذف عوامل حواس پرتی در حین مطالعه
  • مدیریت زمان
  • نمونه سوالات بیشتر را حل کنید

سبک خود را ابداع کنید

در حین مطالعه استفاده از سبکی که با ماهیت موضوع مرتبط باشد و به درک بهتر مطالب کمک کند بسیار موثر است.

به هر شرایطی عادت کنید و آرام باشید

اگر از ابتدای ترم به دلیل مشکلات مختلف نتوانسته اید دروس خود را مطالعه کنید، بهترین راه حل این است که آرامش خود را حفظ کرده و به جای تنش و ناراحتی، کارها و شرایط موجود را بپذیرید. به جای افکار ضمنی و منفی، به استفاده هوشمندانه از زمان باقی مانده توجه کنید و بدانید که استفاده موثر از این زمان می تواند شما را به نتیجه مطلوب نزدیک کند.

در واقع بهتر است به جای استرس در شب های امتحان برنامه ریزی درستی داشته باشید تا بتوانید از زمان محدودی که باقی مانده بهترین استفاده را ببرید. توصیه می شود بهترین شب امتحان را سپری کنید و نتیجه دلخواه را بگیرید مشاوره تحصیلی الف- از مشاور استفاده کنید.

عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

عوامل مختلفی می توانند حواس شما را پرت کنند و به عنوان سرعت گیر در جاده عمل کنند که حرکت شما را متوقف می کند. این عوامل می تواند شامل افکار منفی، نگرانی های زیاد یا حتی یک محیط پر سر و صدا باشد که شما را از تمرکز بر مطالعه باز می دارد. بنابراین برای داشتن زمان مطالعه موثر و تمرکز بالا، شناسایی و حذف این عوامل ضروری است. مشاوره امتحانی الف مشاور یکی از بهترین ها در زمینه مشاوره درسی و کنکور است.

از جزئیات امتحان آگاه باشید

یکی از راه های هوشمندانه برای کسب نمره بالا در امتحان، داشتن آمادگی دقیق است.

حریف تمرینی خود را داشته باشید

یکی از دلایل اصلی عدم کسب نمره ۲۰ برای دانش آموزان، نداشتن میل یا انگیزه برای مطالعه است.

داشتن حریف تمرینی باعث پیشرفت و شناسایی نقاط ضعف می شود. بنابراین سعی کنید یک دوست یا همکلاسی مشابه و در سطح شما برای مطالعه داشته باشید تا بتوانید در حین مطالعه کمک بگیرید و همیشه با هم مطالعه کنید. این تکنیک برای شما معجزه می کند. ۲۰ نهایی غیر ممکن و سخت نیست. کافی است بهترین روش های آن را مطالعه کنید.

سوالات سال های قبل را فراموش نکنید

تجربه نشان داده است که اغلب اساتید به دلیل فشار کاری و کمبود وقت، معمولاً یک بار سؤالات امتحانی را طراحی می کنند و سپس در سال ها و ترم های آینده بارها و بارها در آزمون های مختلف از آنها استفاده می کنند. برای استفاده حداکثری از امتحانات پیشنهاد می شود سوالات امتحانی دانشجویان سال قبل یا ترم قبل را تهیه کنید و در هر امتحان چندین بار مطالعه و مرور کنید.

بدون مطالعه ۲۰ نمی گیرید

متأسفانه برای گروهی از افرادی که به دنبال راه های آسان و سریع هستند راهی وجود ندارد. شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا یک برنامه درسی پایه داشته باشید.

جزوه و فلش کارت را فراموش نکنید

برای مدیریت بهینه زمان و گرفتن بهترین نتیجه ممکن بهتر است از جزوات خلاصه شده و فلش کارت هایی که معمولا در کتابخانه ها موجود است استفاده کنید.

از اینکه تا پایان مطالب همراه ما بودید سپاسگزاریم. در این مقاله سعی شده است به طور کامل و جامع در مورد نکاتی که برای کسب نمره ۲۰ باید رعایت کنید صحبت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا