فرهنگ و هنر

با این ۱۰ سهام زیان ده بورسی آشنا شوید


افق میهنی –

در یک ماه گذشته بازار سهام نوسانات زیادی داشته و اخبار متنوع و تاثیرگذاری را تجربه کرده است. اخباری مانند انتخاب رئیس جمهور، افزایش دامنه نوسان تا ۶ درصد و…

در این میان رفتار شاخص کل و شاخص کل همگن نیز جالب توجه بود. با وجود همه این فراز و نشیب ها، این دو شاخص روند رو به رشدی را تجربه کردند. شاخص کل از سطح ۲ میلیون و ۴۵ هزار و ۳۱۷ واحد به سطح ۲ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۲۳۶ واحد رسید و در نتیجه رشد ۷.۷ درصدی را تجربه کرد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز از سطح ۶۶۶ هزار و ۱۴۳ واحد به سطح ۷۰۴ هزار و ۵۷۲ واحد رسید و از این رو این شاخص نیز رشد ۵.۷ درصدی را تجربه کرد.

در این بین برخی از سهام زیان هنگفتی برای سهامداران خود متحمل شدند. در ادامه به بررسی زیان ده ترین سهام در ماه گذشته می پردازیم.

زیان ده ترین سهام در ماه گذشته

۱. هشتم

این نماد گروه انباشت، املاک و مستغلات بیشترین افت را در یک ماه اخیر تجربه کرده است. سهامداران سامان در یک ماه گذشته با افت ۲۳ درصدی سهام خود مواجه شده اند. همچنین این سهم در یک ماه گذشته ۲.۳ میلیارد تومان پول واقعی دریافت کرده است.

۲. لاخانا

نماد لاخانه به عنوان دومین نماد بازنده ۲۱ درصد کاهش داشته است. این آیکون که در زمینه تولید لوازم خانگی است، در یک ماه اخیر ۱۸۱ میلیون ریال ورودی داشته است.

۳. قناب

قناب با حضور در بازار پایه پرتقال فرابورسی سومین نماد با بیشترین افت در یک ماه اخیر است. این نماد تولیدکننده روغن های حیوانی و گیاهی در یک ماه گذشته افت ۱۸ درصدی را تجربه کرده است.

۴. مدارگردها

مادران با افت ۱۷ درصدی چهارمین نماد بازنده در ماه گذشته بوده است. این نماد در ماه گذشته برداشت ۲.۶ میلیارد تومانی پول واقعی را تجربه کرده است.

۵. شاغدیر

پتروشیمی غدیر با نماد شوغدیر که تولیدکننده پلاستیک اولیه و لاستیک کامپوزیت است پنجمین نماد با بیشترین افت است که همانند مادران ۱۷ درصد افت داشته است.

۶. ویلکار

لیزینگ کارآفرین با نماد ولکار نیز افت ۱۶ درصدی را تجربه کرده است و نکته عجیب این است که طی یک ماه ۱۳.۱ میلیارد تومان پول واقعی از این نماد برداشت شده است.

۷. شفارا

پتروشیمی فارابی با نماد شفارا پس از شوغدیر دومین پتروشیمی در این فهرست زیان ده ترین نمادهای یک ماه اخیر است. شفارا در این ماه ۱۶ درصد زیان به سهامداران خود تحمیل کرده است.

۸. تقلب

شوکو پارس برند معروف شکلات و قنادی با نماد قوشکو هشتمین نماد با بیشترین ضرر است. این نماد نیز مانند شفارا ۱۶ درصد افت داشته است. در حوزه پول واقعی نیز در ماه گذشته ۱.۴ میلیارد تومان پول واقعی به ثبت رسیده است.

۹. متشکرم

بپس به عنوان نماینده گروه بیمه در این لیست قرار دارد! بیمه پاسارگاد در یک ماه گذشته افت ۱۵ درصدی را تجربه کرده است. این نماد در ماه گذشته ۶.۸ میلیارد تومان برداشت واقعی داشت.

۱۰. کازرو

پتروشیمی کازرون با نماد کازرو تولید کننده مواد شیمیایی اساسی به جز کود نیز با افت ۱۵ درصدی دهمین نماد بازنده در ماه گذشته است. ۹ میلیارد تومان پول واقعی در ماه گذشته برداشت شده است.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا