اخبار اقتصاد ایران

با بهترین روش اندازه گیری پارچه مبل آشنا شوید!

در فرآیند خرید مبلمان، تعیین نوع پارچه مبل و طرح و رنگ آن بسیار مهم است. پس از مدتی استفاده از انواع مبل ها، می توانید با تغییر پارچه آن ها، دکوراسیون را به شدت تغییر دهید. یکی از پیچیده ترین مراحل هنگام خرید پارچه مبل جدید، تخمین اندازه پارچه مورد نیاز است. در نظر گرفتن مقدار دقیق پارچه می تواند از هزینه های اضافی جلوگیری کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین روش اندازه گیری برای خرید پارچه مبل برای بررسی

عوامل موثر در محاسبه پارچه مبل

برای محاسبه سایز پارچه مبل باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. در واقع نمی توان برای انواع مبلمان تنها یک فرمول ساده در نظر گرفت و با توجه به آن پارچه ای با طول مشخص خریداری کرد. در ادامه مهمترین عوامل موثر بر چند متر پارچه را برای یک مبل توضیح خواهیم داد.

تاثیر سبک مبلمان بر اندازه پارچه مبل

یکی از مهم ترین مواردی که در تعیین سایز پارچه مبل باید به آن توجه کنید، سبک مبلمان است. به عنوان مثال معمولاً اندازه پارچه مورد استفاده در ساخت مبل بسیار بزرگتر از اندازه پارچه مناسب مبلمان استیل است. زیرا مبلمان استیل و کلاسیک دارای دسته چوبی هستند اما تمام بدنه مبل ها با پارچه پوشیده شده است.

خرید پارچه با توجه به ابعاد مبل ها

بررسی دقیق ابعاد مبلمان راه دیگری برای تخمین مقدار پارچه مبل مورد نیاز است. در واقع حتی اگر همه مبل ها به یک سبک باشند، ابعاد هر کدام باید جداگانه بررسی شود. هر مبل دارای عرض، ارتفاع و طول متفاوت است. بنابراین باید ابعاد تمامی مبل های دو نفره، سه نفره و تک نفره را در یک ست مبل بررسی کنید و بر اساس آن پارچه خریداری کنید.

شکل مبلمان و اندازه پارچه مورد نیاز

منظور از شکل مبلمان مدل طراحی آن است. با توجه به استفاده از روش های جدید در صنعت مبلمان، این روزها انواع مختلفی وجود دارد که در آنها از تکنیک گلدوزی لمسی استفاده می شود. به عنوان مثال، محاسبه چند متر پارچه مبل چستر تا حد زیادی به تعداد لمس مبل بستگی دارد. از طرفی برخی از مبل ها کوسن های بزرگی در نشیمنگاه و پشتی دارند که برای ساخت و یا تعویض آن به پارچه بیشتری نیاز دارید.

تاثیر تعداد کوسن های مورد نیاز بر سایز پارچه

این مورد نسبت به نکات قبلی تاثیر کمتری روی پارچه مبل دارد; زیرا کوسن های هر نوع مبل را می توان با پارچه های دیگر تولید کرد. اما برخی از افراد ترجیح می دهند برخی از کوسن های به کار رفته در دکوراسیون را با پارچه مبل ست کنند. بنابراین بهتر است در خرید اینترنتی پارچه مبل به این موضوع توجه کنید.

عوامل موثر در محاسبه پارچه مبل

مقدار پارچه مورد نیاز برای یک ست مبلمان راحت

اگر کنجکاو هستید که بدانید یک مبل به چند متر پارچه نیاز دارد، باید هر مبل را جداگانه در نظر بگیرید و در نهایت مقدار پارچه را جمع کنید. معمولا ست مبلمان راحتی در دو مدل ۷ و ۸ نفره در بازار موجود است.

شاید بپرسید برای یک مبل هفت نفره چند متر پارچه لازم است؟ با توجه به مدل مبلمان، پارچه مورد نیاز برای این ست ها ممکن است تا ۵۰ متر در نظر گرفته شود. البته اگر از پارچه طرح دار استفاده می کنید باید ۱۰ تا ۲۰ درصد به مقدار پارچه اضافه کنید. در لیست زیر میزان پارچه مورد نیاز برای هر مدل مبل را بررسی کرده ایم:

  • مبل تک = ۷ تا ۹ متر پارچه
  • مبل دو نفره = ۱۴ متر پارچه
  • کاناپه سه نفره = ۱۶ تا ۱۸ متر پارچه
  • مبل ۴ نفره = ۲۰ تا ۲۲ متر پارچه

مقدار پارچه مبل مورد نیاز برای یک ست مبلمان راحت

تعیین مقدار پارچه مورد نیاز برای مبل کلاسیک

با توجه به اینکه دستگیره ها و پایه های مبلمان کلاسیک نیازی به پارچه ندارند، بهترین روش برای اندازه گیری پارچه مبل، بررسی ابعاد نشیمنگاه و پشتی مبل است. در واقع برای بررسی مقدار کل پارچه مورد نیاز، باید اندازه این قطعات را با هم اضافه کنید. روش اندازه گیری روکش مبل کلاسیک باید از قسمت بیرونی پشت و سپس قسمت داخلی شروع شود. در مرحله بعد باید ابعاد تشک های نشیمن را بررسی کنید و در صورت نیاز سایز کوسن ها را اضافه کنید. به این ترتیب می توانید مقدار پارچه مورد نیاز برای تغییر پارچه مبل کلاسیک را به دست آورید. بهتر است ۱۰-۱۵ درصد یاردی را به عنوان درصد خطا در نظر بگیرید و یاردی بیشتری بخرید تا دقت کنید و از کمبود پارچه جلوگیری کنید.

اندازه گیری پارچه مبل سلطنتی یا استیل

مبلمان سلطنتی یا استیل دارای دسته، پایه و تاج های چوبی منبت کاری شده است. به طور کلی بسته به نوع مبلمان و تعداد آنها به حدود ۳۰ متر پارچه برای جایگزینی پارچه مبل استیل نیاز داریم. اگر می خواهید بدانید یک مبل سلطنتی ۹ نفره به چند متر پارچه نیاز دارد، باید تکیه گاه، دسته ها و کوسن های هر مبل را جداگانه اندازه بگیرید.

روش اندازه گیری پارچه مبل

اکنون که با جزئیات اندازه گیری پارچه برای هر یک از سه مدل مبلمان محبوب آشنا شدیم، باید یک روش کلی ارائه دهیم. برای اینکه بدانید هر مبل به چند متر پارچه نیاز دارد، تنها به سه ابزار ساده یعنی متر، کاغذ و مداد نیاز دارید. در ادامه مراحل اندازه گیری مبل را توضیح می دهیم:

جداسازی اجزای مبلمان

تا جایی که بتوانید اجزای مبلمان مانند کوسن و حصیر را از بدنه جدا کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی به تمامی قسمت ها دسترسی داشته باشید.

اندازه گیری ابعاد اصلی

منظور از اندازه گیری ابعاد اصلی بررسی طول، عرض و ارتفاع هر قسمت از مبل است. برای مثال در روش اندازه گیری مبل سلطنتی یک نفره باید طول و عرض نشیمنگاه، ضخامت پشتی و ارتفاع پشتی تا نشیمنگاه را اندازه بگیرید.

پارچه اضافی را در نظر بگیرید

با توجه به مدل مبل و با در نظر گرفتن نقوش، چین و ایراد احتمالی باید حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد به مقدار پارچه اضافه کنید. به این ترتیب جای نگرانی نخواهد بود.

روش اندازه گیری پارچه مبل

انتخاب پارچه مبل مناسب

اگر قصد خرید پارچه مبل را دارید باید طرح و جنس آن را به خوبی بررسی کنید. مثلا پارچه مورد نظر شما نباید انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و به مرور زمان تغییر شکل دهد. از طرفی بهتر است مقاومت پارچه را در برابر فشار وزن، پارگی و لکه های غذا بررسی کنید.

بازار آنلاین نساجی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ با هدف تولید پارچه تزئینی با کیفیت بالا آغاز کرد. این گروه توانسته است رضایت تمامی مشتریان خود را جلب کند و پارچه های مرغوب را با مناسب ترین قیمت به بازار عرضه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید پارچه مبل مناسب می توانید با کارشناسان تیم نساجی تماس حاصل فرمایید.

آخرین کلمه

انتخاب پارچه مبل یکی از مهم ترین مراحل در طراحی داخلی است. اگر قصد تغییر پارچه مبل را دارید باید سایز مورد نیاز را به خوبی برآورد کنید. در این مقاله سعی کردیم بهترین روش اندازه گیری پارچه مبل را به شما معرفی کنیم. از طرفی عوامل موثر بر سایز پارچه و شرایط تغییر پارچه در سبک های مختلف مبلمان را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با کارشناسان ماهر تیم نساجیت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا