ورزشی

با توجه به وضعیت سیاسی کشور، فوتبال مهم نیست/ فرانسه در خطر است/ به راست های افراطی رای ندهید!

تیم ملی فرانسه فردا شب در چارچوب گروه D یورو ۲۰۲۴ به مصاف اتریش می رود که شاگردان دیدیه دشان که با توجه به تجربیات و عملکرد گذشته مدعیان اصلی قهرمانی هستند باید پاسخگوی اخطار تیم هایی مانند اسپانیا و آلمان باشند. با کسب یک پیروزی کیلیان امباپه ستاره خروس ها در نشست خبری خود ابتدا به مسائل سیاسی کشورش اشاره کرد:

ما در برهه حساسی از تاریخ کشورمان هستیم. یورو ۲۰۲۴ برای فوتبال ما مهم است، اما ما شهروند فرانسه هستیم و نمی توانیم نسبت به اتفاقات آن بی تفاوت باشیم. در حال حاضر سیاست مهمتر از ورزش است. ما در موقعیتی بی سابقه و لحظه ای سرنوشت ساز برای کشورمان قرار داریم. ما نسلی هستیم که می توانیم تاریخ بسازیم. می دانیم که راست افراطی در آستانه کسب قدرت است. برای درک این وضعیت باید آگاه شویم. از همه جوانان می خواهم با رای خود متوجه وضعیت موجود شوند. امیدوارم صدای من تا حد امکان موثر باشد. در چنین شرایطی سیاست مهم ترین مسئله است.

مارکوس تورام گفته است که باید علیه جناح راست رای دهیم؟ من با مارکوس موافقم فکر نمی کنم زیاد جلو رفت و فقط نظرش را داد. من به دنبال تفرقه نیستم، ارزش های من “احترام و مدارا” است.

سخنان امباپه در حمایت از امانوئل ماکرون بود. رئیس جمهور فرانسه پس از شکست مقابل مارین لوپن، پارلمان را منحل کرد. انتخابات زودهنگام مجلس ملی فرانسه قرار است در ۳۰ ژوئن برگزار شود. اگر حزب رالی ملی موفق به کسب اکثریت در پارلمان شود، مکرون دیگر قدرت سابق را نخواهد داشت. کیلیان امباپه در ادامه صحبت های خود درباره المپیک ۲۰۲۴ فرانسه گفت:

موضع باشگاه من کاملا مشخص بود. من قرار نیست در المپیک شرکت کنم، این درست است. من هم این تصمیم را درک می کنم و برای تیم ملی بهترین ها را آرزو می کنم.

کاپیتان تیم ملی فرانسه درباره درخواست دیدیه دشان برای تغییر پست بازی اضافه کرد: زمانی که به تمرینات رسیدم با سرمربی تیم صحبت کردم. او می خواست در مورد تاکتیک های تیم صحبت کند. او گفت می توانم در چند پست مختلف بازی کنم و باید آماده باشم. هر جا که او بخواهد بازی می کنم، مشکلی ندارم. چپ، مرکز، هر کجا که باشم، آماده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا